از هر ۱۰۰ هزار نفر کرمانی، ۱۱.۵ نفر بر اثر ابتلا به کرونا فوت می‌کنند

استاندار کرمان اعلام کرد: در استان کرمان از هر ۱۰۰ هزار نفر، ۱۱.۵ نفر براثر بیماری کرونا فوت می‌کنند که متوسط کشوری تقریبا ۱۸.۵ نفر است، بنابراین باید سعی بر اجرای پروتکل‌ها و جدیت در نظارت‌ها داشته باشیم.

از هر ۱۰۰ هزار نفر کرمانی، ۱۱.۵ نفر بر اثر ابتلا به کرونا فوت می‌کنند

محمدجواد فدایی عصر امروز چهارم مردادماه در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان کرمان با اشاره به برگزاری ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برخی از استان ها تازه وارد پیک این بیماری شده، برخی از استان‌ها پیک کرونا را پشت سر گذاشته و در برخی از استان ها وضعیت شیوع بیماری در حالت ثبات است که استان کرمان جزء این استان‌ها است.

وی با بیان این مطلب که در استان کرمان منطقه سفید نداریم، اظهار کرد: در ۸ روز گذشته وضعیت مبتلایان به کووید ۱۹ در استان کرمان روند ثابتی داشته است و امیدواریم با اقداماتی که در استان کلید خورده شاهد کاهش تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا باشیم.

استاندار کرمان اعلام کرد: در استان کرمان از هر ۱۰۰ هزار نفر، ۱۱.۵ نفر براثر بیماری کرونا فوت می‌کنند که متوسط کشوری تقریبا ۱۸.۵ نفر است و ما از این موضوع نگران هستیم بنابراین باید سعی بر اجرای پروتکل‌ها و جدیت در نظارت‌ها داشته باشیم.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌ها برای این بیماری باید بلندمدت باشد و تا زمان واکسن در دسترس همگان قرار نگیرد همه باید دست در دست یکدیگر داده و با این بیماری مقابله کرد که در این راستا نیاز به روحیه بالا و همکاری مردم داریم.

فدایی با تاکید برآنکه با تحلفات با قاطعیت برخورد خواهیم کرد، تصریح کرد: اگر به دنبال کاهش ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا هستیم باید نظارت‌ها به جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و صفر و آغاز عزاداری‌ها، عنوان کرد: در ماه‌های محرم و صفر اصل بر این است که هم عزاداری‌ها برگزار و هم مسائل سلامت مردم به دقت کنترل شود بنابراین عزاداری‌ها با رعایت ضوابط بهداشتی و با تراکم کمتر و زمان کمتر برگزار خواهد شد ضمن آنکه مردم نذورات خود را حتی‌المقدور به‌صورت نقدی و خشک داشته باشند و اگر نذوراتشان به‌صورت پخت و پز است باید کاملا بهداشتی بسته‌بندی شوند.

استاندار کرمان از برگزاری دعای عرفه خبر داد عنوان کرد: برگزاری دعای عرفه اگر در فضای باز، با رعایت فاصله گذاری فیزیکی، زدن ماسک و رعایت گروتکل های بهداشتی صورت گیرد هیچ مشکلی ندارد و می توان به خوبی این مراسم را در سطح استان برگزار کرد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این مطلب که برگزاری کنکور با رعایت پروتکل‌ها در زمان تعیین شده در استان کرمان بلامانع است، تصریح کرد: احتمالا تعداد روزهای برگزاری کنکور امسال افزایش پیدا خواهد کرد و در این راستا باید منتظر ابلاغیه های صادره از سوی وزارت علوم و ستاد ملی مقابله با کرونا باشیم.

فدایی به موضوع تجمع دست فروشان و جمعه بازارها در میدان ارگ اشاره کرد و گفت: براساس مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا باید با هر تجمعی برخورد شود. همچنین عنوان شده که در برخی از ادارات با تجمع کارمندان و ارباب رجوع مواجه هستیم که ناظرین باید با آن اداره برخورد کنند.

وی با تاکید برآنکه تالارها ضوابط را رعایت کنند، تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نظارت جدی بر قیمت ماسک داشته باشد.

استاندار کرمان با اشاره به راه‌اندازی گشت ویژه در سطح استان عنوان کرد: حضور قاضی در گشت‌های ویژه الزامی است.

غلامرضا نویدی، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد بازرسی وامور حقوقی استانداری کرمان نیز در این جلسه عنوان کرد: از امروز همه گروه‌های نظارتی چک لیست دارند.

وی ادامه داد: بازرسان باید در هفته ۵۹ هزار و ۶۶۴ واحد را مورد بازرسی قرار دهند که در این راستا ۸۵۰ بازرس انتخاب و آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی وامور حقوقی استانداری کرمان از تشدید بازرسی‌ها در ۴ هفته گذشته در سطح استان کرمان خبر داد و بیان کرد: در تیرماه سال جاری، ۲۸ هزار بازرسی انجام شد که ۲۳۸ تذکر کتبی داده شده است ضمن آنکه ۴۸ مورد واحد متخلف در هفته قبل پلمب و تعطیل شده‌اند.

نویدی با اشاره به اینکه بیشترین بازرسی از واحدهای در حوزه دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت خواهد بود بیان کرد: از این هفته دو حالت گشت ویژه داریم که یکی از آنها گشت صنف محور است که صبح‌ها از ساعت ۷ الی ۱۴ گشت دارند و دیگری گشت ویژه تالارها و رستوران ها بوده که از 18 تا ۲ نیمه شب فعال خواهند بود.

وی ادامه داد: از زمان راه‌اندازی گشت‌های ویژه کووید ۱۹ حدود ۴۷۸ مورد بازرسی صورت گرفته است که برای ۹۹ مورد اخطار و ۵۲ مورد تعطیلی صورت گرفته است ضمن آنکه ۱۴ مورد نیز خاص بودند که با فوریت موضوع پیگیری شدند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها