مدیر جهاد کشاورزی شهرستان:

برداشت خرما از نخیلات قصرشیرین شروع شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قصرشیرین از آغاز برداشت خرما از نخیلات این شهرستان خبر داد.

برداشت خرما از نخیلات قصرشیرین شروع شد

مراد محمودیان فرد، سطح نخلستان های شهرستان قصرشیرین را ۸۸۰ هکتار عنوان کرد و افزود: از این سطح ۷۰۰ هکتار آن مثمر است و بقیه نهال بوده و هنوز به مرحله باروری نرسیده‌ است.

محمودیان فرد متوسط عملکرد نخلستان‌های شهرستان قصرشیرین را ۴.۵ تن در هکتار اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود امسال ۳۱۵۰ تن خرما از نخیلات این شهرستان تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قصرشیرین با اشاره به تولید برخی ارقام رطب در شهرستان، ادامه داد: خرماهای تولیدی در شهرستان قصرشیرین شامل ارقام زاهدی، اشرسی، برحی، ربی، پیارم، خضراوی، جعفری، مجول، استعمران و ازرق هستند.

محمودیان فرد با بیان اینکه هم اکنون برداشت خرمای رطب در شهرستان قصرشیرین آغاز شده، تصریح کرد: امسال کار برداشت خرما در این شهرستان به خاطر دمای پایدار بالا زودتر آغاز شده و برداشت بسته به ارقام تا اواخر آبان ماه ادامه دارد.

وی سپس اشاره ای هم به برنامه ریزی برای توسعه سطح نخیلات شهرستان قصرشیرین داشت و گفت: بر اساس برنامه سازمان جهاد کشاورزی در خصوص استفاده بهینه از آب و خاک شهرستان، با تلاش مجموعه این مدیریت در سال جاری حدود ۸۰ هکتار به سطح زیر کشت نخلیات در قصرشیرین اضافه شد.

وی با اشاره به حمایت از متقاضیان توسعه نخیلات در شهرستان، گفت: باغداران و کشاورزان جهت گسترش و احداث نخلستان می توانند به مجموعه جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها