معذرت‌خواهی مجدد رضا بیرانوند بخاطر لگد زدن به تصویر شهدا/ ویدئو

در جریان رقابت‌های انتخابی تیم ملی پرورش اندام، یکی از ورزشکاران شرکت‌کننده به نام رضا بیرانوند که نسبت به رای داوران معترض بود در اقدامی زشت به قاب‌های تصاویر شهدا که در محل سالن مسابقات قرار داده شده بود اهانت کرد.

معذرت‌خواهی مجدد رضا بیرانوند بخاطر لگد زدن به تصویر شهدا/ ویدئو

البته این بدنساز در صحبت‌های خود در طول مسابقه اعلام کرد که از خانواده شهدا بوده و دایی‌اش شهید شده است. او اعلام کرد که خبری از تصویر روی تابلو‌ها نداشته و بابت حرکتش نیز ابراز پشیمانی و عذرخواهی کرد.

بلافاصله پس از این اتفاق، کمیته انضباطی فدراسیون پرورش اندام بیرانوند و یک ورزشکار دیگر به نام کیانوش خرمی‌پور را با محرومیتی ۲ ساله روبرو کرد.

ببینیدعصبانیت و اهانت قهرمان بدنسازی به تصاویر شهدا

عبدالمهدی نصیرزاده، رئیس فدراسیون پرورش اندام در خصوص اتفاقات رخ داده در رقابت‌های انتخابی تیم ملی پرورش اندام گفت: قبل از هر چیز باید از مقام معظم رهبری، خانواده معزز شهدا و همینطور مردم شهید پرور کشورمان عذرخواهی کنم.

وی ادامه داد: قهرمان‌های واقعی شهدایی هستند که جان خود را برای اینکه الان ما در امنیت زندگی کنیم نثار کردند. من و جامعه پرورش اندام کشور احترام زیادی برای شهدا قائل هستیم و خودمان را مدیون آن‌ها می‌دانیم.

وی افزود: متاسفانه بیرانوند پس از رای داوران به شدت عصبانی شد و آن کار زشت را انجام داد. البته او نمی‌دانست که در حال لگد زدن به تصاویر شهدا است. چرا که پشت قاب‌های عکس سمت بیرانوند بود و پس از اینکه متوجه کار اشتباهش شد پشت میکروفون رفت و عذرخواهی کرد.

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: او خودش از خانواده شهدا است و قطعا عمدی در کار این ورزشکار نبوده است. با این حال اقدام بیرانوند محکوم است و جای هیچ توجیهی ندارد.

رئیس فدراسیون پرورش اندام در پایان خاطرنشان کرد: مسابقات انتخابی تیم ملی به جز این اتفاق هیچ حاشیه دیگری نداشت. اما کار زشتی که از بیرانوند سر زد کل مسابقات را زیر سوال برد. من یکبار دیگر عذرخواهی خودم را از همه کسانی که از اقدام بیرانوند غمگین و متاسف شدند اعلام می‌کنم.

محرومیت ۲ ساله برای خاطیان

پس از اتفاقات صورت گرفته، کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام دو سال محرومیت برای خاطیان مسابقات انتخابی تیم ملی در نظر گرفت. به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، در رای کمیته انضباطی در خصوص برخی حواشی و اتفاقات مسابقات آمده است:

"در پی وقایع و رفتار‌های خارج از ضوابط اخلاقی و مقررات ورزشی و حاشیه‌های ایجاد شده در مسابقات پرورش اندام انتخابی تیم ملی اعزامی به جهانی ٢٠٢٣ اسپانیا و برهم زدن نظم مسابقه و توهین و بی حرمتی ایجاد شده که باعث اعتراض جامعه پرورش اندام و بدنسازی جامعه داوری و مربیان و مدیران و ارجاع امر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گردیده، با جلسه و تصمیم فوق العاده کمیته و با توجه به شکایات و اعتراض‌های منعکس شده و مدارک و فیلم‌های موجود، رضا بیرانوند و کیانوش خرمی پور محکوم به دو سال محرومیت از حضور و شرکت در هرگونه مسابقه داخلی و بین المللی و اعزام‌های خارجی بعلاوه منع ورود به ورزشگاه‌ها و مسابقات داخلی و بین المللی به مدت دوسال گردیده اند. رای صادره ظرف بیست روز قابل تجدیدنظر خواهی در کمیته استیناف است.

قابل ذکر است که در نقطه مقابل و در جهت بررسی تخلف یا نقاط ضعف احتمالی داوری مسابقات و برخورد با متخلف یا متخلفین در صورت اثبات امر، روز سه شنبه ١۴٠٢/٧/۴ با حضور داوران تشکیل جلسه فوری خواهد داد و با حضور کارشناسان خبره و متخصص نسبت به موارد و گزارش‌ها و شکایات واصله رسیدگی و اتخاذ تصمیم مینماید.

با توجه به حساسیت امر با تکمیل مدارک و مستندات کمیته انضباطی در نزدیکترین وقت و در روز‌های آتی به تخلف سایر ورزشکاران یا مربیان و تماشاگرنما‌ها که باعث برهم زدن نظم یا رفتار‌های غیرقانونی و غیر ورزشی نمودند رسیدگی و رای صادر می‌نماید.

معذرت‌خواهی رضا بیرانوند بخاطر لگد زدن به تصویر شهدا 

این زیبایی‌اندام‌کار می‌گوید، "خبر نداشتم تصاویر شهداست."

انتقادها از مسئولان برگزاری مسابقات که عکس شهدا را در آن مکان گذاشته بودند، بالا گرفته است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 20
  • ناشناس
    10

    طوری عمل نکنید که جوان مردم خدای نکرده دست به کار خطرناک بزند ؛خب بنده خدا حتما متوجه نبوده ؛شهدا مان خیلی گذشت داشتند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      بايد ياد بگيريم اگر خلاف كرديم هزينه اش را هم بپذيريم . نه اينكه با يك معذرت خواهي ماست ماليش كنيم و انتظار عفو داشته باشيم .

  • تتر
    5

    موضوع را سیاسی نکنید مثل یک جنایتکار جنگی بر خورد نشه بنده خدا یک لحظه عصبانی شده بعد پشیمان شده اطلاع نداشته

  • من ایرانیم
    1

    بزرگترین اهانت ها به خون شهدا توسط اونایی میشه که از دولتی خون شهدا به جاه و مقام و قدرت رسیدند.

    نظرات شما -
    • ایران
      0

      گل گفتی هم وطن دقیقا این رویه شده واسه بعضی ا نون واب استفاده ابزاری از دین انقلاب الخصوص شهدا

  • ناشناس
    0

    مسئولی ک برای توجیه و ب نوعی خودشیرینی خودش عکس شهدا رو روی سن پایین پای این ورزشکاران گذاشته باید محروم باشه جای شهدا بالای سر ما و در قلب ماست

  • ناشناس
    0

    این کار قابل توجیه نیست ومسولان برگزاری هم می توانستند عکس عزیزان رادر جای مناسبتر نصب کنند

  • ناشناس
    0

    سلام
    متاسفم از این اتفاق ،نمی توان آقای بیرانوند را قضاوت کنیم‌،این ورزشکاران با سختی ومشقت به این مرحله می رسند و منتظر نتیجه خوب هستند ،فشار روحی و روانی زیاد رویشان هست ،ان شاء الله که قصد توهین نداشتند تو یک لحظه عصبانی شدند ،همه ما انسانیم جایزالخطا ،باید صبر و حوصله شان رابیشتر کنند اگر در خیابان به مردم و یا درمنزل به اعضای خانواده آسیب می رساند ‌باعث قتل کسی می‌شد ،بجای قهرمان، قاتل می شدند،شهدا همیشه عزیزند و‌قابل احترام ، روح مرحوم‌ تختی شاد ،پهلوان‌بودند و عزیز مردم تا ابد هستند،خداوند آقای طالقانی (کشتی ) را حفظ کند منش و اخلاق پهلوانی شان باید الگو ورزشکاران باشد ،امیدوارم همه ما موقع عصبانیت خودمان را کنترل کنیم دریک لحظه عصبانیت چه شود وا مصیبت،،

  • سیدمرتضی موسوی
    2

    حالا اگه امیر مومنان بود تصمیم به شدت عمل میگرفت.جوونه و زود از کوره دررفته.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      چرا از کوره در رفته به مدیران و برگزار کنندگان لگد نزده؟؟؟!!!
      بگذریم از اینکه کار برگزار کنندگان در گذاشتن عکس این عزیزان دم پا و به اون انداره ا اصلن درست و قشنگ نبوده

  • ناشناس
    2

    همه چی در این مملکت به لطف مسئولین خدوم بی ارزش شد

  • 3

    حماقت بی انتهاست

  • 7

    اینا تمام تلاششان فقط گنده کردن هیکلشان است. به مغز فرصت یادگیری و تقویت نمیدهند.

  • محمد
    3

    عکس شهدا باید بالای سر ورزشکار باشه توهین به شهدا خط قرمز هر ایرانی است بخصوص ایثارگران

  • ناشناس
    1

    نمدونسته جهل گناه نیست

  • 3

    شیدان اگربدونندعکسشون جای این لختهاقرارگرفته اعتراض میکردنندنه اون لگدناخاسته

  • منصور عیسی زاده
    4

    داداش این هیکلی وکه الان داری گندش می کنی ومدیون همون قهرمانی هستی که برای دفاع ازمن وجنابعالی ازخودش وخانوادش گذشت ورفت شهیدشد...واقعا شرم آور

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      هی زززززرررررااات.

  • منصور عیسی زاده
    0

    اقای مسئول عکس شهدا بالای سرجاداردنه زیرپا

  • ایرانی واقعی عاشق هموطناشه!!
    0

    اینجا باید اون دکوروسین رو مواخذه کنند که عکس شهید رو روی زمین و هم ردیف کف پای حاضرین گذاشته!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها