ملی‌پوش کشتی آلیش زنان: لغو پیکارهای قهرمانی آسیا اتفاق تلخی بود

دارنده مدال طلای کشتی آلیش زنان جهان گفت: بدترین اتفاق سال ۱۴۰۰ برگزار نشدن مسابقات قهرمانی آسیا بود و امیدوارم سال ۱۴۰۱ اتفاقات خوبی برای کشتی زنان رخ دهد.

ملی‌پوش کشتی آلیش زنان: لغو پیکارهای قهرمانی آسیا اتفاق تلخی بود

هانیه عاشوری اظهار داشت: وضعیت کشتی آلیش زنان طبق معمول فرقی با سال‌های گذشته نداشت. هر چند توانستیم در یک مسابقه حضور یابیم و عملکرد دختران در مسابقات جایزه بزرگ ارکینبایف قرقیزستان خوب بود.

وی افزود: در سال گذشته آسیب دیده بودم و نتوانستم در چند اردو شرکت کنم. اکنون شرایط بهتری دارم و یک ماهی است که گچ پاهای مصدوم را باز و برای بهبود مصدومیتم فیزیوتراپی را آغاز کردم. با این آسیب دیدگی نتوانستم تا اواخر اسفند تمرین کنم اما از ابتدای سال تمریناتم را از سر خواهم گرفت.

دارنده طلای کشتی آلیش جهان گفت: در دوران مصدومیتم در سال گذشته فدراسیون کشتی پیگیر حالم نبود. 

وی اضافه کرد: سال گذشته مسابقات مهمی برگزار نشد و اتفاق خاص و مثبتی هم نداشتیم. بدترین اتفاق سال ۱۴۰۰ برگزار نشدن مسابقات قهرمانی آسیا بود. بنظرم سال ۱۳۹۹ شرایط بهتری داشتیم زیرا حداقل در مسابقات جهانی حضور یافتیم و امیدوارم سال ۱۴۰۱ اتفاقات خوبی برای کشتی زنان رخ دهد.

عاشوری درباره آینده کشتی آلیش زنان گفت: به کشتی کلاسیک علاقمندم اما اکنون توجه فدراسیون بیشتر روی کشتی آلیش است تا کلاسیک. به همین دلیل پیگیر کشتی کلاسیک نیستم.

ملی‌پوشان کشتی آلیش ۳۰ آذر ماه سال ۱۴۰۰ در جام بین‌المللی ارکینبایف قرقیزستان شرکت کردند. در پایان تیم ملی کشتی آلیش زنان کشورمان صاحب ۳ مدال طلا توسط سپیده بابایی در وزن ۵۵ کیلوگرم، محدثه حسینی در وزن ۶۵  کیلوگرم و ریحانه گیلانی در وزن ۷۰ کیلوگرم و ۳ مدال نقره توسط فاطمه فتاحی در وزن ۶۰ کیلوگرم، مریم احمدی در وزن ۷۵ کیلوگرم و هانیه عاشوری در وزن به اضافه ۷۵ کیلوگرم شد.

پیکارهای کشتی آلیش قهرمانی زنان آسیا نیز قرار بود مرداد سال ۱۴۰۰ در چین برگزار شود که به دلیل شرایط کرونا این کشور از میزبانی رقابت‌ها انصراف داد.

تیم ملی کشتی آلیش زنان از چهارم دی ۱۳۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا و لغو مسابقات داخلی و بین‌المللی در هیچ مسابقه دیگری شرکت نکرد. آلیش‌کاران آخرین بار در مسابقات جهانی کشتی آلیش قزاقستان عنوان قهرمانی جهان را با یک طلا، نقره و برنز از آن خود کردند. تنها طلای آن مسابقات از آن «هانیه عاشوری» دختری شد که در فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بوی و محلی فعالیت می‌کرد و با اعزام به سومین بازی‌های عشایری جهان در قرقزیستان در وزن ۹۰ کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز شد.  

ملی‌پوشان در نخستین سال تشکیل تیم ملی کشتی طعم قهرمانی را با کسب یک طلا، ۲ نقره و ۲ برنز در تورنمنت بین‌المللی آلیش در «مینسک» بلاروس در سال ۹۴ تجربه کردند و در سال ۹۵ در مسابقات جهانی آلیش در قرقیزستان با یک طلا، ۲ نقره و یک برنز به عنوان نایب قهرمانی نایل آمدند.

آنان در بازی‌های داخل سالن آسیا در ترکمنستان در سال ۹۶ تنها به ۲ مدال برنز بسنده کردند و نیز در همان سال در رقابت‌های جایزه بزرگ آلیش قرقیزستان یک مدال نقره و یک برنز بدست آوردند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها