دستور مؤکد و عجیب رئیس فدراسیون فوتبال

جزئیات VAR محرمانه بماند!

از آخرین باری که درباره شرکت‌های مدنظر فدراسیون فوتبال برای خرید تجهیزات VAR شنیده‌اید، چقدر زمان می‌گذرد؟ میرشاد ماجدی در همان دوره نامزدی‌اش برای ریاست فدراسیون فوتبال از جمع‌بندی درباره گزینه نهایی گفت و اعلام کرد که این گزینه برای کسب تأییدیه به وزارت ورزش فرستاده شده است.

جزئیات VAR محرمانه بماند!

بعد از برگزاری انتخابات و ریاست تاج، خداداد افشاریان در گفت‌و‌گویی اعلام کرد که شرکت EVS مورد تأیید وزارت ورزش قرار گرفته و قرار است فدراسیون فوتبال همکاریش‌ را با آن شروع کند. افشاریان در این رابطه گفت: ‌«شاید اوایل سخت باشد چون باید آزمون و خطا داشته باشیم اما تلاش می‌کنیم که آنچه شایسته است اتفاق بیفتد و جشن تولد VAR‌ را در کشور بگیریم. نام این شرکت EVS است و مورد تأیید صداوسیما و مجموعه نهادهای نظارتی کشور است.»

بعد از این مصاحبه اما سکوتی فدراسیون را در بر گرفت و دوباره تاج اعلام کرد که درباره شرکت نهایی تصمیمی گرفته نشده است و پروسه انتخاب شرکت VAR از سر گرفته شد. بار دیگر شرکت SLOMO هم در کنار EVS در میان گزینه‌های مورد مذاکره قرار ‌گرفت.

حالا بعد از گذشت ماه‌ها از مصاحبه افشاریان و همچنین بعد از وعده‌هایی که برای رونمایی از VAR در نیم فصل دوم داده شده بود، همچنان موضوع VAR و آخرین تصمیم‌گیری‌ها درباره آن مسکوت و محرمانه مانده است. با اینکه همچنان خیلی‌ها معتقدند که EVS گزینه به مراتب بهتری از SLOMO است و با بسترهای موجود در صداوسیما همخوانی بیشتری دارد اما هیچ خبر قطعی در این رابطه هنوز اعلام نشده است.

حتی مشخص نیست که تأییدیه نهایی درباره این شرکت، دقیقاً در چه مرحله‌ای است و چرا تاکنون اقدامی در این راستا نشده است؟ با توجه به اینکه تعطیلات لیگ داخلی برای برگزاری مسابقات جام جهانی، بهترین فرصت برای برگزاری کلاس‌های VAR برای داوران بود اما اینقدر در مسیر تأیید و مذاکره با شرکت مدنظر فدراسیون، تعلل صورت گرفته است که این فرصت را هم از دست دادیم و هنوز تکلیف VAR مشخص نشده است.

از همان زمان که فدراسیون فوتبال قرارداد خود را با شرکت مدنظرش نهایی کند، فقط 6 ماه زمان برای آموزش داوران لازم است. بگذریم که تجهیز ورزشگاه‌ها و پرداختی باشگاه‌ها برای ورزشگاه‌های‌شان هم در نوع خود ماجرای دیگری است. با همه اینها اما همچنان امید است که فدراسیون فوتبال بتواند تا فصل آینده هم بخشی از کارها را سر و سامان دهد و VAR را به لیگ فوتبال ایران بیاورد. موضوعی که حالا دیگر صرفاً یک راه برای فرار از اشتباهات داوری نیست بلکه قضاوت داوران در مسابقات قاره‌ای و بین‌المللی و حتی میزبانی ایران در لیگ قهرمانان آسیا یا مقدماتی جام جهانی دوره بعد هم به تجهیز ورزشگاه‌های ما به سیستم کمک داور ویدیویی وابسته است و همه اینها از اهمیت این ماجرا برای فوتبال ایران خبر می‌دهد.

آنچه در حال حاضر قابل توجه است اما سکوت عجیب فدراسیون فوتبال در پاسخگویی به هر موضوعی، حتی VAR است! با اعضای کارگروه VAR که تماس می‌گیریم، به این نکته تأکید دارند که از سوی رئیس فدراسیون فوتبال از هر مصاحبه‌ای منع شده‌اند. آنها می‌گویند که مهدی تاج به آنها تأکید کرده موضوع VAR محرمانه است و هر صحبتی را منوط به کسب اجازه از شخص رئیس می‌دانند!

این موضوع نشان می‌دهد رئیس فدراسیون فوتبال به طور کلی هیچ اعتقادی به پاسخگویی و ارتباط با رسانه‌ها ندارد. فرقی ندارد این موضوع مربوط به نتایج تیم ملی فوتبال باشد یا سیستم کمک داور ویدیویی. همه مسائل برای او محرمانه است و باید محرمانه بماند!

منبع: ایران آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    هر جا شفافیت قانونی در کار نباشد لاجرم فسادی در کار است!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها