بحث بر سر واگذاری دو تیم پایتخت به تامین اجتماعی بالا گرفته است؛

سازمان تامین سرخابی!

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز رسما از واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به این وزارتخانه حمایت کرد، این حمایت باعث گلایه بخشی از جامعه کارگری شد.

سازمان تامین سرخابی!

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز رسما از واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به این وزارتخانه حمایت کرد.

سید صولت مرتضوی گفت که باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس دو باشگاه بزرگ و مایه افتخار کشورما هستند، این باشگاه‌ها سرمایه اجتماعی ما بوده و به دلیل ایرادی که نهادهای نظارتی جهانی بر دولتی بودن این دو باشگاه گرفته‌اند تصمیم گرفته شده تا سهام آنها واگذار شود.

وی به این نکته اشاره کرده که اگر مدیریت صحیحی بر این باشگاه‌ حاکم شود، این باشگاه‌ها خودکفا و درآمد زا خواهند شد و ما می توانیم با کمک هواداران و استفاده از ظرفیت صندوق‌ها برای مسوولیت‌های اجتماعی به باشگاه استقلال و پرسپولیس کمک کنیم که از این وضعیت نجات پیدا کنند.

مرتضوی با بیان اینکه ما با افتخار پذیرای آنها خواهیم بود، گفت: یکی از آنها به مجموعه صندوق‌های بازنشستگی ما واگذار خواهند شد و تلاش می‌کنیم مجموعه شرکتی را راه اندازی کنیم که همه صندوق‌ها در حمایت از این تیم دخالت داشته باشند و از این تیم حمایت کنند.

این تصمیم و سخنان وزیر کار با انتقاد جامعه کشوری روبه رو شد. رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان اینکه دولت بدهی خود را به تأمین اجتماعی بپردازد، گفت: می‌خواهند باشگاه ورشکسته‌ای را که جز هزینه چیزی برای ما ندارد، به تأمین اجتماعی تحمیل کنند.

وی اظهار داشت: مگر ما مسئولِ حل مشکلِ فوتبالیست‌ها هستیم؟! مگر تأمین اجتماعی و طبقه کارگر که به شامِ شب خود محتاج است، مسئول وضعیتِ باشگاه پرسپولیس است؟

تصمیم دولت همچنین با واکنش‌های مختلفی در تلویزیون نیز مواجه شد و بر اساس ویدیوهای منتشر شده یک مجری در یک برنامه زنده گفت که «حقوق بازنشستگان را ندارید بدهید، ۲ هزار میلیارد تومان چک برای فوتبال صادر می‌کنید؟»

با تمام این انتقادات و نگرانی‌ها در نهایت روز چهارشنبه ۱۶ اسفند ماه هیات دولت، واگذاری پرسپولیس به تامین‌اجتماعی را به‌ عنوان بخشی از تسویۀ بدهی دولت به این شرکت تصویب کرد و به‌زودی، پرسپولیس در اختیار این سازمان قرار خواهد گرفت.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    2

    صاحبان اصلی تامین اجتماعی رضایت ندارند....

  • حسین
    0

    خدا لعنتشون کنه مسوئولین بی‌کفایت مملکت مارو بجای اینکه به فکر معیشت قشر کارگر وبازنشسته باشن دنبال نجات تیم فوتبال هستن ....

  • اعلایی
    0

    واقعا جای تعجب است که چگونه متولی یکدستگاه دولتی بخود اجازه می‌دهد ازطرف تشکیلاتی که متعلق ببازنشستگان بوده تصمیم گیری نموده وآینده انرادرمعرض خطر فروپاشی قرار دهد

  • ناصر
    0

    جناب صولتی رسیدگی بحقوق اندک بازنشسته حداقل بگیر باید مایه افتخار شما باشد،نه یک توپ گرد؟!

  • فریدون
    0

    جالبه حالا که تامین اجتماعی به خط قرمز ورشکستگی رسیده یه تیم کامل قرمز نیز به آن اضافه شد حالا شب چهارشنبه سوری بخونند
    قرمزی ام از تو ناترازی ات از من

  • ناشناس
    0

    چیزی که دولت به دولت بشه بعدشم تبدیل به دولک میشه!!!!!!!

  • داود
    0

    آقای وزیر چرا ای تیمها را به صندوق بازنشستگی کشوری تحویل ندادی

  • ناشناس
    0

    چرادولت. کسی. که. دوزدی. کرد. محاکمه. زنده. نمی. کند. حق. ما. بازنشتکان. ازکلویش. بیرون. بکشید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها