مسن‌ترین فوتبالیست ۱۹ ساله جهان

به گزارش آنالیز، تعریف و تمجیدهای ادین ترزیچ، سرمربی بوروسیادورتموند از ستاره جوان تیمش در هر نشست خبری به چیزی مرسوم تبدیل شده است. او یک بار گفت: «او مسن‌ترین بازیکن ۱۹ ساله جهان است.»

مسن‌ترین فوتبالیست ۱۹ ساله جهان

واقعاً به‌سختی می‌توان از یاد برد که جود بلینگام فقط ۱۹ سال دارد. او با بیش از ۱۰۰ بازی در بوندسلیگا به‌سرعت به یکی از بااستعدادترین هافبک‌های قاره تبدیل شد.

بلینگام پس از بزرگ‌شدن در شهر استوربریج در بازار وست‌میدلندز، در هفت‌ سالگی به باشگاه محبوب دوران کودکی‌اش یعنی بیرمنگام‌سیتی پیوست. پیشرفتش در همان روزهای اول محسوس بود. حتی در ۱۵ سالگی برای زیر ۲۳ ساله‌های بیرمنگام بازی کرد.

او با تنها ۱۶ سال و ۳۸ روز سن، به جوان‌ترین بازیکن تاریخ بیرمنگام تبدیل شد که برای یک تیم بزرگسالان در انگلیس بازی می‌کند و رکورد ۴۹ ساله ترور فرانسیس را شکست و در اواخر همان ماه به جوان‌ترین گلزن باشگاه تبدیل شد.

این نوجوان در فصل ۲۰-۲۰۱۹ برای آبی‌ها نقش مهمی داشت و ۴۱ بازی در چمپیونشیپ انجام داد. به سرعت آشکار شد که بلینگام چیز خاصی است و دوران افسانه‌ای او در سنت‌اندروز در تابستان ۲۰۲۰ به پایان رسید و این بازیکن جوان به تیم آلمانی بوروسیادورتموند پیوست تا پیشرفتش را به سمت اوج ادامه دهد.

جوان‌ترین گلزن تاریخ حذفی آلمان؟ بله.

جوان‌ترین انگلیسی که در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده است؟ بله.

جوان‌ترین انگلیسی که در دیدارهای حذفی لیگ قهرمانان گلزنی کرده است؟ بله.

جای تعجب نیست که بلینگام نه‌تنها سومین بازیکن جوان تاریخ انگلیس شد بلکه به جوان‌ترین بازیکنی تبدیل شد که در یک تورنمنت بزرگ حضور پیدا کرد و رکورد قبلی مایکل اوون (۱۸ سال و ۱۸۳ روز) را شکست. بلینگام هنوز ۱۸ سالش نشده بود که به این رکورد رسید.

بعد از مارکو رویس و متس هوملس، بلینگام در تابستان ۲۰۲۲ به عنوان کاپیتان سوم دورتموند انتخاب شد و در چند بازی بازوبند تیم را بر بازو بست. این هافبک چند بار در ۱۹ سالگی با بازوبند وارد زمین شد تا او را به جوان‌ترین کاپیتان تاریخ در بوندسلیگا تبدیل کند.

بلینگام یکی از همه‌کاره‌ترین هافبک‌های فوتبال اروپاست که به‌خوبی نشان می‌دهد چرا او شماره ۲۲ را می‌پوشد. او شماره ۲۲ را انتخاب کرد زیرا توانایی او را در بازی به عنوان شماره ۴ (هافبک دفاعی)، شماره ۸ (هافبک میانی) و شماره ۱۰ (هافبک تهاجمی) نشان می‌دهد.

یکی از بارزترین ویژگی‌های بلینگام توانایی او در تبدیل دفاع به حمله با دویدن‌های زیاد است. او در این فصل بیش از هر بازیکن دیگری در بوندسلیگا دریبل‌ زده است. پاهای سریعش او را تبدیل به کابوس‌های برای دفاع‌های حریف تبدیل کرده است.

این هافبک در جام جهانی ۲۰۲۲ خود را در صحنه جهانی معرفی کرد. بلینگام با ۱۹ سال و ۱۴۵ روز سن، پس از مایکل اوون (۱۸ سال و ۱۹۰ روز)، دومین گلزن جوان انگلیس در جام جهانی شد و دروازه تیم مل ایران را باز کرد. این بازیکن ۱۹ ساله عملکرد  بسیار خوبی از خود در قطر ارائه داد.

نمایش‌های بلینگام برای باشگاه و کشورش، او را در کانون توجه قرار داده است. یک چیز در حال حاضر قطعی است، جود بلینگام به هر تیمی برود، آن تیم را بهتر خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها