جشنواره استانی «فیلم کوتاه» در صاحب برگزار می‌شود

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، گفت: جشنواره استانی «فیلم کوتاه» با همکاری و مشارکت حوزه هنری استان کردستان، شهرداری و شورای اسلامی شهر صاحب‌ در سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

جشنواره استانی «فیلم کوتاه» در صاحب برگزار می‌شود

امین مرادی، امروز یکشنبه در دیدار شهردار صاحب و اعضای شورای اسلامی این شهر به اهمیت توجه به موضوع فرهنگ اشاره و اظهار کرد: قرار گرفتن بحث فرهنگ به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار مدیران شهری صاحب، نشان از بینش و آینده نگری در جهت توسعه این شهر دارد.

وی بیان مشکلات و برجسته کردن توانمندی‌های این شهر را از زبان هنر بسیار مهم دانست و افزود: فیلم کوتاه در این زمینه از بهترین ابزارهای هنری است که می‌تواند در رسیدن به اهداف مدنظر مدیران شهری صاحب را یاری کند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان کردستان را یکی از مراکز اصلی تولید فیلم کشور ذکر کرد و ادامه داد: در کنار داستان‌ها و موقعیت جغرافیایی بکر استان، وجود پتانسیل انسانی و علاقه‌مندان فعالیت در این زمینه هنری، بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این عرصه را فراهم کرده است.

وی به موفقیت‌های فیلمسازان کردستانی در رویدادهای ملی و بین‌المللی اشاره کرد و افزود: کسب عناوین برتر در جشنواره فیلم فجر در چند سال اخیر توسط هنرمندان بهروز نورایی پور، هوتن شکیبا، ارسلان امیری و همچنین موفقیت فیلمسازان عرصه فیلم کوتاه همچون سامان حسین پور، آکو زند کریمی، زانیار زندی، جلال نصیری، تیمور قادری، نوید زارع، محمد و ژیوار فرج زاده از هنرمندان شهر صاحب و بسیاری دیگر از هنرمندان استان در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی تأییدی است بر این پتانسیل غنی که باید به صورت جدی به آن توجه شود.

مرادی، به ایجاد زیر ساخت های سینمایی در شهرستان سقز و اصلاح پردیس سینمایی مهر سقز در مرداد ماه امسال توسط حوزه هنری اشاره کرد و گفت: با توجه به استقبال خوبی که مردم صاحب از سینما دارند، این امکان وجود دارد تا در صورت فراهم سازی امکانات لازم و مشارکت شهرداری و شورای شهر صاحب در زمینه ساخت سالن سینما در این شهر هم اقدام کنیم.

وی به برگزاری جشنواره‌های متعدد هنری توسط حوزه هنری در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اعلام آمادگی شهرداری و شورای اسلامی شهر صاحب در فراهم سازی امکانات لازم برگزاری جشنواره فیلم کوتاه، فراخوان استانی این جشنواره در اوایل سال ۱۴۰۱ و پس از بررسی امکانات و فراهم سازی شرایط برگزاری اعلام می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به اینکه فرهنگ زیربنای‌ توسعه است، بر لزوم پیوست فرهنگی برای پروژه‌های عمرانی، اجتماعی و اقتصادی تأکید و بیان کرد: توجه به معضلات اجتماعی‌، به تصویر کشیدن زیبایی‌ها و مسائل خانواده در کنار بسترسازی کشف، جذب و پرورش استعدادهای هنری از اولویت هایی خواهد بود که باید در این فراخوان مورد توجه قرار گیرد.

ضرورت بیان پتانسیل‌ها از زبان هنر

در ادامه این دیدار یحیی آذرپور، شهردار صاحب با قدردانی از فعالیت های چشمگیر حوزه هنری در استان گفت: ساخت پردیس سینمایی مهر سقز از اقدامات مهمی است که در ارتقای سطح فرهنگ و هنر شهرستان سقز بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: شهر صاحب دارای پتانسیل‌های بسیار خوبی در بخش‌های مختلف است که بیان آن از طریق زبان هنر یک ضرورت مهم است.

آذرپور بیان کرد: تمامی نیازمندی‌های لازم برگزاری جشنواره فیلم کوتاه را بر اساس اعلام کارشناسان حوزه هنری مهیا خواهیم کرد و ان شاء الله تلاش خواهیم کرد با برگزاری شایسته این جشنواره، شرایط برگزاری کشوری و در بلند مدت بین‌المللی شدن آن را فراهم کنیم.

وی از پیشنهاد رئیس حوزه هنری در خصوص ساخت سالن سینمایی در صاحب استقبال کرد و گفت: این موضوع به عنوان یک اولویت در جلسات آتی شورای شهر صاحب در دستور کار قرار خواهیم داد و امیدواریم با اختصاص زمین و بودجه لازم و مشارکت بخش خصوصی و فعالان فرهنگی آن را به نتیجه برسانیم.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها