برنز متین رضایی در تکواندو قهرمانی جهان قطعی شد

ملی‌پوش تکواندوی کشورمان با برتری مقابل حریف چینی در رقابت‌های قهرمانی جهان، مدال برنز خود را قطعی کرد.

برنز متین رضایی در تکواندو قهرمانی جهان قطعی شد

 به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو؛ بیست و ششمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان از دیروز  در سالن ۲۵۰۰۰ نفری «کریستال» شهر باکو به میزبانی کشور جمهوری آذربایجان آغاز شد که تکواندوکاران اوزان ۶۸- کیلوگرم در گروه آقایان و ۵۷- کیلوگرم در گروه بانوان به دیدار با رقبا رفتند.

در روز اول رقابت‌ها «متین رضایی» در وزن ۶۸- کیلوگرم و «تینا مدانلو» در وزن ۵۷- کیلوگرم نمایندگان ایران بودند که در نهایت متین رضایی با برتری مقابل حریفان به مرحله نیمه نهایی رسید. 

متین رضایی نماینده تکواندو کشورمان در وزن ۶۸- کیلوگرم در دیدار نخست خود به مصاف «راج چوهان» از کشور هندوستان رفت و با نتیجه ۲ بر یک توانست این تکواندوکار را شکست دهد. رضایی در مرحله یک شامزدهم نهایی رو در روی «ویکتور سوزا» از برزیل قرار گرفت و در ۲ راند نفسگیر توانست حریفش را از پیش رو بردارد.

ملی پوش کشورمان در یک هشتم نهایی به مصاف «خاویر پرز پولو» از اسپانیا رفت و با نتیجه ۲ بر یک نایب قهرمان جهان را شکست داد. او در مرحله یک چهارم نهایی مقابل «ژیائو» از چین قرار گرفت و با برتری ۲ بر یک در راند شماری مقابل او مدال برنز خود را در این مسابقات قطعی کرد. نماینده چین پیش از رضایی «جواد آقائف» دارنده مدال برنز رقابت‌های قهرمانی جهان مکزیک ۲۰۲۲ را شکست داده بود.

این نخستین مدال ایران در رقابت‌های جهانی باکو ۲۰۲۳ است. پیش از رضایی، مدانلو برابر حریف ازبکستانی خود نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    متین هم اروپایی شد . برو خوش باش فقط فرار کن اینجا نفله میشوی

  • ناشناس
    0

    خوشا به حالت تو هم رفتنی شدی از این خراب شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها