درخواست فرزندان مارادونا برای بازگرداندن توپ طلا

فرزندان مارادونا خواهان بازگرداندن توپ طلای حراج شده این اسطوره درگذشته هستند.

درخواست فرزندان مارادونا برای بازگرداندن توپ طلا

وارثان دیگو مارادونا، کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال آرژانتین برای دریافت جایزه توپ طلای بهترین بازیکن جام جهانی ۱۹۸۶ که سال‌ها پیش از این بازیکن فقید ربوده و به حراج گذاشته شد، به دادگاه رفتند.

توپ طلا توسط فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به بهترین بازیکن جام جهانی از سال ۱۹۸۲ اعطا می‌شود. مارادونا پس از جام جهانی ۱۹۸۶ که با قهرمانی تیم ملی آرژانتین به پایان رسید، دومین برنده این جایزه شد.

این جایزه در سال ۱۹۸۶ در مراسمی ویژه در پاریس به مارادونا اهدا، اما خیلی زود ناپدید شد. بر اساس یک روایت، توپ طلا در یکی از بانک‌های ناپل در زمان بازی مارادونا برای باشگاه ناپولی ایتالیا نگهداری می‌شد و در سال ۱۹۸۹ توسط گانگستر‌های محلی به سرقت رفت. جایزه گم شده قرار است در تاریخ ۶ ژوئن ۲۰۲۴ به حراج گذاشته شود.

وارثان مارادونا اصرار دارند که مالکان فعلی حق فروش جایزه دزدیده شده را ندارند. وکیل ژیل مورئو، که وکالت دو دختر این اسطوره فقید آرژانتینی را بر عهده دارد، به خبرگزاری فرانسه گفت که درخواستی فوری به رئیس دادگاه قضایی نانتر در نزدیکی پاریس برای حذف توپ طلا از حراج ارسال می‌کند و همچنین به دنبال آن خواهد بود.

به گفته خانه حراج پاریسی Aguttes، این جایزه در سال ۲۰۱۶ از یک مجموعه خصوصی خریداری شد و صاحب جایزه که سال‌ها پیش خودش آن را خریده بود، از دزدیده شدن توپ طلای مارادونا اطلاعی نداشت.

مارادونا در ۲۵ نوامبر ۲۰۲۰ در ۶۰ سالگی درگذشت. فیفا بر اساس نتایج رای‌گیری در سایت رسمی خود، این آرژانتینی را به عنوان بهترین بازیکن فوتبال قرن بیستم معرفی کرد.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها