مردم می‌توانند بدون واسطه با رئیس دادگستری استان کرمانشاه دیدار کنند

مدتی‌ است که افرادی که دارای پرونده در دستگاه قضایی استان هستند همچون خانواده زندانیان می‌توانند بدون واسطه با رئیس‌کل دادگستری کرمانشاه دیدار کنند.

مردم می‌توانند بدون واسطه با رئیس دادگستری استان کرمانشاه دیدار کنند

سیاست کلی قوه قضاییه این است که دستگاهی در تراز انقلاب اسلامی باشد و براساس فرموده مقام معظم رهبری باید سه خصیصه مردمی بودن، ضد فساد و انقلابی بودن در آن موج بزند. مردمی بودن یعنی قوه قضاییه پناهگاه مردم شود و مردم درخواست‌های خود را مطرح کنند، در این مسیر لازم است دسترسی مردم به دستگاه قضا و عدالت آسان شود.

رئیس دستگاه قضا برای مردمی بودن این دستگاه تدبیری اندیشیده است که در آن دسترسی مردم مراجعه کننده به دادگستری به بالاترین مقام‌ها آسان باشد و مردم بتوانند مشکلات خود را در کوتاه‌ترین زمان به مسئولان اطلاع دهند.

تا پیش از این ملاقات عمومی روسای دادگستری استان ها با مراجعه‌کنندگان تابع زمان خاصی بود که روال اداری و انتظار شرایط را برای مردم سخت‌کرده بود اما این روزها مسئولان دستگاه قضا در دسترس قرار دارند.

برگزاری اینگونه ملاقات‌ها می‌تواند در راستای ارتباط نزدیک و طرح دغدغه‌ها و مطالبات مردمی اثرگذار باشد و فاصله ایجاد شده بین مسئولان و مردم را کاهش داده و در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب باشد و مسئولان برای رفع مشکلات مردم، خود را محدود به زمان اداری نکنند.

ملاقات مردمی رئیس‌کل دادگستری استان روز‌های دوشنبه هر هفته از ساعت 8:30 دقیقه در کرمانشاه واقع در چهارراه بسیج در اداره کل دادگستری استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه حوزه پیشگیری دادگستری برنامه‌هایی را در مناطق محروم در حال اجرا دارد گفت: این مناطق حاشیه‌نشین، نقاط آسیب‌پذیر وجود دارد که این آسیب‌ها به تهدید و جرم تبدیل می‌شود و اگر آسیب‌ها برطرف شود دیگر به جرم و آسیب‌های اجتماعی حادتری تبدیل نمی‌شود و این نیاز به کار فرهنگی گسترده‌ای دارد و از اولویت‌های کاری بنده است.

پرویز توسلی‌زاده در حاشیه یکی از این دیدارها با اشاره به اینکه مردم می‌توانند از مشاوره‌های دادگستری به طور رایگان استفاده کنند بیان کرد: با کلینیک حقوقی دانشگاه تفاهم نامه همکاری منعقد کردیم و بالابردن آگاهی‌ها در این حوزه از اولویت‌های کاری ما است که بسیار راهگشا است.

وی با اشاره به اینکه معتقدیم ارتباط دوسویه و چهره به چهره در ملاقات مردمی موجب اقناع و جلب رضایت ارباب رجوع، رعایت حقوق شهروندی، شناخت و رفع فوری برخی از مشکلات مراجعین و پاسخگویی صریح و شفاف می‌شود گفت: این مهم سرمایه‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد و می‌تواند سبب کاهش مراجعات به دادگستری شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه قبل از کرونا روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ملاقات مردمی با ریاست دادگستری انجام می‌شد اما با شیوع کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تنها روزهای دوشنبه و روزانه 200 نفر ملاقات مردمی با ریاست دادگستری انجام می‌شود.

موسوی یکی از شهروندان که قصد ملاقات با ریاست دادگستری را داشت با اشاره به اینکه ملاقات با رئیس دستگاه قضا بسیار ساده انجام می‌شود و بنده به راحتی توانستم این وقت را بگیرم و تنها یک ربع معطلی داشتم گفت: روزهای دوشنبه به راحتی ملاقات با ریاست دادگستری انجام می‌شود و رفتار مسئولان با مردم بسیار مناسب است.

اکبری یکی دیگر از شهروندان با اشاره به اینکه این دیدارهای مردمی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و ملاقات با مردم بسیار راحت انجام شده است افزود: اگر همه مسئولان این ارتباطات وسیع با را مردم داشته باشند بسیار مؤثر است و حرف مردم را گوش کنند، نگرانی‌ها برطرف می‌شود.

منبع: تسنیم

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • noredin.Rezaei
    0

    اتفاقا خود بنده یکی از مراجعان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها