اتفاق عجیب در کونکاکاف

سیاستمدار بدنام سورینامی؛ مسن‌ترین بازیکن دنیا

رونی برونسویک، معاون اول 60 ساله رییس جمهور سورینام، در ترکیب اینتر مونگوتاپو برابر المپیا در چارچوب مسابقات لیگ کونکاکاف به میدان رفت.

سیاستمدار بدنام سورینامی؛ مسن‌ترین بازیکن دنیا

برونسویک که مالک این باشگاه است و ریاست آن را نیز برعهده دارد در این بازی بازوبند کاپیتانی تیمش را نیز بر بازو بست و تا دقیقه 54 در زمین حضور داشت. با این حال تیم این سیاستمدار نتوانست در این بازی به پیروزی برسد و در نهایت با نتیجه 0-6 برابر المپیا شکست خورد.

برونسویک در جولای 2020 به عنوان معاون اول رییس جمهور سورینام انتخاب شد و پیش از آن نیز به عنوان یکی از چهره‌های کلیدی سیاسی این کشور شناخته می‌شد. او رهبر شورشیانی بود که ارتش نجات‌بخش سورینام را تشکیل دادند و در سال 1985 بر ای حقوق نسل آفریقایی مبارزه می‌کرد. او یکی از حاضران در جنگ داخلی این کشور بود که از سال 1986 تا 1992 به طول انجامید و از آن زمان نیز در عرصه سیاست کشور فعال ماند.

پس از پایان جنگ بود که هلند این مرد را به قاچاق مواد مخدر متهم کرد و او در سال 1992 در دادگاه غیابی مجرم شناخته شد. برونسویک که مالک باشگاه اینتر مونگوتاپو است، به ساخت ورزشگاه این باشگاه که به افتخار خودش نامگذاری شده نیز کمک بسیاری کرده است. او در سال 2005 متهم شد که در جریان یک مسابقه، بازیکنی را با اسلحه تهدید کرده اما به دلیل نبود شواهد هیچ تنبیهی برای او در نظر گرفته نشد. اما در سال 2012 به دلیل توهین لفظی به داور محروم شد.

حضور برونسویک در این بازی باعث شد که لقب مسن‌ترین بازیکن حاضر در مسابقات کونکاکاف به او تعلق بگیرد. با این حال او نمی‌تواند تیمش را در بازی برگشت برابر رقیب هندوراسی همراهی کند چرا که با توجه به حکمی که به واسطه جرم قاچاق مواد مخدر دریافت کرده، اجازه خروج از مرزهای سورینام را ندارد.

اما این تنها نکته عجیب در کارنامه معاون اول رییس جمهور سورینام نیست چرا که گفته می‌شود او پدر 50 فرزند است، در نوجوانی اقدام به سرقت از بانک کرده و حالا یک معدن طلا نیز جز اموالش به حساب می‌‎آید.

منبع: ورزش سه

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها