معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه:

دارو بیماران بستری مبتلا به کرونا در کرمانشاه درحال تامین است

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: دارو و سرم بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان کرمانشاه درحال تامین است.

دارو بیماران بستری مبتلا به کرونا در کرمانشاه درحال تامین است

قباد محمدی اظهار کرد: همزمان با شیوع موج پنجم ویروس در کشور، استان کرمانشاه در حال مقابله با پیک جدید بوده و ۱۰ شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

وی افزود: موج پنجم دارای قدرت سرایت بیشتری بوده و آمار مبتلایان و بستری‌ها در استان کرمانشاه در حال افزایش بوده که بسیار خطرناک است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت تأمین داروهای بیماران کرونایی در استان، تصریح کرد: اولویت اصلی معاونت غذا و دارو استان کرمانشاه تأمین داروی بیماران بستری مبتلا به در استان کرمانشاه است که در حال حاضر مشکلی خاصی وجود ندارد.

محمدی بیان کرد: در خصوص تأمین داروی بیماران کرونایی سرپایی در استان کرمانشاه تمام تلاش بر آن است که کمبودی نداشته باشیم ولی از نظر یک یا ۲ مورد دارو مانند فاویپیراویر و سرم دچار کمبود هستیم که با واردات این داروها به کشور از هفته آینده رفع مشکل حل خواهد شد.

وی با اشاره وضعیت تأمین سرم مورد نیاز بیماران کرمانشاهی خاطر نشان کرد: سرم برای بیماران بستری به اندازه کافی وجود داشته و تنها برای بیماران سرپایی کمبودهایی وجود دارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: شیب افزایش بیماری بسیار بالا و نگران کننده است به طوری که داروهایی که برای یکسال در نظر گرفته شده در مدت ۲ ماه به مصرف رسیده است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها