مرد شماره یک شطرنج ایران: بعد از ازدواج کیفیت بازی ام بهتر شده/ می خواهم جزو 10 نفر اول جهان باشم

مرد شماره یک شطرنج ایران از زندگی متاهلی و اهدافش در دنیای شطرنج صحبت کرد.

مرد شماره یک شطرنج ایران: بعد از ازدواج کیفیت بازی ام بهتر شده/ می خواهم جزو 10 نفر اول جهان باشم

پرهام مقصودلو پس از پیروزی مقابل حریف هندی در دور پنجم رقابت های گرندسوئیس گفت: مجبور بودم این بازی را ببرم تا به تورنمنت برگردم. بعد از باخت دیروز خیلی ناراحت بودم و احساسات بدی داشتم. به هر حال در شطرنج باخت های زیادی وجود دارد و باید فراموش کنم و به بازی های بعدی فکر کنم.

وی درباره باخت روز گذشته نیز گفت: دیروز کیفیت بازی ام بسیار پایین بود. در مقایسه با بازی های یک ماه اخیرم در بازی های آسیایی و مسترز قطر خیلی بد بود و هرگز این قدر بد بازی نکرده بودم، اما خوشبختانه امروز خیلی خوب بازی کردم.

مقصودلو درباره نحوه ریکاوری اش نیز گفت: وقتی می بازی و بازی بعد سفید داری امیدوارکننده است چرا که اگر سیاه باشی، حریفت با سفید برای تساوی بیاید نمی شود کار خاصی برای بردن انجام داد. خوشحال بودم که سفید دارم و می توانم کارهایی انجام دهم. تدارک خیلی خوبی برای این بازی داشتم. همه چیز برای حریفم بد پیش رفت. می دانستم که این وضعیت هنوز می تواند مساوی باشد اما کار بسیاری سختی است که حریفم نتوانست از پس آن برآید.

 

مرد شماره یک شطرنج ایران درباره سه تورنمنت پیاپی و خستگی احتمالی نیز گفت: من از 12 سالگی به این گونه بازی کردن عادت دارم و برایم یک اتفاق معمولی است. فکر می کنم تا زمانی که جوان هستی و انرژی داری باید از این فرصت استفاده کنی. زمانی که سنت بالاتر می رود، انرژی کم می آوری و شاید در سال 5-6 تورنمنت بیشتر نتوانی بازی کنی. اما در حال حاضر من می توانم 10-15 تورنمنت در سال بازی کنم و خوشحالم این کار را انجام می دهم.

مقصودلو که در گذشته از مطالعه 16 ساعت شطرنج در روز صحبت کرده بود، درباره روند فعلی اش گفت: نه تنها زیاد بازی می کنم بلکه اخیر ازدواج کرده ام و زندگی متفاوتی با گذشته دارم. باید برای همسرم وقت بگذارم. با این وجود هنوز حداقل روزی ده ساعت تمرین و مطالعه دارم و از علاقه و اشتیاقم به شطرنج راضی هستم.

سوپراستاد بزرگ شطرنج ایران درباره زندگی متاهلی اش نیز گفت: همسرم اینجا حضور دارد و خیلی خوب است. او از من حمایت زیادی می کند و دیشب هم که باخته بودم از نظر ذهنی کمک زیاد به من کرد که بتوانم خودم را بازیابی کنم. او در قطر هم همراه من بود و داوری می کرد و این امکان را داشتم وسط بازی ها هم او را ببینم! خیلی احساس خوبی دارد و به لطف بودن او در زندگی ام اخیرا خیلی خوب بازی می کنم.

مقصودلو درباره اهداف آینده اش نیز گفت: هدف بعدی من قرار گرفتن در بین ده بازیکن برتر جهان است، البته در این مسابقات تلاش می کنم با قهرمانی یا نایب قهرمانی سهمیه مسابقات کاندیداها را به دست بیاورم اما اگر این اتفاق امسال نیفتد مساله ای نیست و دو سال دیگر برای آن تلاش می کنم. در حال حاضر هدف اصلی من صعود به جمع Top10 است.

رقابت های گرندسوئیس یکی از رویدادهای معتبر شطرنج جهان است. سطح مسابقات به اندازه ای بالاست که مقصودلو در استارت لیست مسابقات بخت هجدهم قهرمانی است. از حدود 40 سوپراستاد بزرگ حال حاضر شطرنج جهان، 20 نفر در این مسابقات دست به مهره شده اند که نفرات اول و دوم سهمیه حضور در مسابقات کاندیداهای قهرمانی جهان را کسب می کنند. علیرضا فیروزجا قهرمان دوره قبل این رویداد نیز امسال در جدول حضور دارد.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها