معاون آموزش ابتدایی کرمان:

پایه‌های اول و دوم ابتدایی در مناطق زرد حضوری ارزشیابی می‌شوند

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان از ارزشیابی حضوری دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی، در مناطق زرد طبق مصوبه ستاد ملی پیشگیری از شیوع کرونا خبر داد.

پایه‌های اول و دوم ابتدایی در مناطق زرد حضوری ارزشیابی می‌شوند

عباس ضیا روز دوشنبه در نشست مجازی مدیرکل و اعضای شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش کرمان با اعضای شورای معاونان آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق این استان با بیان اینکه دوره ابتدایی، مقطعی تربیتی است، افزود: اگر این اصل را به عنوان ملاک عمل قرار دهیم در زمینه ارزشیابی ها بسیاری از مسائل حل می شود.

وی ادامه داد: در دستورالعمل برگزاری امتحانات، مقرر شده بود دروس خوانداری و نوشتاری پایه های اول و دوم ابتدایی به صورت حضوری برگزار شود اما طبق اصلاحیه جدید، این موضوع اصلاح و تاکید شده فقط در مناطق زرد و با مجوز ستاد کرونا در شهرستان و استان و رضایت والدین، ارزشیابی به صورت حضوری انجام شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: در دوره ابتدایی ارزشیابی ها به صورت توصیفی و تکوینی در طول سال است که بر اساس برنامه های درسی هر پایه ای انجام می شود لذا در این ارزشیابی ها آموزگار با استفاده از ابزار مختلف از جمله آزمون های عملکردی مانند آزمون مداد کاغذی، پوشه کار، مشاهدات، درس پژوهی و اطلاعات و فعالیت های داخل و خارج کلاس، برای دانش آموز تصمیم می گیرد و برای کسب اطمینان در این خصوص نیز، سه زمان برای نوبت اول، دوم و شهریور ماه تعیین شده است.

وی با اشاره به اجرای "طرح تحولی خوانا" نیز گفت: دوره های آموزشی مدرسان کشوری طرح، برگزار شده و از اول دی ماه دوره آموزشی برای معلمانی که مجری طرح هستند آغاز می شود.

ضیا گفت: انسداد مبادی بی سوادی بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد و شرایط بحرانی فعلی نباید منجر به بالا رفتن آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل یا ترک کننده تحصیل شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها