افزایش نزدیک به ۳۰ درصدی بستری‌های کرونایی در چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در استان چهار محال و بختیاری طی پنج روز گذشته، حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد به آمار بستری‌شدگان در بخش‌های ویژه کرونایی مراکز درمانی استان اضافه شده است.

افزایش نزدیک به ۳۰ درصدی بستری‌های کرونایی در چهارمحال و بختیاری

مجید شیرانی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته یک مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_۱۹ در استان گزارش شده است، اظهار کرد: مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری به ۱۱۷۱ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: در حال حاضر ۳۲ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۵۰ هزار و ۹۱۴ نمونه گیری از افراد مشکوک و مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام شده است، عنوان کرد: تاکنون ابتلای ۵۰ هزار و ۵۶۶ نفر به کرونا قطعی شده است.

شیرانی بیان کرد: روند شیوع بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری به صورت قابل توجهی افزایش یافته و تعداد بیماران کرونایی در بخش‌های سرپایی و بستری به‌طور چشمگیری رو به رشد است، همچنین در پنج روز گذشته، حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد به آمار بستری‌شدگان در بخش‌های ویژه کرونایی مراکز درمانی استان اضافه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر اینکه مراکز درمانی در مرکز استان و شهرستان‌ها با حداکثر ظرفیت در حال فعالیت هستند، گفت: باتوجه به افزایش ۵۰ تا ۶۰ درصدی تعداد بیماران سرپایی پیش‌بینی می‌شود، سیر افزایش شیوع بیماری تا دو هفته آینده ادامه داشته باشد، حضور عشایر و مسافران در چهارمحال و بختیاری شرایط را برای افزایش شیوع بیماری فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: یکی از نگرانی‌های عمده در موج پنجم از بیماری، کمبود تخت در مراکز درمانی و خالی کردن دیگر بخش‌ها برای بیماران کرونایی به سختی امکان پذیر خواهد بود، چنانچه روند افزایشی بیماری به این روال ادامه پیدا کند باید بخشی از خدمات الکتیو بیمارستان‌ها تعطیل شود.

شیرانی افزود: در حال حاضر شهرستان بروجن در لیست شهرستان‌های با وضعیت قرمز به لحاظ شیوع بیماری کرونا و شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، کیار، اردل و لردگان در وضعیت نارنجی و شهرستان های بن، سامان، کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در پایان تاکید کرد: واکسن‌ها علیه همه ویروس‌ها ایمنی ١٠٠ درصدی ایجاد نمی‌کند و تزریق واکسن کرونا می‌تواند میزان و شدت ابتلا به این بیماری را کاهش دهد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها