مسئول سازمان تیم‌های ملی تیراندازی:

لغو اعزام به جام جهانی تیراندازی به دلیل مشکل مالی/ مشکل حمل سلاح حل شد

مسئول سازمان تیم‌های ملی تیراندازی می‌گوید با وجود حل مشکل حمل سلاح، اعزام تیم ملی به جام جهانی تیراندازی به دلیل مشکلات مالی لغو شد.

لغو اعزام به جام جهانی تیراندازی به دلیل مشکل مالی/ مشکل حمل سلاح حل شد

ناصر رسولی، مسئول سازمان تیم‌های ملی تیراندازی در خصوص آخرین وضعیت اعزام تیم‌های ملی تیراندازی به جام جهانی هند، اظهار کرد: برای اعزام تیم ملی به جام جهانی تفنگ و تپانچه در هندوستان اردوهای تیم ملی با حضور تعداد زیادی از تیراندازان از دی آغاز شد و مربیان برای این اردو برنامه‌های خاص و ویژه‌ای را در نظر گرفتند. 

وی در ادامه افزود: همچنین برای مشخص شدن نفرات اعزامی، اواسط بهمن سه رکوردگیری در تپانچه و تفنگ داشتیم و نفرات اعزامی با توجه به شیوه نامه ها معین شدند. بر همین اساس در تپانچه جواد فروغی، وحید گلخندان، محمد رسول عفتی، گلنوش سبقت الهی و هانیه رستمیان و در تفنگ امیرمحمد نکونام، پوریا نوروزیان، نجمه خدمتی، الهه احمدی و فاطمه امینی انتخاب شدند و ثبت نام‌ها انجام شد.

مسئول سازمان تیم‌های ملی تاکید کرد: تمامی اقداماتی که برای اعزام تیم لازم بود، در زمان مقرر انجام شد. با چند چالش برای اعزام از جمله تهیه بلیت، تهیه روادید، اخذ مجوز حمل سلاح و تامین منابع مالی روبرو بودیم. با توجه به برگزاری مسابقات در بوپال با ۱۴ ساعت فاصله نسبت به دهلی و وجود تنها یک مسیر داخلی، نگرانی وجود داشت که سلاح و مهمات در زمان مقرر به دست ورزشکاران نرسد اما پس از مکاتبات و پیگیری‌های انجام شده، مجوز حمل سلاح دریافت شد.

وی خاطرنشان کرد: مساله مهم دیگر مربوط به تامین منابع مالی بود و ما با توجه به شرایط فعلی ارز به بیش از ۳ میلیارد تومان برای اعزام نیاز داشتیم. فدراسیون برای پوشش هزینه‌های اعزام فدراسیون از چند محور پیگیر مساله بود و با چند شرکت و بخش خصوصی مذاکره کرد. همچنین به منظور دریافت بودجه فدراسیون با وزارت ورزش نیز مذاکراتی انجام شد اما این امر در زمان مقرر انجام نشد و به دلیل تامین نشدن بودجه مورد نیاز، اعزام لغو شد.

رسولی در پایان عنوان کرد: سال آینده سال بسیار مهمی برای فدراسیون تیراندازی است چرا که بازی های آسیایی و مسابقات کسب سهمیه المپیک برگزار می شود و برای حضور موفق در این رویدادها نیازمند حمایت های ویژه از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هستیم.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها