بازگشت سعید معروف به تیم ملی والیبال ایران؟

رئیس فدراسیون والیبال به شایعات درباره بازگشت سعید معروف به تیم ملی دامن زد.

بازگشت سعید معروف به تیم ملی والیبال ایران؟

تیم ملی والیبال ایران با بدترین نتایج ممکن مرحله انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را پشت سر گذاشت و با تحمل ۶ شکست و تنها یک برد، در رده یکی مانده به آخر جدول گروهش قرار گرفت. همان نتایج باعث افت شدید رنکینگ جهانی ایران شد به طوری که الان تیم ملی در رده پانزدهم دنیا است.

ثبت آن نتایج به آن معنی است که ایران فقط یک شانس دیگر برای گرفتن سهمیه المپیک دارد که آنهم مربوط به بازی‌های لیگ ملت‌های والیبال جهان در سال آتی است. ایران اگر بتواند خودش را به رده دهم و یا یازدهم برساند شاید شانسی برای رسیدن به المپیک داشته باشد. البته که کار بسیار دشوار است و بعید است با وضعیت کنونی ایران شانسی برای رفتن به پاریس داشته باشد. بااین حال، محمدرضا داورزنی که یکی از مسببین اصلی شرایط موجود است این روز‌ها در تلاش است تا تغییراتی در تیم به وجود بیاورد، تغییراتی که بخشی از آن مربوط به شایعاتی است که درباره سعید معروف، کاپیتان سابق تیم ملی والیبال ایران به راه افتاده است.

معروف که بعد از المپیک توکیو از تیم ملی خداحافظی کرده حالا شاید دوباره به تیم ملی برگردد. این موضوعی است که داورزنی در گفتگو با ایسنا به آن اشاره کرده است. داورزنی در مورد احتمال بازگشت سعید معروف و امیر غفور به تیم ملی گفته است: «راهبردی دو سال قبل تعریف شد که تغییر نسل اتفاق بیفتد تا فرصت بیشتری به جوانان بدهیم و در تورنمنت‌های مختلف شرکت کنیم، اما باید در این قصه بازنگری اتفاق بیفتد و واقع بینانه‌تر نگاه کنیم تا تیم ملی در سطح کیفی خوبی قرار بگیرد. تیم‌های بزرگ دنیا بر اساس نیاز خود از بازیکنان استفاده می‌کنند. به طور مثال آلمان گروزر ۳۹ ساله را به تیم ملی برگرداند تا نتیجه بگیرد.

با بازیکنان خوب‌مان مثل معروف، غفور، موسوی، عبادی‌پور سال‌هاست کار می‌کنیم و روحیاتشان را می‌شناسم. آن‌ها تعصب کشور و نام ایران را دارند و خودشان را سرباز تیم ملی می‌دانند. یک مقطعی فدراسیون و سرمربی تصمیم گرفت تعییر نسل اتفاق بیفتد و به جوان‌تر‌ها بیشتر فرصت داده شود، اما همان موقع گفتیم کسی از تیم ملی خط نخورده و کسی هم نباید خداحافظی کند.

همه بازیکنانی که می‌توانند به تیم ملی کمک کنند و شایسته هستند، قطعا در آینده حضور خواهند داشت. اینگونه نیست که بگوییم این بازیکن ۳۷ سال دارد و دیگر به درد تیم نمی‌خورد. تجربه ثابت کرده باید ترکیبی از باتجربه‌های آماده و جوانان در اختیار تیم ملی باشند.»

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    جوان‌گرایی یعنی همین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها