ششمی مقصودلو در مسابقات شطرنج گرند سوئیس

ملی‌پوش شطرنج ایران در رقابت‌های گرند سوئیس به مقام ششمی رسید.

ششمی مقصودلو در مسابقات شطرنج گرند سوئیس

در دور یازدهم و پایانی رقابت‌های شطرنج گرند سوئیس در بخش آزاد، پرهام مقصودلو مرد شماره یک شطرنج ایران به مصاف حریفی از انگلستان رفت و توانست به پیروزی برسد. ملی‌پوش ایران در حالی در این رقابت پیروز شد که با ریتینگ ۲۷۰۷ در این مسابقات حضور داشت. حریف مقصودلو در دور یازدهم این رقابت‌ها دارای ریتینگ ۲۷۱۱ بود. مقصودلو با این پیروزی ۷.۵ امتیازی شد و با پوئن‌شکنی کمتر، در رده ششم این مسابقات قرار گرفت.

مرد شماره یک شطرنج ایران در این مسابقات به شش پیروزی، دو شکست و سه تساوی دست یافت تا با عملکرد درخشانش حدود ۱۲ واحد ریتینگ زنده خود را افزایش دهد.

سیدمحمدامین طباطبایی، دیگر ملی‌پوش شطرنج ایران، در دور پایانی مقابل حریفش به تساوی رسید تا شش امتیازی شود. طباطبایی در پایان این رقابت‌ها در رده ۴۴ قرار گرفت. همچنین پویا ایدنی، دیگر ملی‌پوش شطرنج ایران، در دور آخر این مسابقه مقابل شطرنجباز آلمانی شکست خورد تا با ۴.۵ امتیاز در رده ۹۲ مسابقات بایستد.

علیرضا فیروزجا نیز که در این مسابقات دست به مهره شده بود، در دور پایانی مسابقات گرند سوئیس مقابل شطرنج‌باز ازبکستانی به تساوی رسید تا شش امتیازی شود. فیروزجا که با ریتینگ ۲۷۷۷ در این مسابقات حضور دارد، در حالی متوقف شد که حریفش دارای ریتینگ ۲۶۱۶ بود. فیروزجا با عملکردی ضعیف در این رقابت، حدود ۱۵ واحد ریتینگ زنده از دست داد و در رده ۳۹ مسابقات قرار گرفت.

ویدیت، شطرنج‌باز هندی، در پایان این مسابقات با کسب ۸.۵ امتیاز عنوان قهرمانی را به نام خود کرد.

به گزارش ایسنا، رقابت‌های شطرنج گرند سوئیس در یازده دور برگزار  شد که مجموع جوایز این مسابقات ۴۶۰ هزار دلار بود. نفر اول این مسابقات توانست ۸۰ هزار دلار را از آن خود کند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها