وضعیت فضای کسب و کار در کرمانشاه بهبود پیدا کرده است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه گفت: در نتیجه اجرای سیاست‌های دولت تدبیر و امید میانگین سن مدیران حرفه‌ای در استان به ۴۱ سال رسیده، ضمن اینکه رتبه فضای کسب و کار استان نیز وضعیت بهتری نسبت به گذشته دارد.

وضعیت فضای کسب و کار در کرمانشاه بهبود پیدا کرده است

امیرحمزه حیدریان روز سه شنبه در خصوص عملکرد هفت ساله اقتصاد و دارایی استان بیان داشت: سیاست افزایش سهم زنان و جوانان از پست های مدیریتی از جمله سیاست های دولت تدبیر و امید بوده است به گونه ای که در سال ۹۹ تعداد ۹ نفر از بانوان استان در جایگاه پست های مدیریتی حرفه ای در سطوح پایه و میانی قرار گرفته اند.

او افزود: میانگین سنی مدیران حرفه ای استان نیز از ۴۴ سال در ابتدای سال ۹۶ به ۴۱ سال در سال ۹۹ رسیده است.

وضعیت فضای کسب و کار در کرمانشاه بهبود پیدا کرده است میانگین سن مدیران حرفه ای استان کرمانشاه

مسدود شدن ۲ هزار و ۷۳۴ حساب دولتی در استان

حیدریان در ادامه به اجرای طرح هوشمندسازی عملیات مالی در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: در نتیجه این طرح سیاست کاهش تعداد حساب های بانکی دستگاه های اجرایی به منظور ساماندهی حساب های دولتی اجرایی شده و ۲ هزار و ۷۳۵ فقره حساب دولتی نزد بانک های عامل استان مسدود شده است.

او ادامه داد: با انتقال همه حساب‌های دولتی دستگاه های اجرایی استان به بانک مرکزی در مجموع تعداد ۳۷۴ فقره حساب در قالب هفت سرفصل نزد بانک مرکزی افتتاح شده است.

حیدریان همچنین به حذف چک کاغذی از نظام مالی در راستای استقرار و راه اندازی نظام خزانه داری الکترونیک اشاره کرد و بیان داشت: این طرح یکی از مهمترین برنامه های دولت تدبیرو امید در بحث انضباط، شفاف سازی و هوشمندسازی عملیات مالی بوده است.

تحقق درآمدهای عمومی کرمانشاه

مدیرکل اقتصاد و دارایی کرمانشاه در ادامه یکی دیگر از سیاست های دولت تدبیر و امید را کاهش اتکا بودجه به درآمدهای نفتی و جایگزینی آن با درآمدهای مالیاتی عنوان کرد و گفت: در این راستا میزان مصوب درآمدی استان در سال ۹۲ حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که در سال ۹۸ به حدود ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وضعیت فضای کسب و کار در کرمانشاه بهبود پیدا کرده است روند تحقق درآمدهای عمومی استان کرمانشاه

سامانه سادا

سادا عنوان سامانه ای به منظور شناسایی و ثبت اموال و دارایی های دولت است که وظیقه آن احصا اموال مازاد و بلا استفاده دستگاه های اجرایی به منظور مولدسازی، تامین پاداش پایان خدمت بازنشستگان و تامین اعتبار افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارمندان است.

حیدریان با اشاره به این موضوع بیان داشت: سال ۹۸ تعداد ۴۳ ملک دولتی به کمیته مولدسازی استان معرفی شد که از این تعداد ۳۴ مورد مصوبه فروش و ۹ مورد مصوبه مورد سازی داشته است.

او افزود: در پنج ماه سپری شده از سال ۹۹ نیز تعداد ۷۲ ملک به کمیته مولدسازی استان معرفی شده که ۷۰ ملک مصوبه فروش داشته است.

افتتاح شعبه مرکز عالی دادخواهی مالیاتی در استان

وی یکی دیگر از اقدامات اقتصادی دولت تدبیر و امید در استان را افتتاح شعبه مرکز عالی دادخواهی مالیاتی اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال ۹۷ رسیدگی به شکایات مودیان مالیاتی تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای اشخاص حقیقی و نیز سقف ۵۰۰ میلیون تومان برای اشخاص حقوقی در شعبه استانی انجام می شود.

به گفته او: هم اکنون احکام صادره شعبه استانی این هیات سه نفره کمتر از سه ماه صادر می شود در حالی که در گذشته تعیین تکلیف این پرونده ها تا ۲ سال زمان می برد.

وضعیت فضای کسب و کار در کرمانشاه بهبود پیدا کرده است روند فضای کسب و کار استان نسبت به شاخص کشوری

بهبود فضای کسب و کار استان

حیدریان در ادامه به بهبود فضای کسب و کار استان اشاره کرد و گفت: با راه اندازی سامانه پنجره واحد در مهر ۹۸ گام مهمی در تسریع خدمات به سرمایه گذاران در استان برداشته شده است به گونه ای که امروزه شاهد ارتقا ۱۴ پله ای استان در ارزیابی شاخص فضای کسب و کار کشور و نیز کسب رتبه سوم کشوری مصوبات سرمایه گذاری خارجی در سال ۹۸ هستیم.

طبق آمار، کرمانشاه در بهار ۹۹ رتبه ۱۸ کشوری فضای کسب و کار کشور را کسب کرد در حالی که در تابستان ۹۸ رتبه ۲۸ کشوری را داشته است.

فضای کسب و کار مجموعه ای از عوامل محیطی است که بر بازدهی تولید و سرمایه گذاری تاثیر گذار است و طبق محاسباتی که ۷۰ مولفه دارد، ارزیابی هر استان با اعدادی مابین یک در بهترین حالت تا ۱۰ در بهترین حالت انجام می شود.

از سال ۹۴ تاکنون همواره امتیاز کسب و کار استان به میانگین کشوری نزدیک و یا دور شده است اما سال های ۹۴ و ۹۸ وضعیت استان از متوسط کشوری بهتر بوده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها