رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری::

بیشتر مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری ۱۶ تا ۴۵ سال سن دارند

رییس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: گروه سنی بین ۱۶ تا ۴۵ سال حدود۵۴.۹۲ درصد از مجموع مبتلایان به کرونا را در این استان به خود اختصاص داده‌اند که بیشتر جمعیت مبتلایان به این ویروس در استان است.

بیشتر مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری ۱۶ تا ۴۵ سال سن دارند

مجید شیرانی افزود: میزان درگیری گروه‌های سنی شیرخوارگان، کودکان و نوجوانان با ویروس کرونا نسبت به موج‌های قبلی متفاوت شده است به طوری که مبتلایان گروه زیر پنج سال در موج سوم حدود یک دهم درصد بود که این شاخص در موج چهارم به یک درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: گروه سنی پنج تا ۱۵ سال ۲.۱۳ درصد، گروه سنی ۴۶ تا ۶۰ حدود ۲۳ درصد و گروه سنی بالای ۶۰ سال نیز ۱۹.۶۱ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

شیرانی تصریح کرد: این در حالی است که ۸۳ درصد تعداد فوت‌شدگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا، بیماران با سن بالای ۶۰ سال هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، تعداد موارد نمونه‌گیری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در استان را هشت هزار و ۴۷۵ مورد اعلام کرد و گفت: از ۱۰۰ درصد بیماران مشکوک به کرونا در استان نمونه‌گیری می‌شود که میزان مثبت شدن نمونه‌های سرپایی ۳۵.۵ درصد و نمونه‌های بستری ۳۶.۳ درصد است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، نرخ فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان را ۲.۹ درصد اعلام کرد و گفت: این در حالی است که درصد مرگ در کشور ۳.۷ درصد است.

شیرانی همچنین از بهبودی ۹۱.۲ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در استان خبر داد و افزود: این شاخص در میانگین کشور ۸۸ درصد است.

وی با اشاره به رشد فزاینده تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان طی روزهای اخیر به مردم توصیه کرد تا با رعایت سه اصل استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شست‌وشوی دست‌ها در مهار شیوع این ویروس مسئولان را یاری دهند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۳۰ هزار و ۸۱۷ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است که از این تعداد ۸۳۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

هم اینک ۳۴۲ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۴۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر شیوع کرونا قرار دارند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها