تکواندو جایزه بزرگ رم؛ ­مدال برنز ناهید کیانی قطعی شد

دارنده نشان طلای قهرمانی جهان باکو در روز نخست رقابت‌های گرندپری رم ۲۰۲۳ با کسب ۳ پیروزی متوالی ضمن راهیابی به مرحله نیمه نهایی مسابقات، مدال برنز خود را قطعی کرد.

تکواندو جایزه بزرگ رم؛ ­مدال برنز ناهید کیانی قطعی شد

به گزارش فدراسیون تکواندو، رقابت‌های گرندپری رم ۲۰۲۳ امروز جمعه ۱۹ خرداد با برگزاری مسابقات اوزان ۶۸- و ۸۰+ کیلوگرم آقایان و ۵۷- کیلوگرم بانوان آغاز شد که از میان ۴ نماینده کشورمان تنها ناهید کیانی در وزن ۵۷- کیلوگرم بانوان با برتری مقابل رقبای خود راهی مرحله نیمه نهایی شد.

«ناهید کیانی» دور نخست مقابل «فاناپا هارنسوجین» از تایلند قهرمان جهان در سال ۲۰۱۹ قرار گرفت و ۲ بر صفر به پیروزی دست یافت. وی در مرحله یک هشتم نهایی وزن ۵۷- کیلوگرم در پیکار با «ندا لعرج» از مراکش با رنکینگ چهارم المپیکی در دیداری سخت و نفس گیر ۲ بر یک صاحب برتری شد و به دور بعدی راه یافت.

دارنده مدال طلای مسابقات جهانی ۲۰۲۳ باکو در مرحله یک چهارم نهایی با پیروزی ۲ بر صفر مقابل «چیالینگ لو» از چین تایپه راهی مرحله نیمه نهایی شد و مدال برنز خود را قطعی کرد. برنز المپیک توکیو، نقره جهانی ۲۰۲۲ و نقره جهانی ۲۰۲۳ از عناوین حریف کیانی بود. نماینده کشورمان برای صعود به فینال باید با «کیم» از کره جنوبی رو به رو شود.

«ابوالفضل عباسی» در وزن ۸۰+ کیلوگرم در دور نخست «رائول گارسیا مارتینز» از اسپانیا را ۲ بر صفر او شکست داد و در ادامه در مرحله یک هشتم نهایی «امره اتلسی» از ترکیه دارنده مدال برنز مسابقات جهانی باکو ۲۰۲۳ و نایب قهرمان گرنداسلم ووشی را نیز ۲ بر یک از پیش رو برداشت. وی در این مرحله مقابل «ژائوژیانگ سونگ» از چین ۲ بر صفر باخت و حذف شد. در همین وزن «علیرضا نادعلیان» مقابل «مایکون سیکوئرا» از برزیل در ۲ راند باخت و حذف شد.

همچنین «متین رضایی» ملی پوش کشورمان در وزن ۶۸- کیلوگرم بعد از برتری ۲ بر یک مقابل «زید الهلوانی» از اردن، در مبارزه دوم خود در مصاف با «دنیس بارتا» از ایتالیا در دیداری نزدیک نتیجه را ۲ بر یک به حریف خود واگذار کرد و از گردونه رقابت‌ها خارج شد.

این مسابقات به حضور ۲۵۳ تکواندوکار از ۵۳ کشور به مدت ۳ روز در رم ایتالیا جریان خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها