وضعیت شهرستان بافت در کرونا قرمز اعلام شد

معاون استاندار کرمان گفت: تا هفته گذشته سه شهرستان قرمز کرونایی داشتیم که از وضعیت قرمز خارج شدند، اما شهرستان بافت قرمز اعلام شده است.

وضعیت شهرستان بافت در کرونا قرمز اعلام شد

محمدصادق بصیری صبح امروز در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان کرمان که با حضور زینی‌وند استاندار کرمان و عبدالرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد اظهار داشت: امروز جلسه ستاد ملی کرونا به ریاست رئیس جمهور و به‌صورت ویدئوکنفرانس با استانداران سراسر کشور برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه آخرین وضعیت بیماری کرونا در سطح دنیا و کشور عنوان شد گفت: گزارش وزارت بهداشت حاکی از آن بود که مردم همکاری خوبی داشتند، روند ابتلا و مرگ و میرها در کشور کاهش داشته و این کاهش چشمگیر است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر 12 شهر در کشور وضعیت قرمز دارند افزود: تا هفته گذشته سه شهرستان قرمز داشتیم که خوشبختانه این شهرستان‌ها از وضعیت قرمز خارج شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 10 شهرستان نارنجی، 12 شهرستان زرد و یک شهرستان قرمز داریم که شهرستان بافت است گفت: وضعیت شهرستان بافت در کرونا قرمز اعلام شد.

بصیری با اشاره به اینکه تأکید است که در فصل سرما ابتلای به بیماری بیشتر است و نیاز است دستورالعمل‌های بهداشتی بیشتر مورد توجه قرار گیرد ادامه داد: 50 درصد ابتلا به ویروس مربوط به دورهمی‌های خانوادگی بوده است.

وی با بیان اینکه این نگرانی از بابت شب یلدا وجود دارد و نیاز است با فرهنگسازی از تجمع و دورهمی خانوادگی در شب یلدا خودداری شود گفت: وضعیت بهبود کرونا در استان شکننده است و باید بهتر از گذشته محدودیت‌های کرونایی را جدی بگیریم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان با اشاره به اینکه میزان ابتلا در کشور از تعداد یک میلیون نفر گذشته است و تاکنون حدود 51 هزار نفر مرگ و میر ناشی از کرونا داشته‌ایم افزود: 40 کشور دنیا هیچ گزارشی را ارائه نمی‌دهند و به همین دلیل مطرح شده که آمارهای موجود در دنیا قابل استناد نیست.

وی با بیان اینکه در کشور ما آمارها از روز اول دقیق عنوان شده است و تا پایان بیماری زنگ خطر کرونا را باید همیشه مورد توجه قرار بدهیم گفت: آسیب‌دیدگان اقتصادی کرونا زیاد است و امروز حمایت از این گروه‌های مورد تأکید ستاد ملی کرونا قرار گرفت.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها