خرید و فروش سهام استقلال تعلیق شد

نماد 2 باشگاه بزرگ کشور روزهای سختی را در بورس سپری می‌کنند و در صف فروش، قفل شده‌اند.

خرید و فروش سهام استقلال تعلیق شد

طلسم راه یافتن 2 باشگاه بزرگ پایتخت به بورس، سرانجام امسال شکسته شد. پس از پذیره نویسی هایی که انتهای سال قبل آغاز شد، نماد سرخابی های تهران وارد بازار بزرگ بورس شد اما پس از گذشت کوتاهی از آغاز داد و ستد سهام 2 باشگاه، آنها در سراشیبی سقوط قرار گرفتند.

ابتدا نماد باشگاه استقلال در تاریخ 2 شهریور در بورس بازگشایی شد که ارزش بازار آبی ها نسبت به قبل 57 درصد افزایش یافت و به 4370 میلیارد تومان رسید. نماد باشگاه استقلال با رشد بیش از 300 درصدی در قیمت 4050 ریال مچ شد.

پس از آن نوبت به نماد پرسپولیس شد که در تاریخ 9 شهریور بازگشایی شد تا امکان خرید و فروش برای سهامداران به وجود بیاید‌. سهام سرخپوشان روی ۳۴۵ تومان کشف قیمت شد که نسبت به نماد استقلال که ۴۰۵ تومان کشف قیمت شده بود، عدد پایین تری را نشان می داد. در نهایت هم پس از عرضه و تقاضای شکل گرفته، سهام پرسپولیس روی ۳۴۴ تومان فیکس شد.

اما پس از این بازگشایی، روند سقوط 2 نماد آغاز شد. شیب نزول سهام استقلال شدیدتر بود و در این میان، بازار پرسپولیس کمی بهتر از رقیب و در حال داد و ستد بود.

از تاریخ شنبه 5 شهریور تاکنون، سهام باشگاه استقلال قفل در صف فروش بوده و در بسیاری از روزها، حتی قادر به پر کردن حجم مبنا هم نبوده است. فروشندگان تمام ساعات زمان داد و ستد در بازار بورس را در صف فروش منتظر ماندند اما خریداری برای سهام استقلال پیدا نشد.

همانطور که در چارت سهام استقلال مشخص است، تنها در تاریخ 2 مهر خریدارانی (به تعداد 233 نفر) پیدا شدند که پس از برگزاری یک مرحله حراج ناپیوسته با دامنه نوسان قیمت چهار برابر دامنه نوسان عادی، این سهم بازگشایی شد که در آن روز نیز با صف فروش و منفی 8.17 درصد، به کار خود پایان داد!

در تمام این روزها سهام استقلال در صف فروش بوده و ارزش ریالی سهم، نزدیک به 38 درصد سقوط داشته، به نوعی که ارزش بازار باشگاه از 4370 میلیارد تومان به 2740 میلیارد تومان نزول کرده است!

پرسپولیس نیز تقریبا وضعیت مشابهی دارد. با این تفاوت که خریداران سهام سرخپوشان بیشتر بوده اند و این سهم در چندین روز، به سهامداران خود فرصت خروج و فروش سهم هایشان را داده است. با این وجود، سهام پرسپولیس نیز در شانزده روز کاری گذشته قفل در صف فروش بوده است.

ارزش ریالی سهام سرخپوشان نزدیک به 24 درصد افت داشته و ارزش بازار باشگاه نیز از حوالی 3800 میلیارد تومان، به 2852 میلیارد تومان رسیده است.

نکته جالب اینکه امروز نماد استقلال، به استناد بند 7 ماده 13مکرر 2 دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران و با توجه به نیاز به بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر، حداکثر تا تاریخ 1401/08/08 تعلیق شد.

منبع: ورزش3
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • خخخ
    0

    از اول هم معلوم بود شکست میخورد ،،،،تا وقتی دولت بیشترین سهم را در این دو باشگاه دارد ،یعنی فقط میخواهد پول مردم را از جیبشان بدزدد .فقط و فقط همین ،،،مانند مابقی سهام شرکتهای بورسی قبل که آنقدر الکی ارزش سهام را بالا بردند که خیلی ها دار و نثارشان را فروختند و سهام خریدند و سوزاندند ،،،!!!!ساده نباشید مردم ،فقط حقه بازی دولت است و بس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها