آخرین وضعیت نیمکت تیم ملی والیبال

افشاگری از دلیل همکاری نکردن فدراسیون با سعید معروف!/ مرادی: دو مربی خارجی گزینه‌های نهایی هستند!

سرپرست فدراسیون والیبال گفت: ما به سعید معروف پیشنهاد دادیم مربی-بازیکن تیم ملی باشد اما او به دلیل روحیات خاصی که دارد گفت فقط حاضر است در صورتی که سرمربی تیم ملی باشد با فدراسیون همکاری کند.

افشاگری از دلیل همکاری نکردن فدراسیون با سعید معروف!/ مرادی: دو مربی خارجی گزینه‌های نهایی هستند!

در حالی که مدت زیادی از بلاتکلیفی تیم ملی والیبال می‌گذرد و هنوز سرمربی تیم انتخاب نشده است، جلسه کمیته فنی فدراسیون والیبال با دستور کار تعیین سرمربیان تیم‌های ملی والیبال ایران روز یکشنبه در دفتر سرپرست فدراسیون والیبال تشکیل شد.

با وحید مرادی، سرپرست فدراسیون والیبال، در خصوص آخرین وضعیت کادر فنی تیم ملی گفت‌وگویی ترتیب دادیم که ماحصل آن را در زیر می‌خوانید.

*از جزئیات جلسه روز یکشنبه بگویید.

ضمن تبریک ایام مبارک ماه شعبان، عرض کنم که آخرین جلسه کمیته فنی را داشتیم، هم در مورد انتصاب مربیان برای تیم‌های ملی در رده‌های مختلف سنی بانوان و آقایان و هم انتخاب سرمربی برای تیم ملی بزرگسالان ما‌. از بین پنج گزینه‌ای که مطرح بود و سوابق و رزومه آنها برای تمامی اعضای کمیته فنی ارسال شده بود نهایتاً پس از سه ساعت و نیم جلسه اعضای کمیته فنی به این نتیجه رسیدند و روی دو نفر به جمع‌بندی رسیدند و قرار شد فدراسیون با تطبیق شرایط آنها با شرایط فدراسیون والیبال کشورمان یکی از این دو نفر را انتخاب کند. به همین منوال هم کار جلو رفته و ان‌شاءالله بهترین اتفاق بیفتد و ما یک مربی خوب برای تیم ملی داشته باشیم.

 

*مربی خارجی یا ایرانی؟

ضمن احترام به مربیان خوب ایرانی، انتخاب کمیته فنی دو مربی خارجی بود.

*مذاکرات انجام شده است؟

 

بعد از انجام مذاکرات، نتیجه آن را به اعضای کمیته فنی اعلام کردیم و بر این اساس بحث و تبادل نظر شد‌.

*می‌شود بگویید از کدام کشور هستند؟

اجازه بدهید نگویم تا به نتیجه نهایی برسیم.

 

*سابقه همکاری با والیبال کشورمان را داشته؟

نه‌خیر‌. مربی جدید است.

*منتقدان می‌گویند پروسه انتخاب مربی خیلی زمان برد. چه پاسخی برای منتقدان دارید؟

 

اتفاقاً زمان را از دست ندادیم این حرفی است که دوستان از سر ناآگاهی می‌زنند. الان تعدادی از بازیکنان ما مثل بازیکنان خوب بقیه کشورها در لیگ‌های اروپایی مشغول بازی‌اند و بقیه از بازیکنان شاخص ما در لیگ داخلی هستند. این لیگ‌ها تا پایان فروردین یا حداکثر آوریل ادامه دارد لذا ما یک فرجه دوماهه داریم که هر مربی انتخاب شود اردوی مشترک را باید اوایل اردیبهشت تشکیل دهد و قبل از آن امکان برگزاری اردو نیست. عده‌ای که می‌گویند دیر یا زود شده از سر ناآگاهی و احساسی یا گمانه‌زنی فردی است.

*تا قبل از عید مربی جدید را معرفی می‌کنید؟

وقتی قرارداد نهایی شود که احتمالاً بعد از سال نو خواهد بود.

 

*هدف فدراسیون با مربی جدید چیست؟

هدف اصلی که برای ما مهم است انتخابی المپیک است، با هر کدام از این عزیزان هم که مذاکره کردیم ذکر کردیم هدف اصلی برای المپیک است. هرچند ممکن است کار دشوار به نظر بیاید اما نشدنی نیست. از ۱۲ بازی پیش رو حداقل باید ۹ بازی را ببریم که سخت است اما پتانسیل والیبال ما بالاست و انتظار می‌رود با کمک مربی شایسته نتیجه بگیریم.

*کار که خیلی سخت است. بهتر نیست فشار روحی را از مربی بعدی برداشت تا همین اول کار به مشکل نخورد؟

 

قطعاً همین‌طور است. اما وظیفه ما این است که در این شرایط سخت آنچه از دست‌مان برمی‌آید انجام دهیم تا بعدها بدهکار وجدان‌مان نشویم و بگوییم این کار را می‌کردیم چون ممکن بود نتیجه بگیریم. بله همان‌طور که فرمودید کار دشوار است اما باید تلاش‌مان را کنیم تا نتیجه بگیرم.

*احتمال حضور دستیار ایرانی در کنار مربی جدید وجود دارد؟

هر مربی خارجی که به ایران بیاید قطعاً دستیار خودش را خواهد داشت و این مسبوق به سابقه است. منتها قطعاً روی نیمکت از مربی ایرانی با هماهنگی سرمربی استفاده خواهد شد.

 

*فرد خاصی مد نظر هست؟

کادر فنی تصمیم می‌گیرد.

*از سعید معروف که گزینه سرمربیگری تیم ملی هم بود می‌شود بهتر استفاده کرد. برای استفاده از  او برنامه‌ای دارید؟

 

به ایشان‌ پیشنهاد دستیاری در کنار مربی خارجی را دادم یا اینکه هم بازیکن و مربی باشد. یعنی به عنوان مربی روی نیمکت باشد و در صورت لزوم در بعضی از بازی‌ها بازی کند، منتها جناب آقای معروف نظرش این بود که فقط در شرایطی می‌تواند به تیم کمک کند تا بتواند رهبری تیم را بر عهده داشته باشد و پیشنهاد ما را نپذیرفتند. ایشان به عنوان بازیکن سابقه درخشانی داشتند اما به عنوان مربی هنوز سابقه‌ای از او نیست هرچند اعتقاد داریم او یکی از سرمایه‌هایی است که می‌تواند در آینده خیلی به والیبال ما کمک کند.

*در این مورد با شما موافقم چراکه ممکن بود این سرمایه را بسوزانیم! مثل بسیاری از بازیکنانی که در دوران حرفه‌ای ستاره بودند اما بدون کسب تجربه مربیگری به این حرفه ورود کردند و زود محو شدند‌.

بله ما هم این مساله را لحاظ کردیم‌ منتها ایشان علاقه دارند فقط سرمربیگری کند.

 

*بعضی از منتقدان هم می‌گفتند با انتخاب سعید معروف فدراسیون می‌خواهد پشت او پنهان شود و در صورت عدم کسب نتیجه اسطوره والیبال را دلیل ناکامی احتمالی معرفی کند اما با تصمیم کمیته فنی این فرضیه وتو‌ شد. در این باره هم اگر صحبتی دارید بفرمایید.

بله. نمی‌دانیم این صحبت‌های بی‌سر و ته از کجا می‌آید‌‌. فدراسیون قرار نیست پشت سر کسی قایم‌ شود، در شأن فدراسیون نیست. حتی پشت سر بزرگ‌ترین مربیان دنیا‌. قرار بود آقای رزنده بیاید با ایران کار کند اما چه نتیجه بگیرد چه نگیرد قرار نبود پشت سر کسی پنهان شویم. اینها حرف‌های پوپولیستی است که از سر ناآگاهی و بعضاً از سر غرض‌ورزی گفته می‌شود‌. نه‌خیر. معروف هم از گزینه‌هایی بود که قابل احترام است اما پس از بررسی‌های صورت‌گرفته به نفع ایشان و والیبال و مطالبات مردم بود که کنار یک مربی نامدار خارجی قرار می‌گرفت و در حوزه مربیگری تجربه کسب می‌کرد و بعد در سال‌های آینده می‌توانست مستقلاً تیم ملی را رهبری کند. آقای معروف به دلیل اعتمادی که به خودش دارد و روحیات خاص خودش نظرش این بود که سرمربی باشد اما نظر اعضای کمیته فنی انتخاب سرمربی خارجی بود.

*صحبت پایانی؟

آرزوی سلامت و توفیق دارم. ان‌شاءالله خداوند کمک کند، بچه‌های ما هم می‌دانم از جان و دل مایه خواهند گذاشت تا در مسابقات پیش رو نتیجه بگیرند. تلاش‌مان را می‌کنیم اگر نتیجه گرفتیم دل مردم شاد می‌شود اگر هم نتیجه نگرفتیم حداقل تلاش خودمان را کرده باشیم.

منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها