برد قاطع امامی و قاسمپور در مبارزه نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان

آزادکاران اوزان ۷۴ و ۹۲ کیلوگرم ایران در نخستین مبارزه خود در رقابت‌های قهرمانی جهان به ترتیب برابر حریفانی از گواتمالا و فرانسه به برتری رسیدند.

برد قاطع امامی و قاسمپور در مبارزه نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان

در ادامه رقابت‌های روز دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، یونس امامی نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم ایران و دارنده مدال برنز جهان پس از استراحت در دور نخست، به مصاف انریکه پرز کاستیلانوس از گواتمالا رفت و در پایان در مدت زمان یک دقیقه با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک هشتم نهایی شد. در این وزن ۳۴ کشتی‌گیر وزن‌کشی کردند.

امامی در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان منگ هجیگان از چین و آرمان آندروسی از استونی می رود. کایل دیک دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک از آمریکا و یکی از شانس‌های قهرمانی در این وزن در بالای جدول حضور دارد و تا دیدار نیمه نهایی با امامی برخورد نخواهد کرد. کایل دیک نیز در مبارزه نخست مقابل اوروزبکوف از قرقیزستان در همان تایم نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک هشتم نهایی شد.

همچنین فرانک چامیزو کشتی‌گیر کوبایی الاصل ایتالیا و دارنده ۲ مدال طلای جهان و یک برنز المپیک در مبارزه نخست مقابل سولاوا از گرجستان با نتیجه ۱۴ بر ۸ به برتری رسید.

اما در وزن ۹۲ کیلوگرم که ۲۳ نفر حضور دارند، کامران قاسم پور دارنده مدال طلای جهان، پس از استراحت  در دور نخست در دور دوم مقابل ادلان ویسخانوف از فرانسه در مدت زمان ۳ دقیقه با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد.

جی دن کاکس دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک از آمریکا در دور اول حریف چینی را 10 بر صفر مغلوب کرد. کاکس در آن سوی جدول قرار دارد و تا دیدار فینال با قاسم پور روبرو نخواهد شد. قاسم پور سال گذشته و در نیمه نهایی رقابت های قهرمانی جهان ۲۰۲۱ مقابل این کشتی‌گیر آمریکایی با نتیجه ۳ بر ۳ صاحب پیروزی شده بود.

اما علیرضا سرلک نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم ایران در دور نخست به مصاف وان هو زو از چین رفت و در پایان با ارائه نمایشی ضعیف با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد. سرلک برای اینکه بتواند در گروه بازنده‌ها برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند باید منتظر صعود کشتی‌گیر چینی به فینال باشد، در غیر این صورت از دور رقابت‌ها کنار می‌رود.

همچنین در پایان دور مقدماتی رقابت‌های ۴ وزن نخست که دیروز (پنج‌شنبه) برگزار شد، محمد نخودی در ۷۹ و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم حدودا از ساعت ۲۱ امشب برای کسب مدال طلا به میدان می‌روند و امیرحسین زارع نیز در وزن ۱۲۵ کیلوگرم برای کسب مدال برنز به روی تشک خواهد رفت.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    1

    ورزشکار اخوند ها طلا برای اخوند ها
    بیاره از ما نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها