روزانه ۲۰۰ نفر در بیمارستان صحرایی شهرکرد دارو دریافت می‌کنند

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع موج پنجم ویروس کرونا گفت: روزانه ۲۰۰ نفر در بیمارستان صحرایی شهرکرد تزریق داروهای خود را انجام می‌دهند.

روزانه ۲۰۰ نفر در بیمارستان صحرایی شهرکرد دارو دریافت می‌کنند

فریدون رحمانی تاکید کرد: اگر این بیمارستان راه‌ اندازی نشده بود، بیمارستان‌های شهرکرد روزانه حداقل ۱۰۰ نفر بستری دائم داشت اما اکنون این امکان در اختیار افرادی قرار داده می‌شود که چاره‌ای ندارند و برای بستری شدن الزام دارند.

وی افزود: راه‌اندازی بیمارستان صحرایی شهرکرد و درمان مبتلایان به ویروس کرونا در آن، میزان مرگ و میرهای را کاهش می‌دهد و تعداد تخت‌های بیشتری در اختیار بیماران بدحال‌تر قرار می‌گیرد.

رحمانی تصریح کرد: البته در تمامی بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری اتاق تزریق ویژه بیماران کرونایی وجود دارد و فعال است.

وی با اشاره به کمبود شدید نیروی انسانی در دانشگاه علوم‌پزشکی یادآور شد: هم‌اینک پنج هزار نفر به‌عنوان کادر درمان در بیمارستان‌های دولتی چهارمحال و بختیاری به‌جز بیمارستان‌های تامین اجتماعی و خصوصی پارسیان فعالیت دارند که سه هزار نفر آنان در بخش‌های داخلی و عفونی مرتبط با کرونا و بقیه در بخش‌های غیرمرتبط با کرونا خدمت می‌کنند.

وی افزود: به‌علت افزایش بخش‌های بستری ویژه مبتلایان به ویروس کرونا، تعطیلی برخی بخش‌ها و برپایی بیمارستان صحرایی در شهرکرد با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه شده‌ایم.

رحمانی تصریح کرد: خستگی و فرسودگی فعالیت شبانه‌روزی کادر سلامت، بهداشت و درمان‌ در ۱.۵ سال گذشته قابل انکار نیست و این نیروها در شرایط سختی قرار دارند.

وی با اشاره به تلاش‌های فراوان برای مهار و ریشه‌کنی شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در این مدت برپایی و راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در شهرکرد مورد توجه جدی قرار گرفت.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هنگام افزایش بیماران بستری، عده‌ای از بیماران به بستری نیاز دارند اما خودشان تمایل ندارند و برخی دیگر نیاز به بستری ندارند اما به درمان‌های وریدی با داروهای بیمارستانی نیازمند است.

وی گفت: برخی داروهای بیمارستانی را نمی‌توان خارج از بیمارستان‌ها استفاده کرد زیرا بیمه قبول نمی‌کند و زیرپوشش نیستند، به‌همین منظور فضاهایی در بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد اضافه شد تا لطمه‌ای به فضاهای موجود وارد نشود.

رحمانی تاکید کرد: همیشه مانورهای عملیاتی برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی و سنجش میزان آمادگی وجود دارد که این بیمارستان مانور واقعی مطلوبی بوده و در مدت هشت ساعت، بیمارستان راه‌اندازی و آماده به‌کار شد که کار ساده‌ای نیست و سخت است.

وی افزود: بیمارستان صحرایی شهرکرد نیروی انسانی مشخص و ثابتی ندارد و اکنون از نیروهای اورژانس، بخش‌ها، معاونت درمان و بیمارستان در آن استفاده می‌شود.

رحمانی تصریح کرد: برپایی و راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در شهرکرد بازتاب اجتماعی خوبی داشت و نگرانی و حساسیت مردم نسبت به شیوع ویروس کرونا را بیشتر و واقعی‌تر کرد.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا ۲۰ مردادماه سال‌جاری ۱۶۹ هزار و ۷۲۸ مورد نمونه‌گیری تشخیص کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام و براساس آن ۶۰ هزار و ۷۱۳ بیمار مبتلای قطعی به این ویروس شناسایی شد.

براساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز (خیلی پُرخطر) شیوع کرونا قرار دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها