ورزشکاری که در 5 ماه 35 کیلو وزن کم کرد، قهرمان فیتنس چلنج جهان شد

کسی که تا 5 ماه قبل از اضافه وزن شدید رنج می‌برد، در طول 5 ماه خودش را به سطحی رساند که مدال مسابقات جهانی را هم کسب کرد.

ورزشکاری که در 5 ماه 35 کیلو وزن کم کرد، قهرمان فیتنس چلنج جهان شد

داستان زندگی ورزشکاری که اخیرا در مسابقات جهانی فیتنس چلنج به مدال رسیده، هر کسی را شوکه می‌کند. او که تا 5 ماه قبل 118 کیلوگرم وزن داشته، در رشته‌ای به مدال جهانی رسیده که نیاز به سرعت، قدرت و استقامت دارد.  

سیدمجید قریشی می‌گوید تا سال 97 شدیدا پیگیر ورزش بوده و حتی در بخش استایلیش مسابقات کشوری بلی فیت موفق به کسب مدال طلا شده بود، اما با یک اتفاق ناگوار از دنیای ورزش دور شد. او با فوت ناگهانی خواهرش و سپس خواهرزاده‌اش به طور کلی مسیر زندگی‌اش تغییر کرد و بعد از چند سال نه تنها از ورزش قهرمانی دور شده بود، بلکه وزنش به 118 کیلوگرم رسید! 

1

اوضاع برای قریشی اصلا خوب پیش نمی‌رفت تا اینکه او اوایل سال 1402 تصمیم دوباره‌ای برای شروع ورزش گرفت. او با صادق هاشمی، یکی از مربیان و مدرسان فدراسیون بدنسازی آشنا شد که اتفاقا ریاست کمیته فیتنس چلنج جهان را هم برعهده دارد. قریشی با تشویق مربی خود هاشمی در مسیر جدیدی قرار گرفت و به شکل اعجاب انگیزی 35 کیلوگرم از وزن خود را در طول 5 ماه کم کرد.

نه تنها قریشی در یک مدت کوتاه توانست به تناسب اندام نسبی دست پیدا کند، بلکه او با توصیه مربی اش خود را وارد یک چالش جدی کرد. این ورزشکار بعد از مدتی تمرین در رشته فیتنس چلنج که 6 آیتم سخت و طاقت فرسا را در دل خود جای داده، در مسابقات جهانی این رشته در بخش پیشکسوتان حاضر شد. قریشی که تا 5 ماه قبل از اضافه وزن شدیدی رنج می‌برد، موفق شد در این رویداد چند مدال طلا و نقره را در بخش دونفره و تیمی از آن خود کند تا فاصله خانه نشینی او تا سکوی قهرمانی جهان در قرقیزستان فقط 5 ماه باشد. 

2

قریشی که تازه انگیزه بالایی برای رقابت در فیتنس چلنج پیدا کرده بود، سپس به مسابقات جام جهانی در اسپانیا هم اعزام شد و توانست مدال نقره این رویداد را هم با فاصله اندک نسبت به نفر اول از آن خود کند. 

این ورزشکار که با یک فرآیند باورنکردنی در سال 1402 به مدال‌های جهانی دست پیدا کرده، در این باره می‌گوید: "من بعد از اتفاقات تلخی که در زندگی‌ام رخ داد، واقعا شرایط روحی و جسمی مناسبی نداشتم، اما امسال با تشویق دکتر هاشمی برنامه زندگی‌ام را روی ورزش گذاشتم و در طول 5 ماه به نتیجه‌ای رسیدم که برای خودم هم باورکردنی نیست. این تازه آغاز مسیر من است و امیدوارم بتوانم همین راه را ادامه دهم تا الگویی برای کسانی باشم که با اضافه وزن دست و پنجه نرم می‌کنند."

منبع: ورزش3
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها