عملکرد چهارمحال و بختیاری در تجهیز سیستم آبیاری نوین ۲.۵ برابر کشور است

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تلاش دولت برای توسعه زیرساختهای کشاورزی گفت: عملکرد این استان در تجهیز زمین‌های کشاورزی به شبکه‌های آبیاری نوین ۲.۵ برابر میانگین کشوری است.

عملکرد چهارمحال و بختیاری در تجهیز سیستم آبیاری نوین ۲.۵ برابر کشور است

ذبیح‌الله غریب روز دوشنبه همزمان با دومین روز از هفته دولت سال‌جاری در آیین بهره‌برداری از هشت طرح کشاورزی شهرستان بروجن با ۱۱۰ هکتار وسعت تاکید کرد: هم‌اکنون ۶۷ هزار هکتار زمین کشاورزی برابر ۵۴ درصد زمین‌های کشاورزی آبی در این استان به شبکه آبیاری نوین مجهز شده است.

وی افزود: عملکرد تجهیز زمین‌های کشاورزی به شبکه‌های آبیاری نوین در کشور ۲۰ درصد است.
غریب تصریح کرد: مشارکت کشاورزان، ورود سرمایه‌گذاران و اختصاص اعتبارات و یارانه ‌های دولتی از مهم‌ترین عوامل تسریع در تجهیز زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری به شبکه‌های آبیاری نوین به شمار می‌رود.
وی یادآور شد: مدت اجرای طرح‌های تجهیز زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری از یک سال به سه ماه کاهش یافته است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: همچنین عمر بازدهی شبکه‌های آبیاری نوین در زمین‌های کشاورزی استان از ۱۵ به ۲۵ تا ۳۰ سال افزایش پیدا کرد.
وی گفت: در پنج سال گذشته ۲۱ هزار هکتار زمین کشاورزی در چهارمحال و بختیاری به شبکه آبیاری نوین مجهز شده است.
غریب تاکید کرد: ظرفیت انبارهای سردخانه‌ای چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار تن است که قابلیت نگهداری تمامی سیب‌زمینی تولیدی در استان را دارد.
به گزارش ایرنا، همزمان با هفته دولت سال‌جاری ۲۶۲ طرح با دو هزار و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار و ۴۴۸ نفر اشتغال‌زایی مستقیم در چهارمحال و بختیاری افتتاح و بهره‌برداری و همچنین ۸۶ طرح عمرانی با سه هزار و ۵۵۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کلنگ‌زنی می‌شود.
دوم تا هشتم شهریور به مناسبت سالروز شهادت محمد علی رجایی و محمد جواد باهنر به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.
بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها