اظهارات ضد و نقیض رییس فدراسیون جانبازان و معلولین

پشت پرده غیبت ساره جوانمردی چیست؟

در حالی که رییس فدراسیون جانبازان و معلولین اعلام کرده بود که مشکلی برای بازگشت ساره جوانمردی به اردوی تیم ملی پاراتیراندازی و حضورش در بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین وجود ندارد، در اظهارات دیگری از نامشخص بودن وضعیت این تیرانداز و امکان غیبت او در بازیهای پاراآسیایی خبر داد.

پشت پرده غیبت ساره جوانمردی چیست؟

در تاریخ هشتم آذرماه، این موضوع مطرح شد که ساره جوانمردی مدال‌آور طلایی تیراندازی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با از دست دادن مسابقات قهرمانی جهان امارات که در آن سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس توزیع می‌شد، به نظر می‌رسد که به دلیل برخی مسائل شخصی بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین را نیز از دست بدهد.

اما محمد شروین اسبقیان رییس فدراسیون جانبازان و معلولین به سرعت به این گزارش واکنش نشان داد و اعلام کرد مشکلی برای حضور ساره جوانمردی در بازیهای پاراآسیایی وجود ندارد. او در این باره گفته بود: "جوانمردی با کسب 3 مدال طلای پارالمپیک و افتخارات زیادی که در بازیهای پاراآسیایی و جهانی دارد، یکی از پرافتخارترین تیراندازان کشور است و جای هیچ گونه نگرانی برای بازگشت او به تیم ملی و حضور در بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین و پارالمپیک 2024 پاریس وجود ندارد."

اما این اظهارات شروین اسبقیان در خصوص بازگشت ساره جوانمردی به تیم ملی در حالی بود که این قهرمان پارالمپیکی با وجود این که چندین بار از سوی مربی تیم ملی به اردو دعوت شده است، اما همچنان در اردو حضور ندارد.

حالا با گذشت چندین روز از گزارش و مصاحبه‌های قبلی، اسبقیان  در گفت‌وگویی که به تازگی با ایسنا انجام داده است، از اظهارات قبلی خود عقب‌نشینی کرده و با نقض آن اظهارات می‌گوید: "قرار است به زودی جلسه‌ای بین نایب رییس بانوان فدراسیون و رییس انجمن پاراتیراندازی برگزار شود تا ببینیم آیا جوانمردی قصد ادامه فعالیت در این رشته را دارد یا خیر؟ البته تا جایی که می‌دانم در این زمینه او با پارالمپیک صحبت کرده است، هرچند اطلاع دقیقی در خصوص موضوع صحبت های این تیرانداز با پارالمپیک ندارم."

وی همچنین بر این مساله تاکید دارد که تمام تلاش فدراسیون پرورش جانشین‌های شایسته به جای قهرمانان است تا در آینده با مشکل خاصی مواجه نشوند.

با اظهارات ضد و نقیضی که محمدشروین اسبقیان در دو مصاحبه اخیر خود درباره وضعیت ساره جوانمردی برای حضور در بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین داشته است، بنظر می‌رسد پشت پرده‌ای برای غیبت‌های ساره جوانمردی وجود داشته باشد که البته طرفین قصد پرداختن به آن را ندارند و همچنان حضور این ورزشکار پرافتخار در رویدادهای آتی پاراآسیایی و پارالمپیک در هاله ای از ابهام قرار دارد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها