نامه‌نگاری باشگاه استقلال با فیفا برای پرداخت بدهی به باشگاه پرتغالی

باشگاه استقلال برای دریافت مجوز حرفه‌ای نباید بدهی قطعی داشته باشد و تنها بدهی قطعی این باشگاه بابت محمد محبی به سانتاکلارای پرتغال است.

نامه‌نگاری باشگاه استقلال با فیفا برای پرداخت بدهی به باشگاه پرتغالی

بدهی استقلال به سانتاکلارا بالغ بر ۵۰۰ هزار دلار است و این باشگاه ۳۰۰ هزار دلار نزد فیفا دارد. طبق پیگیری خبرنگار آنا از باشگاه استقلال این درخواست از فیفا شده که این مبلغ به حساب باشگاه پرتغالی واریز شود. ضمن اینکه از فیفا خواسته شده تا نحوه انتقال الباقی بدهی سانتاکلارا اعلام شود. منبع مالی برای انتقال پول دوم فراهم شده و فقط روش انتقال مانده که از سوی فیفا اعلام شود. علی خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال هم در سوئیس حضور دارد و این موضوع را پیگیری می‌کند. 

بدهی‌های استقلال به مربیان و بازیکنان خارجی بیش از یک مورد است، اما تا زمانی که از سوی فیفا حکمی صادر نشود جزء بدهی‌های قطعی این باشگاه نیست. استقلال به عزیزبک آمانوف، ریکاردو ساپینتو و افراد دیگر بدهکار است ولی فیفا روی حکم قطعی حساسیت دارد.

هنوز حکم جدیدی برای باشگاه استقلال صادر نشده، اما ممکن است در روز‌های آینده حکم جدید صادر شود. آبی‌پوشان نگرانی بابت سانتاکلارا ندارند.

در حال حاضر هم برای پرداخت بدهی باشگاه سانتاکلارا، ۳۰۰ هزار دلار از طریق فیفا پرداخت می‌شود، منابع الباقی پول آماده شده است. اگر امکان انتقال پول توسط فیفا میسر نشد؛ باشگاه استقلال طلبی از AFC دارد که کنفدراسیون فوتبال آسیا تنها بابت هزینه‌های تیم در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا این پول را می‌پردازد. در همین زمینه باشگاه استقلال با فیفا مکاتبه کرده تا الباقی طلب سانتاکلارا را از AFC بگیرد و به حساب این باشگاه واریز کند. 

فیفا اعلام کرده ایران تحریم است و اگر به باشگاه‌های ایرانی پول بدهد، متهم به دور زدن تحریم‌ها می‌شود. اما اگر باشگاه‌های کشورمان بتوانند به فیفا ثابت کنند بدهی خارجی تحت لوایح و قرارداد‌های بین‌المللی زیر نظر فیفا با بازیکنان و مربیان دارند، این پول پرداخت می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها