رامین اینجا جام ملت هاست، آسیایی باش

با پایان جام ملت‌ها برای صادق محرمی حالا نگاه‌ها به عملکرد رامین رضائیان ویژه‌تر خواهد بود و نمایش او نقش مهمی در تاریخ‌سازی تیم ملی خواهد داشت.

رامین اینجا جام ملت هاست، آسیایی باش

خبر ناراحت‌کننده‌ای که از دقایق پایانی نیمه اول دیدار ایران و امارات در بازی سوم مرحله گروهی شاهدش بودیم، سرانجام رنگ واقعیت به خود گرفت و بخش رسانه‌ای تیم ملی خبر پایان جام برای صادق محرمی را به این شکل رسانه‌ای کرد: «پس از بررسی‌های تکمیلی کادر پزشکی تیم ملی فوتبال، صادق محرمی بازیکن تیم ملی ایران بدلیل آسیب دیدگی از ناحیه لیگامانی زانوی چپ ادامه رقابت‌های جام ملتهای آسیا را از دست داد.» 
با این وصف حالا رامین رضائیان که تا پیش از دیدار برابر امارات رقابت بسیار فشرده‌ و داغی با صادق محرمی داشت، حالا بدون رقیب به انتخاب اول امیر قلعه‌نویی برای پر کردن سمت راست خط دفاعی بدل شده و همین موضوع مسئولیت رامین رضائیان در مسابقات جام ملت‌های آسیا را دو چندان خواهد کرد. می‌توان اینطور ادعا کرد که حالا اگر ایران بخواهد اتفاقی تاریخی را در قطر رقم بزند، مهم‌ترین 4 مسابقه دوران حرفه‌ای با پیراهن تیم ملی پیش روی شماره 23 فوتبال ایران قرار گرفته است.
همین موضوع می‌طلبد که رامین رضائیان در بازی‌های باقی مانده با مسئولیت‌پذیری بالایی در مسابقات باقی مانده تیم ملی حاضر شود. او برای اینکه این مسئولیت سنگین را با موفقیت تمام کند باید سرپنجه، متمرکز و بدون اشتباه عمل کند و همان نسخه‌ای را از خود به نمایش بگذارد که پس از جدایی‌اش از اردوی سرخپوشان در ترکیب طلایی‌پوشان اصفهانی از خود به نمایش گذاشت. 

1982611

البته تیم ملی در شرایط فعلی به نسخه آسیایی رامین رضائیان نیاز دارد که کاملا به استراتژی تیمی متعهد بود و دیده نمی‌شد که بی محابا فرارهای همیشگی‌اش را داشته باشد، تا تیم‌های حریف از فضای ایجاد شده پشت او نهایت بهره را ببرند. این اتفاق در بازی برابر امارات هم دیده شد و آنها تنها گل خود را با فضایی که در کانال دفاعی راست ایران ایجاد شد، به ثمر رساندند. رامین نباید بگذارد این اتفاق در بازی‌های حساس پیش رو تکرار شود و حتما انجام وظایف دفاعی را در مقایسه با هجوم به زمین حریف که مورد علاقه اوست، در اولویت قرار بدهد.

تامل‌برانگیز اینکه تیم ملی اگر بتواند مطابق انتظار سوریه را در مرحله یک هشتم شکست دهد، در مرحله بعدی شاید مهم‌ترین و سخت‌ترین دیدار خود را مقابل کره‌‎جنوبی یا ژاپن برگزار کند؛ جایی که ستاره‌های درجه نظیر مینامینو و سون که مهره‌های کلیدی فعلی تاتنهام و موناکو هستند، در انتظار مدافع راست تیم ملی فوتبال ایران خواهند بود.
در این شرایط شاید بهتر باشد رامین رضائیان به روشی که مارچلو لیپی در روزهای ابتدایی حضورش در یوونتوس اجرا کرد، توجه کند. لیپی سرمربی که از او به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مربیان تاریخ فوتبال جهان یاد می‌شود در آن مقطع در تمرینات یوونتوس قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای حفظ فاصله خطوط دفاعی، میانی و هجومی تیمش در نظر گرفته بود و طنابی را به بازیکنان متصل کرده بود تا نتوانند از شعاع حرکتی در نظر گرفته شده برای آنها تجاوز کنند و این چیزی است که تیم ملی در مصاف با رقبای اصلی‌اش برای موفقیت در جام ملت‌ها به آن نیاز دارد.

1982609

البته امیر قلعه‌نویی تصمیم هوشمندانه‌ای پیش از اعزام تیم به قطر گرفت و حالا می‌تواند به انتخاب آریا یوسفی و خط زدن حسین‌نژاد ببالد. آریا یوسفی از فصل گذشته تا پایان نیم فصل لیگ بیست و سوم بارها در سمت راست خط دفاعی طلایی‌پوشان اصفهانی بازی کرده و حالا با پایان جام برای صادق محرمی، گزینه اول جانشینی رامین رضائیان خواهد بود. ضمن اینکه سامان قدوس هم در دسترس خواهد بود، اما بعید است که کادر فنی تیم ملی از قدرت بازیسازی این بازیکن که در برنتفورد در این فصل در پست دفاع راست بازی کرده و می‌تواند جانشین دیگری برای رضائیان باشد، چشم پوشی کند.
تیم ملی حالا از مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا عبور کرده و در شرایطی که در مصاف با امارات شرایط امیدوارکننده بود، حالا مصدومیت یک بازیکن مفید تیم، کادر فنی تیم ملی را به چالش کشیده است. آنها باید در فاصله دیدار برابر سوریه بازی کردن بدون صادق محرمی را تمرین کنند و بهترین انتخاب را برای پر کردن جای این بازیکن داشته باشند. این انتخاب پیش از شروع تورنمنت و در رقابت شدیدی که میان دو مدافع باتجربه تیم ملی وجود داشت، رامین رضائیان بود و  حالا نداشتن رقیب وظیفه مدافع این فصل سپاهان را بسیار سخت‌تر کرده است.

منبع: خبر سه
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها