سردار آزمون در نقش رئیس فدراسیون

سردار آزمون در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بی تردید یکی از ضععیف‌ترین بازیکنان تیم ملی ایران بود و با نمایش اسفبار خود در خط حمله تیم ملی تبدیل به عنصری بی اثر و بی فایده در ترکیب تیم ملی شد.

سردار آزمون در نقش رئیس فدراسیون

آزمون که با اصرار بی دلیل کی‌روش و با وجود اینکه هنوز به آمادگی کامل نرسیده بود به جام جهانی رفت و حتی موفق به زدن یک گل هم نشد، حالا تبدیل به حامی سرسخت کارلوس کی‌روش شده و تلاش می‌کند این مربی را در فوتبال ایران حفظ کند.

بدون شک تصمیم گیری برای ماندن یا نماندن کی‌روش درتیم ملی فوتبال ایران به عهده مسئولان فدراسیون فوتبال است و کمیته فنی باید درباره آینده این مربی نظر بدهند و شگفت آور است که سردار آزمون درمصاحبه‌ای صراحتا اعلام کرده خودم کاری می‌کنم این مربی در تیم ملی به فعالیت ادامه دهد!
ادعایی که اگرصحت داشته باشد، نشان می‌دهد برخی بازیکنان تا چه اندازه در تصمیم گیری‌های کلان فدراسیون فوتبال نقش دارند و حتی ابایی هم از بیان آن دررسانه‌ها ندارند و درمصاحبه‌های خود به راحتی صحبت از حمایت از سرمربی تیم ملی می‌کنند.

شاید اگر بازیکنانی همچون آزمون در جام جهانی روی آمادگی وعمل به وظایف‌شان تمرکز می‌کردند، تیم ملی نتیجه بهتری به دست می‌آورد، اما شاهدیم که این بازیکن با وجود عملکرد بسیار پرانتقاد در جام جهانی، پا را فراتر از اختیاراتش گذاشته، تا حیطه اختیارات رئیس فدراسیون فوتبال نفوذ کرده و صحبت از تداوم حضور کی‌روش درتیم ملی می‌کند، درحالی که تصمیم گیری در این خصوص باید به عهده مسئولان ارشد فدراسیون فوتبال باشد، نه بازیکنی که به دلیل نا آمادگی شایستگی حضور در جام جهانی را نداشت و تنها صحنه ماندگاری که از خود در قطر باقی گذاشت کشیدن لپ سرمربی تیم بعد گلزنی به تیم ملی ولز بود!

آنچه مسلم است در شرایط کنونی تصمیم گیران در فدراسیون فوتبال باید با آینده نگری درباره کادر فنی تیم ملی تصمیم بگیرند تا چهار سال بعد دوباره در جام جهانی از صعود به چمع ۱۶ تیم جا نمانیم و اسیر چنین بازی هایی نشوند و تیم ملی را در بند و در حصار افرادی قرار ندهند که جای برخی شایسته های جا مانده راهی جام جهانی شدند.
تیم ملی فوتبال، متعلق به همه مردم ایران است و هیچ کس حق ندارد با چنین رفتارهایی این حوزه را تبدیل به ملک شخصی کند.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • پیمان
    0

    این افراد باید حامی کی روش باشند چون اگر مربی خوبی داشتیم اصلا به نصف این بازیکنان بازی نمیرسید

  • مش جمعه
    3

    تازه نقطه نظرات منفی شروع شد. شماها اگر شهامت دارید به تاج گیر بدهید.

  • ناشناس
    0

    سردار آزمون تا دیروز از حفظ و ابقاء دراگان اسکوچیچ حمایت می کرد و در برابر بازیکنانی مثل مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش و کریم انصاری فرد که ساز مخالفت با اسکوچیچ و اخراج او و آوردن کی روش به جای وی را کوک کرده بودند مقاومت می کرد حالا چطور شده در جام جهانی قطر روی کول کی روش سوار می شود و از او حمایت می کند؟! بی شک اگر هر مربی خارجی مستقلی جای کی روش می بود به بازیکنان ضعیف و کم کار اجازه پوشیدن پیراهن تیم ملی و بازی در مسابقات جام جهانی را نمی داد! سردار آزمون هر وقت وارد حاشیه شده و از وظایف فنی خود به عنوان یک بازیکن فاصله گرفته از کیفیت بازی او در مسابقات کاسته شده است! او بهتر است به کار و وظایف فنی خود به عنوان یک فوروارد نوک در زمین مسابقه بپردازد و از حاشیه و دخالت در امور دیگری که جزء وظایف فنی او به عنوان یک بازیکن نیست بپرهیزد.

  • ناشناس
    0

    حتما براش سود داره وگرنه با اين نتايج چه اصراري به موندن داره مربي با كارنامه از اون بهتر اخراج شدن اين اقا كه جاي خود داره

  • نادر
    2

    بابا سردار شوخ طبعه همینجوری یه چیز رو شوخی گفته زیاد حساس نشید

  • ناشناس
    1

    کار خبرنگاران اشکال داشته سوال در مورد سرمربی باید از فدراسیون پرسیده شود ایشون هم سوال رو مسخره دونسته و یه جوابی داده ، رسانه ها مسبب بازیکن سالاری شده اند و گرنه در موزد مسایلی که به اونا مربوط نیست نمی پرسیدن ، طارمی و عواملش برکناری سرمربی موفق رو رقم زدن دیگه بسه بیشتر از این به فوتبال آسیب نزنید ، اولین قدم باید ریشه ی بازیکن سالاری خشکیده بشه و دوم سرمربی رو انتخاب کنن که ازش حمایت کنن و اگر عملکرد و نتایج خوبی نداشت با احترام برکنارش کنن و سرمربی رو دور نزنن و بازیکن ها رو در مقابلش قرار بدن

  • کوروش
    0

    دست وپا چلفتی ها از ژاپن یاد بگیرید.شما هم مثل حضرات فقط حرف میزنید

  • ناشناس
    1

    بی شک یکی از مهمترین دلایل ناکامی فوتیال ملی ما در جام جهانی، مشکلات عدیده و متعدد فدراسیون فوتبال و همین بازیکن سالاری و دودستگی بازیکنان و دخالت در امورفنی و حتی دامن زدن به مسایل سیاسی-اجتماعی بود که همدلی و تمرکز و نهایتا آمادگی جسمی و روانی نیم را تخت تاثیر قرار داد.
    اما این تمام ماجرا نیست! دلیل نتایج بعضا فاجعه بار ما در جام جهانی به موارد دیگری که ریشه ای تر هستند و عمدتا فنی و تاکتیکی است، نیز بر می گردد.
    لیگ فوتبال ما تقریبا چند سالی است که هیچ پدیده و بازیکن یا بازیکنان برجسته ای را به فوتیال ما معرفی نکرده است. بر همین اساس، هم مربی سابق اسکوچیچ و هم مربی فعلی کیروش عمدتا از بازیکنان پا به سن گذاشته در ترکیب تیم استفاده می کردند.
    در کنار عوامل مورد اشاره، تاکتیک دفاعی و اصطلاحا دفاع اتوبوسی مدتهاست که در فوتبال جهان منسوخ شده است و مربیان و تیمهای مقابل راه مقابله با آن را بدرستی یافته اند. نتیجه این ادعا را در بازی ایران و انگلیس و در همین جام دیدیم. همه فکر می کردیم تجربه و تاکتیک و شناخت کیروش از فوتبال انگلیس و آمریکا برگ برنده ماست اما بجای آنکه شناخت کیروش از این تیم ها به کمک ما بیایید، این شناخت تیم های عنوان شده از کیروش و تفکرات و تاکتیک های منسوخ شده او بود که به نفع آنان و به ضرر ما تمام شد.
    در هر صورت باید بپذیریم که هیچ کس در هیچ چیز همیشگی نیست. کیروش زمانی مربی بزرگی در سطح جهان بوده و بخصوص به فوتبال پرتغال و ایران کمک شایانی کرده است. اما تفکرات این مربی دیگر در دنیای امروز فوتبال جایی ندارد‌. زمان بازنشستگی ایشان و دل کندن فوتبال ما از او و تلاش برای کسب تجربه جدیدتر و حرکت رو به جلو با مربی به روزتر فرا رسیده است.
    ظاهرا کیروش گفته بود این تیم می تواند در جام ملتهای آسیا نیز با اندک تغییراتی حفظ شود. این حرف یعتی تداوم تاکتیک ناموفق و استفاده از بازیکنان پا به سن گذاشته فعلی و اضافه نمودن ناکامی دیگری بر ناکامی های چند وقت اخیر فوتبال ما، این سخن کیروش جای تامل عمیق دارد!
    ژاپن در جام جهانی کولاک کرد و پشت بزرگان فوتبال جهان مانند آلمان و اسپانیا را به خاک مالید و سومین دور متوالی است که به دور بعد جام جهانی صعود می کند و چه بسا ماموریت ناتمام دور گذشته را کامل کند و در جمع هشت تیم برتر جهان نیز قرار بگیرد. حتی شاید بالاتر هم برود.عربستان غول کشی کرد و آرژانتین و مسی را شکست داد و بازی ها و نتایج خوبی هم گرفت. استرالیا صعود کرد. کره جنوبی هم شانس صعود دارد.
    مگر می شود با یک تیم پیر و بی روحیه و با تاکتیک های دفاعی زنگ زده و قدیمی در جام ملتهای آسیا برابر این تیم های گردن کلفت و پر روحیه نتیجه گرفت؟! البته با این تیم خیر اما اگر بازیکنان، تاکتیک و مربی به روز شوند؛ می شود به جام ملتها و جام جهانی آینده خوشبین بود.

  • ناشناس
    0

    سردار ازمون طرفدار کی روش هست ولی به شوخی گفت خودم نگهش میدارم .اخر شوخی کردن هم بعضی ها سوئ استفاده می کنند

  • سعید
    1

    اصلا برای تیم مایه نزاشت، بی غیرت و بی تعصب بازی کرد. لیاقت پیراهن تیم ملی رو نداشت.
    انگار عمدی تو کارش بود، بود و نبودش تو زمین هیچ فرقی نمیکرد.
    بی غیرت

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      متاسفم واس پدر مادرت...
      یاشاسین سردار
      یاشاسین ترکمن صحرام

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها