شادی پریدر، سرپرست فدراسیون شطرنج:

فدراسیون شطرنج انواع شکایت‌ها را دارد/ موضوع ویزای امارات را بررسی می‌کنیم

سرپرست فدراسیون شطرنج می‌گوید این فدراسیون مشکلاتی مثل بدهی مالیاتی، بدهی به اداره برق، شکایت اداره کار و انواع و اقسام شکایت‌ها را دارد که باید در ابتدا به آنها رسیدگی شود تا فدراسیون به ثبات برسد.

فدراسیون شطرنج انواع شکایت‌ها را دارد/ موضوع ویزای امارات را بررسی می‌کنیم

شادی پریدر در خصوص شرایط فدراسیون شطرنج و انتخاب دبیر فدراسیون اظهار کرد: وقتی سرپرستی به فدراسیون می رود معمولا ارکان فدراسیون تغییر نمی‌کنند، اما زمانی که من آمدم فدراسیون شطرنج یک هفته‌ای بود که دبیر نداشت. همچنین خزانه دار این فدراسیون هم به دلیل برعهده گرفتن پستی در وزارت ورزش نیز قرار است از این سمت کنار برود. بنابراین فدراسیون دبیر و خزانه‌دار ندارد.

سرپرست فدراسیون شطرنج در ادامه گفت: البته فردای همان روزی که به فدراسیون آمدم برای انتخاب دبیر اقدام کردم اما می‌دانید که این‌ها پست‌ها حساس هستند و باید استعلام افراد گرفته شود. من گزینه‌ دبیری را اعلام کرده‌ام و منتظر استعلام‌ها هستم.

پریدر در خصوص لغو ثبت نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون گفت: ثبت‌نام کاندیداها از صبح ۲۷ آذر آغاز شد و عصر آن روز تودیع و معارفه من به عنوان سرپرست انجام شد. فدراسیون دبیر نداشت و ممکن بود بعدا روند انتخابات با مشکل مواجه شود بنابراین شرایط را به دفتر امور مشترک اعلام کردم. آنها هم تصمیم گرفتند که ثبت نام از کاندیداها فعلا لغو شود. ممکن بود بعدا کاندیداها همین موضوع را تخلف عنوان کنند و طبق قانون هم بدون داشتن دبیر مجمع، نمی‌توان روند انتخابات را پیش برد. البته هنوز انتخابات کمیسیون‌ها هم برگزار نشده است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا اعتراض خانواده‌های شطرنج بازان نوجوان به دلیل گرفته نشدن ویزای مسابقات آسیایی امارات مورد بررسی قرار گرفته است گفت: کم و بیش در جریان موضوعات هستم اما باید بیشتر بررسی کنم تا مشخص شود که فدراسیون، کشور امارات و یا چه افرادی در این مشکلات مقصر بوده‌اند. ما قطعا این موضوع که سبب شده خانواده‌ها از نظر روحی و مالی متضرر شوند را بررسی خواهیم کرد اما اکنون نمی‌توانم بگویم که چه کسی یا کسانی مقصر هستند.

سرپرست فدراسیون شطرنج در ادامه در خصوص برنامه های فدراسیون شطرنج گفت: در حال حاضر بازیکنان تیم ملی در مسابقات سریع و برق آسای جهان در ازبکستان هستند. قرار بود دو هفته دیگر مسابقات تیمی آسیا در عربستان انجام شود که از سوی میزبان لغو شد. همچنین مسابقات داخل سالن تایلند هم عقب افتاده است.

پریدر در ادامه در خصوص برنامه‌هایش در مدت سرپرستی در فدراسیون شطرنج افزود: اول اینکه باید خود فدراسیون و سخت افزارهای آن در چند هفته اول مرتب و منظم شود. چند مشکل مثل بدهی مالیاتی، بدهی به اداره برق، شکایت اداره کار و انواع و اقسام شکایت‌ها وجود دارند که باید رسیدگی شود تا فدراسیون به ثبات برسد. بعد از این‌ها انتخابات فدراسیون در اولویت من است که باید در اولین فرصت انتخابات کمیسیون‌ها انجام می شود. ۱۵ استان در دوره سرپرستی هستند و اولویتم برگزاری سریع مجامع خواهد بود.

وی در پایان گفت: احیای شطرنج زنان برای من خیلی مهم است و معتقد هستم به این بخش بسیار ظلم شده و سعی می‌کنم که جایگاه مناسب‌تری به زنان بدهم. همچنین قهرمانانی که در هانگژو افتخار آفرینی کردند برای من مهم خواهند بود و انتخاب مربی خارجی آنها هم جزو موضوعات مهم برای من است. حفظ قهرمانان و موضوع پهلوانی اهمیت دارد. بخش همگانی هم مهم است و می‌خواهم طوری شطرنج توسعه پیدا کند که حداقل در هر خانه یک شطرنج باشد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها