فدراسیون آب پاکی را روی دست قایقرانان ریخت!

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: با ابلاغ دستورالعمل انتخاب و اعزام ورزشکاران به مسابقات انتخابی المپیک، هیچکس در آینده نمی‌تواند بگوید که حقش پایمال شده است.

فدراسیون آب پاکی را روی دست قایقرانان ریخت!

فدراسیون قایقرانی برای پایان دادن به حواشی انتخاب نفرات برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک پاریس دستورالعمل‌هایی را تعیین کرده است که طبق آن ورزشکاران باید در تست‌های انتخابی شرکت کنند و بر اساس نتایج، به مسابقات انتخابی المپیک آب‌های آرام و رویینگ اعزام می‌شوند. طبق این دستورالعمل ورزشکاران حتی می‌توانند در قایق‌های دو نفره یار خود را انتخاب و در تست‌ها شرکت کنند. برای حضور در المپیک هم کاملا مشخص شده اگر سهمیه مشابه کسب شد، کدام قایق‌ها در اولویت اعزام به پاریس قرار می‌گیرند.

علیرضا سهرابیان در پاسخ به این پرسش که تدوین این دستورالعمل تا چه اندازه حواشی انتخاب نفرات را برای گزیشنی المپیک کاهش می‌دهد، بیان کرد: با توجه به تجربه‌ای که از قبل داشتیم و بر سر انتخاب دو ورزشکار به چالش خوردیم، این دستورالعمل را تکمیل و به همه اعلام کردیم. ورزشکاران دیگر ترکیب قایق‌های خود را می‌دانند و از نحوه شرکت در مسابقات انتخابی المپیک آگاهی دارند. می‌توانم بگویم تمام مسائل را بررسی کردیم و همه ورزشکاران و مربیان از شیوه حضور در مسابقات آگاهی دارند و هیچکس در آینده نمی‌تواند بگوید که حضور در مسابقات انتخابی المپیک یا خود المپیک سهم و حق او بوده است.

او در پاسخ به این پرسش که ورزشکاران این دستورالعمل را پذیرفته‌اند؟ تصریح کرد: چیزی نیست که نپذیرند و دیگر همه به صورت تخصصی روی ماده خودشان تمرکز می‌کنند.

بهترین کار را برای انتخاب قایق‌ها انجام دادیم

رییس فدراسیون قایقرانی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه با تدوین این آیین‌نامه نقش سرمربی در انتخاب نفرات یا انتخاب ترکیب قایق‌ها کمرنگ نمی‌شود؟ تصریح کرد: در آب‌های آرام هنوز سرمربی انتخاب نشده است و به صورت اجمالی از تعدادی از مربیان استفاده می‌کنیم. در رویینگ هم با سرمربی صحبت کرده بودیم. ما سه، چهار ماه بیشتر تا مسابقات انتخابی المپیک زمان نداریم و اگر منتظر می‌ماندیم تا مربیان مسابقات انتخابی برگزار کنند و در نهایت ترکیب قایق‌ها را برای گزینشی المپیک مشخص کنند، زمان را از دست می‌دادیم. باید بهترین حالت را انتخاب می‌کردیم. بهترین حالت از دید هیات رییسه، کمیته فنی و حتی خود کادر فنی تیم‌ها این بود که تست‌های انتخابی برگزار و نفرات مشخص شوند و همین نفرات به اردوی تیم ملی دعوت شوند. از طرفی ۱۰ روز دیگر باید نوع قایق‌ها را برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک مشخص کنیم و واقعا زمانی نداریم.

سرپرست بادبانی: ایران تعلیق نشده است

سهرابیان در در پاسخ به این پرسش که فدراسیون بادبانی ایران به فدراسیون جهانی خود بدهکار است و در زمانی که این رشته زیر مجموعه قایقرانی بود، حق عضویت‌ها پرداخت شده بود یا خیر؟ تصریح کرد: ما حق عضویت‌ها را پرداخت کرده بودیم. یک سال آخر باقی مانده بود و باید در جلسه یا مسابقه‌ای شرکت می‌کردیم و آنجا به صورت مستقیم حق عضویت را پرداخت می‌کردیم. بادبانی هم یک سال است که از زیر مجموعه فدراسیون قایقرانی خارج شده است. از آقای ابراهیمی سرپرست فدراسیون بادبانی هم سوال پرسیدم عنوان کرد که این رشته تعلیق نشده و پول را پرداخت کرده‌اند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها