چرا بازنشسته و کارگر بعد از 30 سال کار باید فقیرانه زندگی کند

نخستین روز از دوازدهمین اردوی سالیانه اعضای هیأت مدیره کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی مازندران صبح امروز در کرمانشاه برگزار شد.

چرا بازنشسته و کارگر بعد از 30 سال کار باید فقیرانه زندگی کند

رمضانعلی تهک در این مراسم گفت: در یکی از ماده‌های قانون کار به دستمزد جامعه کارگری اشاره شده که باید مطابق با تورم باشد، از سال ۶۸ به بعد دستمزد با توجه به تورمی که وجود داشت، تعیین نشده است، اگر من بازنشسته که باید 20 میلیون بگیرم 8 میلیون می‌گیرم دلیلش تورمی است که در حقوق‌ها اعمال نشده است.

رئیس کانون بازنشستگان شهرستان آمل ادامه داد: در بخش تشکلات ضعیف شده‌ایم چون تعداد زیادی از کارگران قراردادی هستند و از اخراج شدن ترس دارند، در تمام دنیا اگر اعتراضی بین کارگر و کارفرما ایجاد شود، دولت می‌آید تا تعادل برقرار شود.

وی با اشاره به دستمزد پایین کارگران و بازنشستگان و خطاب به مسئولین عنوان کرد: از مسئولین می‌پرسیم، آیا خود شما، فرزندان شما یا ما می‌توانیم با هشت میلیون تومان درصورتی که مستاجر هم باشیم و باید نصف حقوق را برای اجاره بپردازیم زندگی کنیم.

تهک اظهار کرد: باید دستمزد و درمان کارگران بازنشسته حل شود و از رهبری درخواست داریم حکم بدهند تا این موضوع بررسی شود، ما برای این انقلاب هستیم، شهدای کارگر زیادی داریم، کارگران و بازنشستگان بلد هستند فریاد بزنند اما به احترام خون شهدا و رهبری سکوت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: از همه تشکل‌های کارگری تقاضا داریم وحدت را حفظ کنید، باید جلسات مختلف با رئیس جمهور برگزار شود تا حرف ما شنیده شود، اعتراض کاگران و بازنشستگان شدید است اما سکوت کرده‌اند.

ضرورت توجه به وضعیت بیمه تکمیلی بازنشستگان

حجت‌الله نائیچ هم در این مراسم گفت: تعداد وامی که به شهرستان‌ها اختصاص پیدا می‌کند بسیار کم است، در شهرستان نور ۸۰۰ متقاضی داریم اما ۴۰ وام اختصاص پیدا کرده است.

رئیس کانون بازنشستگان شهرستان نور ادامه داد: بیمه آتیه سازان هم مشکلات مختلفی دارد و پرداختی‌ها در مدت طولانی انجام می‌شود.

رستم قاسم زاده هم در این مراسم به مشکلات بیمه برای بازنشستگان اشاره کرد و گفت: در شهرستان نوشهر برخی برای بیمه مشکلاتی دارند و نمی‌توانند بیمه تکمیلی شوند که درخواست داریم این موضوع بررسی شود.

رئیس کانون بازنشستگان شهرستان نوشهر ادامه داد: وقتی برای بیمه تکمیلی می‌رویم، می‌گویند، چهار ماه است که تامین اجتماعی سهم خود را پرداخت نکرده و بنابراین بیماران نمی‌توانند سهم بیمه خود را دریافت کنند.

دوازدهمین اردوی سالیانه اعضای هیأت مدیره کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان مازندران به مدت 2 روز در کرمانشاه در حال برگزاری است.  

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ناشناس
    0

    برای اینکه کم حقوق می گیرد سیستم کاروکارگر درایران غلط است بایدمثل کشورهای اروپایی وعربی باشد درایران کارگربدبخت است استثمارمی شود ووووو

  • ناشناس
    0

    تا زمانی که افکار پوسیده امثال مخبر حاکم باشد اش همن اش وکاسه همان کاسه.بهترین عمرمان در این شرکتها هدر رفت با گدایی گذراندیم وحال هم باید کاس گدایی را جلو کس و ناکس دراز کنیم .ای بر پدر و مادر باعث بانیش لعنت.

  • ناشناس
    0

    وضعیت بازنشستگان کشوری هم همین است .
    متاسفانه سالیان زیادی است که مسئولین کمتر به حرف بازنشسته گوش می دهند .

  • ایران
    0

    تا وقتی مسولیتی مثل دولت رییسی ومجلسی بله قربان دولت باشد که همه شأن فقط حرف توخالی برای بازنشستگان می زنند اوضاع بازنشستگان از نظر اقتصادی همینطور وخیم خواهد بود درکشوری که به نام اسلام مسولین آن حقوق چند صد میلیونی دریافت می کنند وطبق قانون مصوب حقوق بازنشسته را قانونی اجرا نمی کنند وفساد ورانت خواری دربدنه کشور افزایش یافته معلوم است که کسی به فکر بازنشستگان نیست چون خودشان وخانوادشان زندگی لاکچری وخارج نشینی دارند بعد یک بازنشسته باسی سال خدمت حقوق زیر ده میلیون دریافت وحتی طبق ماده 85خدمات کشوری حاضر نیستند که حقوق بازنشسته را متناسب تورم افزایش دهند و متناسب سازی راکه چند سال است اجراکنند بعد آیا دراین کشور عدالت واقعی است وقتی وزیر رفاه می گوید بنده پنجاه میلیون حقوق می گیرم بعد این آقا معلوم است که به فکر بازنشسته دهمیلیونی بگیر نیست بعد موقع انتخابات که میشه مردم ولی نعمت آقایان هستند آیا شما به وظیفه قانونی ووجدانی خودتان عمل کردید در موقع انتخابات وعده وعید الکی می دهند بعد هم یادشان می روداز مردم که چه قول دادن

  • ناشناس
    0

    در مناظرات همه طرفدار بازنشسته ونگران یخچال خالی انان هستند ولی پس از مدتی به کلی فراموش میشوند

  • ناشناس
    0

    پول های اختلاس چه جوری تامین کنند به این دلیل بازنشسته ها فقیرانه زندگی می‌کنند چون دزد تو مملکت فراونه

  • قادر
    0

    برای اینکه حقشون دزدان مملکت می‌خورند

  • خسروجردی
    0

    ثروت مملکت جای دیکه خرج میشود برای همه ننه برای خودمان زن بابا

  • حبیب
    0

    بخاط اینکه تقاضا را پایین بیارن تا به نظر شان با این کار تورم را کنترل کنند جیب بازنشستگان و کارگران را خالی می کنند ولی از سوی دیگر فساد سیستمی هر روز باعث فتح قله های جدیدی میشود جیب بری از ضعیف ترین قشر جامعه افتخار دولتمردان شده که وزیر کار آن را بیان میکند

  • کارگر
    0

    بایدفریادزد اگرقراربود باسکوت حل شود بایدتا الان حل می شد

  • کارمند بدبخت
    0

    چون پدرامون برامون اینجور تصمیم گرفتن

  • ناشناس
    0

    در حالیکه بازنشیته ختی کشورهای دیگه ماهیانه بالای ۳۰۰۰یورو دریافتی دارن ،در کشور ما به ۳۰۰ دلار کاهش دادن!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها