از آموزش تا روغن برنزه شدن

ژست گرفتن در مستر المپیا برای ورزشکاران پرورش اندام چقدر هزینه دارد؟

بسیاری از در رده‌های بالای این ورزش خدمات مربیان شخصی را حفظ می‌کنند تا آنان را در تمرینات خود راهنمایی کنند. دریافت آموزش‌های شخصی منظم حتی اگر فقط صرفا چند جلسه در هفته باشد هزینه زا خواهد بود. این مبلغ در حدود ۸۰ دلار به ازای هر جلسه و احتمال برای دوبار در هفته است که برای یک مربی به ۱۶۰ دلار در هفته می‌رسد.

ژست گرفتن در مستر المپیا برای ورزشکاران پرورش اندام چقدر هزینه دارد؟

 مسابقات مستر المپیا که برای اولین بار توسط "جو ویدر" در سال ۱۹۶۵ میلادی مطرح شد پرطرفدارترین عنوان را در مقایسه با سایر رقابت‌های پرورش اندام اهدا می‌کند. برای یک برنده مستر المپیا جایزه "اوژن ساندو" ممکن است ارزش طلا را داشته باشد با این وجود، رقابت برای آن هزینه زیادی به همراه دارد به گونه‌ای که ممکن است برای جبران هزینه‌های آماده سازی خود به تمام مبلغ جایزه تان نیاز داشته باشید.

به گزارش Barbend، البته هزینه‌ها سال به سال همواره متفاوت خواهد بود. در ادامه محاسبه‌ای صورت گرفته درباره هزینه‌های کلی تمرین، برنزه کردن، رژیم غذایی و سفر برای بزرگترین نمایش پرورش اندام سال را ذکر خواهیم کرد:

آموزش

ماهیچه‌ها ممکن است محصول صلابت، اراده و تلاش باشند، اما تجهیزات مورد نیاز برای ایجاد مجموعه‌ای ماهیچه‌های خارق العاده رایگان نیستند.

باشگاه‌های ورزشی از مدل سود تجهیزات اجاره‌ای پیروی می‌کنند به این معنی که رقبای المپیا برای دسترسی به تمام تجهیزات تناسب اندام مهندسی شده ماهرانه هزینه پرداخت می‌کنند. از آنجایی که اکثر داوطلبان المپیا زمانی که تازه شروع به کار می‌کنند عضویت رایگان باشگاه را دریافت نمی‌کنند ممکن است بهای کامل عضویت در یک یا چندین باشگاه را بپردازند.

محدوده هزینه تخمینی: ۴۲۰ تا ۳۶۰۰ دلار در سال

تجهیزات در منزل

حضور روزانه در باشگاه از سوی داوطلبان مستر المپیا که به طور جدی خواستار پا گذاشتن روی صحنه در لاس وگاس هستند کاری مسلم فرض می‌شود. بسیاری از ورزشکاران پرورش اندام برای کسب اطمینان از دسترسی فوری به تجهیزات مورد نیاز تحت هر شرایطی یا برای رفع نیاز‌های تمرینی خاص ملزومات بدنسازی خانگی را تهیه می‌کنند.

محدوده هزینه تخمینی: ۰ تا ۷۰۰۰ دلار در سال

مربیان تمرین

بسیاری از ورزشکاران پرورش اندام در رده‌های بالای این ورزش خدمات مربیان شخصی را حفظ می‌کنند تا آنان را در تمرینات خود راهنمایی کنند. دریافت آموزش‌های شخصی منظم حتی اگر فقط صرفا چند جلسه در هفته باشد هزینه زا خواهد بود. این مبلغ در حدود ۸۰ دلار بازای هر جلسه و احتمال برای دوبار در هفته است که برای یک مربی به ۱۶۰ دلار در هفته می‌رسد.

محدوده هزینه تخمینی: ۰ تا ۸۳۲۰ دلار در سال

مربی ژست

ژست گرفتن یک جزء حیاتی از مسابقات انتخابی مستر المپیا است، اما همچنین حوزه‌ای می‌باشد که در آن آزادی عمل وجود دارد. اگرچه برخی از رقبا در طراحی ژست گرفتن خود بسیار خلاق هستند برخی دیگر رویکرد ساده تری را ترجیح می‌دهند. اگر ارائه نوآوری اولویت شماست به احتمال زیاد می‌خواهید از کمک مربی استفاده کنید. مربیان آموزش دهنده نوع ژست گرفتن ورزشکاران پرورش اندام معمولا مبلغ بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار بازای هر ساعت دریافت می‌کنند.

محدوده هزینه تخمینی: ۶۰ تا ۱۰۰۰ دلار در سال

تغذیه

هزینه تغذیه برای ورزشکاران پرورش اندام بازای هر هفته در حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار است. آنان معمول هفت یا هشت وعده غذایی در روز می‌خورند. طبیعتا آنان برای آن که پروتئین بیش تری دریافت کنند باید گوشت قرمز با کیفیت خوب تهیه کنند که هزینه زیادی برای شان به همراه خواهد داشت. صورتحساب نهایی آنان به نوع پروتئینی که در رژیم غذایی شان ترجیح می‌دهند بستگی خواهد داشت که برای هر هفته در محدوده ۳۵۰ تا ۴۵۰ دلار است.

محدوده هزینه تخمینی: ۱۸۲۰۰ تا ۲۶۰۰۰ دلار در سال

بسیاری از ورزشکاران پرورش اندام در رده‌های بالای این ورزش خدمات مربیان شخصی را حفظ می‌کنند تا آنان را در تمرینات خود راهنمایی کنند

مربی تغذیه

مربیان تعذیه به ورزشکاران کمک می‌کنند تا به ارزیابی بدن شان بپردازند و برنامه‌هایی را برای بهینه سازی فیزیک خود به منظور نمایش در رخداد‌های برجسته هدایت کنند. یک مربی سطح بالا می‌تواند بین ۳ تا ۵ هزار دلار بازای هر نمایش از یک ورزشکار پرورش اندام پول دریافت کند.

محدوده هزینه تخمینی: ۳۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ دلار در سال

مکمل‌های غیر دارویی

از پروتئین، کراتین و گلوتامین گرفته تا محصولاتی که وزن بیش تری دارند اگر می‌خواهید قهرمان مسابقه مستر المپیا شوید پول زیادی را صرف مکمل‌ها خواهید کرد. ورزشکارانی که مدعیان تثبیت شده با بُرد‌های قابل توجه هستند معمولا پشتیبانانی پیدا می‌کنند که مکمل‌های ضروری شان را تامین می‌کنند در غیر این صورت ورزشکار باید خود به تنهایی تمام هزینه‌ها را پرداخت کند. آنان حدودا ماهانه هزار دلار برای مکمل‌ها خرج می‌کنند.

محدوده هزینه تخمینی: ۱۲۰۰۰ تا ۴۳۲۰۰ دلار در سال

لجستیک

ممکن است هر روز رفت و آمد به باشگاه ورزشی ناچیز به نظر برسد، اما بسته به این که چقدر از باشگاه مورد علاقه خود فاصله دارید این هزینه می‌تواند به سرعت افزایش یابد. اگر این هزینه را به دلیل سفر‌های متعدد و چندین ساله افزایش دهید به زودی در مورد مقداری پول عظیم صحبت می‌کنید و باید هزینه سوخت خودروی قابل توجهی را بپردازید به خصوص اگر چند بار در روز به باشگاه بروید.

محدوده هزینه تخمینی: ۵۵۰ تا ۸۰۰۰ دلار در سال

به هزینه کوالیفای شدن فکر کنید

یکی از هزینه‌های دست کم گرفته شده برای شرکت در مستر المپیا صرفا واجد شرایط یا کوالیفای شدن برای حضور در آن رویداد است. تنها آن دسته از ورزشکاران پرورش اندام که در زمره پنج تیم برتر مستر المپیا قرار می‌گیرند به طور خودکار برای سال بعد مکان‌هایی را برای نمایش خود بر روی صحنه رزرو خواهند کرد. در غیر این صورت نامزد‌ها باید در رویداد‌هایی شرکت کنند که موقعیت‌های مستر المپیا را به برندگان خود ارائه داده و کسب مقام اول توسط آنان را تضمین می‌کنند.

اگر نمایشی که می‌خواهید در آن واجد شرایط شوید در ایالات متحده است شما باید صورتحساب ۳۰۰۰ دلاری در هر نمایش از جمله بلیط هواپیما، هتل و همه هزینه‌ها را پرداخت کنید. بسیار از ورزشکاران پرورش اندام امریکایی از رفتن به خارج از ایالات متحده برای اجرای نمایش و چیز‌هایی از این قبیل متنفرند، زیرا به سرعت برای شان از نظر هزینه گران تمام می‌شود، اما گاهی اوقات مجبور به سفر می‌شوند.

محدوده هزینه تخمینی: ۲۵۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار در سال

هزینه‌های متفرقه از جمله برنزه کردن

رشته پرورش اندام تنها بلند کردن دمبل‌های سنگین نیست. زمانی که می‌خواهید زیر نور صحنه ژست بگیرید به چیزی بیش از ماهیچه نیاز دارید: باید روغن برنزه کردن بدن تان را نیز آماده کنید. شاید ساده‌ترین هزینه برای جدول بندی نامزد‌های المپیا ترکیبی از شورت‌های ضروری برای ژست گرفتن به قیمت ۵۰ دلار و یک پکیج برنزه شدن ۲۰۰ دلار باشد.

محدوده هزینه تخمینی: ۲۵۰ تا ۱۰۰۰ دلار در سال. البته ۲۵۰ دلار برای هر نمایش محاسبه شده و معمولا ورزشکار چهار نمایش در سال دارد.

هزینه جانبی

مزیت واضح واجد شرایط بودن برای حضور در مرحله المپیا این است که هزینه سفر هوایی شما برای شرکت در رویداد و هزینه‌های هتل پوشش داده می‌شود. با این وجود، حفظ رژیم غذایی و تمرینی شما در شهری ناآشنا حتی گران‌تر می‌شود.

محدوده هزینه تخمینی: ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار در سال

در نهایت آن که جوایز مستر المپیا قابل توجه هستند. در سال ۲۰۲۲ میلادی هادی چوپان به عنوان مقام اول مستر المپیا جایزه ۴۰۰ هزار دلاری را به دست آورد و مقام پنجم جایزه ۳۰ هزار دلاری را از آن خود ساخت.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • در میکولیم
    0

    ما مردم هم در ایران
    هر روز داریم ژست میگیریم
    البت
    ژست زندگی کردن
    که در برابر خارجیها که واقعن با تورم 3 درصدی دارن زندگی میکنن
    نکنه کم بیاریم
    ما با تورم 47 درصدی داریم ژست میگیریم
    هر روز برای خودمون جک تعریف میکنیم
    جنگ میشه جک میسازیم
    سیل میاد جک میسازیم
    زلزله میشه جک میسازیم
    دلار گرون میشه جک میسازیم
    پولمون رو خودرو ساز یا ... میخوره جک میسازیم
    اینجوری ژست زندگی کردن از خودموت در وکولیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها