سرپرست تیم ملی آلیش زنان:

علیرضا دبیر مخالف کشتی زنان نیست/ فدراسیون جودو مانع حضور جودوکاران در آلیش می‌شود

سرپرست تیم ملی آلیش بانوان (کشتی با کمربند) گفت: سیاست فدراسیون همواره بر این بود که ورزشکاران را محدود نکند و «علیرضا دبیر» هیچگاه مخالف کشتی بانوان در رشته آلیش نیست.

علیرضا دبیر مخالف کشتی زنان نیست/ فدراسیون جودو مانع حضور جودوکاران در آلیش می‌شود

مونا میرزایی درباره اردوهای تیم ملی آلیش زنان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار داشت: ۲ مرحله اردو در روزهای ۶ تا ۱۶ اردیبهشت و ۲۲ تا ۲۷ اردیبهشت برگزار می‌کنیم. آلیش‌کاران ۲۸ اردیبهشت به قرقیزستان اعزام می‌شوند و کیفیت این مسابقات به دلیل حضور کشورهایی مدعی بالاست.

وی در پاسخ به این پرسش که در برخی از اوزان تغییراتی داشتیم و این موضوع می‌تواند تاثیری در روند موفقیت و کسب مدال‌ها داشته باشد، گفت: تغییر اوزان در کیفیت عملکرد بانوان تاثیری ندارد و فاصله وزنی آلیش‌کاران ۵ کیلوگرم است و تنها به لحاظ فنی حریف آنها متفاوت می‌شود.

سرپرست تیم ملی آلیش زنان ادامه داد: در این رقابت‌ها تنها در ۲ وزن تغییر داشتیم و ریحانه گیلانی و محدثه حسینی به تیم ملی جودو بازگشتند. به همین دلیل مسابقات انتخابی درون اردویی را برگزار کردیم تا ۲ آلیش‌کار جایگزین این ورزشکاران شوند.

وی خاطرنشان کرد: در کشتی آلیش در بیشتر مواقع شاهد حضور جودوکاران هستیم؛ زیرا فنون این ۲ رشته به هم نزدیک است و تمایل این ورزشکاران به آلیش نیز بیشتر خواهد بود.

میرزایی با اشاره به اینکه فدراسیون جودو اجازه نمی‌دهد تا جودوکاران در کشتی بمانند، گفت: هرگز با آینده کشتی‌گیران بازی نمی‌کنیم. حتی برخی از ووشوکاران هم به کشتی علاقمندند و فدراسیون ووشو نیز با حضور آنها در آلیش مخالفت کرد. هر چند فدراسیون جودو پس از تعلیق، سیاست سخت‌گیرانه خود را کمتر کرد و ورزشکاران می‌توانستند در جودو و کشتی آلیش فعالیت کنند؛ اما اکنون آنها را به جودو بازگردانده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا علیرضا دبیر با کشتی زنان مخالف است، یادآور شد: سیاست فدراسیون کشتی همواره بر این بود که ورزشکاران را محدود نکند و علیرضا دبیر هیچگاه مخالف کشتی زنان نیست.

سرپرست تیم ملی کشتی آلیش زنان ادامه داد: هر چند ما هم مانع بازگشت این بانوان به جودو نمی‌شویم. زیرا کشتی آلیش جزو رشته‌هایی نیست که بتوان از احکام آن برای استخدامی یا حضور در دانشگاه استفاده کرد.

میرزایی با اشاره به اینکه می‌توان روی هانیه عاشوری که در مسابقات جهانی قزاقستان به مدال طلا رسید سرمایه‌گذاری کرد، گفت: وی تجربه زیادی در مسابقات آسیایی و جهانی کسب کرده و به مصاف بیشتر مدعیان در این رشته رفته است و همواره شانس کسب مدال خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی ورزشکاری حریفان خود را نشناسد، راحت‌تر کشتی می‌گیرد و ترسی ندارد؛ اما وقتی کشتی‌گیری بداند که به مصاف کدام حریف در مسابقات جهانی یا آسیایی می‌رود، شرایط برایش تغییر می‌کند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها