توقف ایران در اولین میدان سخت/ قلعه‌نویی: ما فقط راه رفتیم

دو تیم ایران و ازبکستان در دومین دیدار از مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی امروز (سه‌شنبه) به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی ۲-۲ به پایان رسید.

توقف ایران در اولین میدان سخت/ قلعه‌نویی: ما فقط راه رفتیم

ایران در دومین هفته از مرحله اول مقدماتی جام جهانی ساعت ۱۶:۳۰ امروز(سه‌شنبه) در خانه ازبکستان به مصاف تیم ملی این کشور رفت که این دیدار با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.​

جزییات این دیدار را در ادامه می‌خوانید.

ازبکستان ۲ – ایران ۲

کارت زرد: حسن الدین علی‌کولوف و الدور شومورودوف - محمدحسین کنعانی زادگان و علی کریمی

کارت قرمز: -

ترکیب ازبکستان: اوتکیر یوسوپوف، حاجی‌اکبر علیجانف، فرخ سیفی‌اف، رستم آشورماتوف (۸۲- سرگیئف)، عطابک شوکوروف، عادل جان خامروبکوف، جلال‌الدین ماشاریپوف، استون ارونوف(۸۹ - خوسانف)، الدور شومورودف، عمر اشمرادف و حسن الدین علی‌کولوف  

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضاییان، حسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی(۹۰- احسان حاجی صفی)، مهدی ترابی(۹۰- رضا اسدی)، سعید عزت اللهی، محمد محبی(۷۵- مهرداد محمدی)، سامان قدوس(۴۳- علی کریمی)، مهدی طارمی و سردار آزمون(۷۵- روزبه چشمی).  

موقعیت‌های حساس

دقیقه ۸: مهدی طارمی در محوطه جریمه ازبکستان و در مقابل دروازه این تیم سرنگون شد اما داور اعتقادی به ضربه پنالتی نداشت.

گل اول ایران (۱۴) (رامین رضاییان): نفوذ ایران و پاس سردار آزمون به رضاییان و ضربه این بازیکن از سمت راست محوطه جریمه با برخورد به دروازه‌بان ازبکستان وارد دروازه این تیم شد.

دقیقه ۲۷: شوت شوکوروف از پشت محوطه جریمه از بالای دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

گل دوم ایران (۳۸)(مهدی طارمی): توپ گیری سامان قدوس و پاس او طارمی را در موقعیت تک به تک قرار داد و ضربه این بازیکن تبدیل به گل دوم ایران شد.

دقیقه ۴۱: ضربه خامروبکوف در محوطه جریمه به سمت دروازه ایران را بیرانوند مهار کرد.

دقیقه ۴۹: عبور شومورودوف از کنعانی و پاس در عرض او به ماشاریپوف و در ادامه ضربه پشت پا و فنی این بازیکن توسط خلیل زاده از روی خط دروازه دفع شد.

گل اول ازبکستان (۵۲)(استون ارونوف): دفع اشتباه علی کریمی، استون ارونوف را با بیرانوند تک به تک کرد و ضربه این بازیکن درون دروازه ایران جای گرفت.

دقیقه ۵۴: ضربه شوکوروف در محوطه جریمه با واکنش و مهار بیرانوند همراه شد.

دقیقه ۶۷: ضربه آرام و زمینی شومورودوف را در محوطه جریمه بیرانوند مهار کرد.

دقیقه ۷۰: شوت فرخ سیفی‌اف از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

گل دوم ازبکستان (۸۲)(سرگیئف): سانتر رو به جلوی اورونف به سرگیئف رسید و ضربه این بازیکن در سمت چپ محوطه جریمه ایران وارد دروازه بیرانوند شد تا بازی به تساوی کشیده شود.

دقیقه ۶ + ۹۰: شوت مهدی طارمی از روی ضربه کاشته با اختلاف کم از بالای دروازه ازبکستان به بیرون رفت.

قلعه‌نویی: ما راه رفتیم و ازبکستان با قلبش بازی کرد

تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار از مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ با تساوی ۲-۲ در خانه ازبکستان متوقف شد. امیر قلعه‌نویی در نشست خبری بعد از این بازی در تاشکند گفت: به فوتبال آسیا و سرمربی ازبکستان تبریک می‌گویم. به نظرم بازی خوبی بود، هم از نظر کیفیت و هم از نظر گل زده. بازیکنان ما فکر کردند در پایان نیمه اول بازی تمام شده و فوتبال را یک نیمه دیدند، در صورتی که تیم ازبکستان در نیمه دوم با قلبش بازی کرد و دلیلی که توانستند دو گل به ثمر برسانند همین موضوع بود. ما در زمین راه رفتیم و آنها با قلبشان بازی کردند.

سرمربی تیم ملی افزود: به خاطر این بازی تبریک می‌گویم و تماشاگران چه در داخل استادیوم و چه ببینده تلویزیونی از این بازی لذت برد. این بازی درس بزرگی برای ما بود. فوتبال عین زندگی است، اول تنبیه می‌کند و بعد درس می‌دهد. ما از این بازی برای جام ملت‌ها درس بزرگی گرفتیم که در زمین اسم‌ها بازی نمی‌کند و تیمی می‌برد که با قلبش بازی می‌کند.

سوال خبرنگار ازبک که «قلعه‌نویی» را ناراحت کرد

امیر قلعه‌نویی در واکنش به سؤالی مبنی بر اینکه راه و روش کی‌روش را در تیم ملی پیش می‌برد یا امضای خودش را دارد، گفت: این سؤال برای من که 22 سال است مربیگری می‌کنم، جالب نیست.

چون تا جام ملت‌های آسیا زمان کمی داریم باید با همین بازیکنان جلو برویم

وی در واکنش به سؤالی مبنی بر اینکه راه و روش کارلوس کی‌روش را در تیم ملی پیش می‌برد یا امضای خودش را دارد، گفت: اولاً کی‌روش مربی بسیار بزرگی است و برای فوتبال ما خیلی زحمت کشیده. این سؤال برای منی که 22 سال است مربیگری می‌کنم، جالب نیست. من هم دو بار سرمربی تیم ملی بودم و کلی در ایران جام دارم و در زمان بازیگری خودم قهرمان آسیا شدم و بازیکن تیم ملی بودم. سؤال شما را فنی جواب می‌دهم. آنهایی که سبک نو مربیگری من را می‌شناسند، می‌دانند فلسفه بازی هجومی دارم. آمار مربیگری تیم‌های قبلی‌ام هست و تقریباً بیشترین گل زده و رقابت آقای گلی برای تیم من بوده است. ما چون تا جام ملت‌های آسیا زمان کمی داریم باید با همین بازیکنان جلو برویم. از بازیکنانم تشکر می‌کنم، چون از زمانی که آمده‌ام با کیفیت بالایی بازی می‌کنند. اگر این بازی را می‌بردیم دهمین برد ما می‌شد و این رکورد من شکست!

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    0

    عجیب ترین تعویض را دیدیم ،، تیم به نیمه مربیان باخت

  • ناشناس
    0

    عزت الهی نمی‌تواند بازی کند خسته و کند است

  • ناشناس
    0

    اشکالی ندارد فعلا ۱۵۰میلیارد میریزن حسابتون تا باخت بعدی!!

  • ناشناس
    0

    مقصر سرمربی است با تعویضهای نابجا وآوردن علی کریمی و روزبه چشمی عملا میدان را داد به تیم حریف وبازی برنده شده را با تساوی عوض کرد

  • ناشناس
    0

    ژنرال آبکی نشون داد این کاره نیست.قبلا یه سری سرمربی شده بود،نتیجه نگرفت.راستی چرا دوباره سر مربی شد؟! از قدیم گفتن آزموده رو آزمودن خطاست!
    اطمینان دارم با این سرمربی،تو جام ملتها به جایی
    نمی رسیم،مث روز روشنه!🙄😱🤬😳

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها