دو دستگی سیاسی و فنی بازیکنان تیم ملی؛ شایعه یا واقعیت؟

خبرنگاران حاضر در اتریش مدعی اند روابط بعضی بازیکنان با هم گرم نیست و به نظر می رسد آنان دو دسته شده اند.

دو دستگی سیاسی و فنی بازیکنان تیم ملی؛ شایعه یا واقعیت؟

به گزارش خبر فوری، دو بازی دوستانه ایران با سنگال و اروگوئه اگرچه نشان داد که شرایط فنی تیم ملی با حضور کارلوس کیروش بهبود یافته اما در زمینه انضباطی هنوز مشکلاتی وجود دارد و به نظر می رسد  نوعی دو دستگی رابطه بازیکنان را به هم ریخته است. این دو دستگی حالا بیش از گذشته باعث نگرانی مردم شده چرا که آنها گمان دارند این اختلاف باعث ضربه دیدن تیم در جام جهانی می شود و می تواند بلایی بدتر از جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان بر سر تیم ملی ایران بیاورد.

منشاء دو دستگی بازیکنان کجاست؟

اختلاف درونی بازیکنان تیم ملی در اردوی تدارکاتی اتریش و دو بازی دوستانه اخیر  به وجود نیامده است. این دو دستگی از زمان حضور اسکوچیچ در تیم ملی و به خصوص بعد از بازی دوستانه با الجزایر وجود داشت. اختلاف اولیه بازیکنان به رابطه شان با سرمربی سابق تیم ملی باز می گشت. گروهی که مهدی طارمی در راسشان قرار داشت معتقد بودند اسکوچیچ در حد تیم ملی ایران نیست و باید قبل از جام جهانی تغییر کند. با انتشار اخباری در رابطه با تغییر سرمربی تیم ملی، سردار آزمون، دیگر ستاره تیم با انتشار پستی در اینستاگرام از اسکوچیچ حمایت کرد. او در پست خود نوشت "همه بازیکنان تیم ملی" از اسکوچیچ حمایت می کنند. بعد از انتشار این پست، بلافاصله چند بازیکن دیگر تیم پست هایی را در اینستاگرام خود منتشر کرده و نوشتند که نظر سردار آزمون و چند بازیکن دیگر که پست او را منتشر کردند، نظر شخصی آنها بوده و آنها به هیچ وجه نماینده تیم ملی نبوده و نیستند. انتشار این پست های متناقض نشان داد که اختلافی عمیق بین بازیکنان تیم ملی و به خصوص مهدی طارمی و سردار آزمون که ستارگان تیم به حساب می آیند، وجود دارد.

اختلافی که وارد سطح جدیدی شد

با خروج اسکوچیچ از تیم ملی و ورود کیروش (که یک مربی باسابقه و به شدت مقتدر و با دیسیپلین است) به تیم، همه بر این گمان بودند که اختلاف بین اعضای تیم و به خصوص طارمی و آزمون از بین می رود. تا پیش از حوادث اخیر هم به نظر می رسید این اختلافات از بین رفته و همه آرام گرفته بودند اما در دو هفته اخیر و با وقوع حوادث سیاسی مختلف داخلی همه چیز تغییر کرد.

فاجعه مهسا امینی و اعتراضات بعد از آن باعث شد در اردوی تیم دو دستگی ایجاد شود. به نظر می رسد بر اساس حکم فدراسیون فوتبال، بازیکنان حق نداشتند هیچ پستی در رابطه با حوادث داخل منتشر کرده یا اظهار نظری در این رابطه داشته باشند. سردار آزمون اولین بازیکنی بود که بر خلاف این حکم، پستی منتشر کرد. بعد از این پست، برخی بازیکنان تیم سردار را آنفالو کردند. با این حرکت بود که رسانه ها شایعاتی را در رابطه با اختلاف و دو دستگی بازیکنان مطرح کردند. این رسانه ها که برخی از آنان نیز خارج از کشور بودند، مدعی بودند بازیکنان تیم ملی در رابطه با اعلام نظر در رابطه با مسائل داخل کشور دو دسته بودند و عده ای معتقد بودند بازیکنان نباید هیچ اظهار نظری دررابطه مسائل داخل ایران داشته باشند.

با آغاز بازی سنگال به نظر می رسید این اختلاف نظر واقعی باشد. شایعات در رابطه با اختلاف بازیکنان به خصوص سردار آزمون و مهدی طارمی زمانی زیاد شد که طارمی بعد از تعویض از بازی با آزمون دست نداد.

تکذیب هایی که خیالمان را راحت نمی کنند

با وجود تمام حواشی، سردار آزمون روز بعد از بازی در یک استوری مدعی شد هیچگونه اختلافی با بازیکنان ندارد و در مورد استوری اش در رابطه با مسائل داخل ایران هم هیچ بازیکن یا مسئولی در کار او دخالت نکرده یا تهدید به برکناری اش نکرده اند.

Screenshot_20220928-120036_Instagram

استوری سردار آزمون تا حدی توانست مسائل و حاشیه های پیرامون تیم ملی را بر طرف کند با این حال، به نظر می رسد هنوز اندک اختلافاتی در داخل تیم وجود دارد. اختلافاتی که از زمان اسکوچیچ آغاز شد و هنوز هم رگه هایی از آن وجود دارد. خبرنگاران حاضر در اتریش مدعی اند روابط بعضی بازیکنان با هم گرم نیست و به نظر می رسد آنان دو دسته شده اند.

امید است که با حضور کارلوس کیروش روی نیمکت تیم ملی این اختلافات به زودی از بین برود یا حداقل در زمان جام جهانی ۲۰۲۲ خود را بروز ندهد. این امیدواری از آن رو است که کیروش توانایی زیادی در کنترل بازیکنان دارد و قادر است به خوبی جو داخلی تیم را آرام کرده و جلوی بی انضباطی و بی نظمی را بگیرد.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 22
  • ایرانی
    29

    هر وقت اسم دودستگی می آید یاد انگلیس می افتم که می خواهد سوار بر احساسات مردم ایران به اهدافش برسه.
    مواظب باشیم اون ور آبی ها شارژ شده انگلیسند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      از موقعی که فدراسیون فوتبال تاج و رفقا بر سر کار آمدند و دراگان اسکوچیچ کروات سرمربی سابق تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران ناجوانمردانه برکنار شد پیش بینی می شد نه تنها بین بازیکنان سرشناس تیم ملی فوتبال دو دستگی ایجاد شود بلکه بین هواداران تیم ملی فوتبال ایران نیز دو دستگی ایجاد شده است! خدا آخر عاقبت تیم ملی را با کی روش به خیر کند!

  • ناشناس
    7

    کشورهای جهان سوم را
    برای اینکه راحت تر کنترل کنند همواره برایشان دشمن فرضی درست کرده اند تا هر حرکت آنها را منتسب به روس و انگلیس کنند ،در حقیقت این کشورها اعتقادی به بلوغ سیاسی مردم شان ندارند ،لذا همواره نقش قیم مردم را بازی میکنند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      برای کشورهایی که هنوز دردنیا انقلابی حساب میشوند مانند ایران دشمن همیشه وجود دارد

  • سردار آذربایجان
    7

    خبر فوری چرا با دادن خبر باطله مردم را سرگرم میکنید مطالبات مردم چی شد چرا اطلاع رسانی نمی کنید

  • پاکدل
    21

    به امید شکست سنگین ایران از آمریکا و انگلیس

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      من اینو میدونم بی ارزه همه جا بی ارزه است چه تو ایران چه تو انگلیس کسی که تو ایران خودمون ارزه خوب زندگی کردن نداشته باشه یقینا تو انگلیس بدبختی و سختی بیشتری برای زندگی می کشه...اگه یه ذره غیرت داری برو ببین همون آمریکا و انگلیس "توف" کف دستت می ندازن از دور نشستی با خیالات خودت خوشیا... برای یه زندگی ساده تو لندن باید بالای 12 ساعت کار کنی تازه اگه اجازه بدن بهت انوقت تو که هیچی نمی دونی داری چی می گی؟

    • ناشناس
      2

      این هم نشانه ای از دشمنی

    • الیا
      4

      کاربرناشناس ،تیمی که با خیانت ونامردی به اسکوچیچ نتیجه بگیره میخام صد سال دیگه نگیره ، شما هم مال حروم زیاد خوردی

  • ...
    18

    به نظرم فوتبالیست های گرامی، سرشون به کار خودشون باشه و در حوزه ی تخصصی خودشون ( فوتبال ) حرف بزنند بهتر باشد.
    مملکت قانون دارد و اگر هم هرکس در هر جایگاهی قرار دارد ، اعتراضش را قانونی بیان کند بهتر است.
    موفق باشید شیر بچه های ایران زمین.
    به همتون افتخار می کنیم.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      اگر در مملکت ما قانون عادلانه تصویب و اجرا می شد وضع ما مردم عادی الآن اینطور نبود!

  • ناشناس
    4

    دو دستگی که صد در صد وجود دارد و این دو دستگی ناشی از سیاست حکومت است که کلا کشور رو دو صدا دو رنگ و دو دسته کرده که از اتحاد ملت ضربه نخورد و این دو دستگی بذرش همه جا پاشیده شده از مردم کوچه خیابون بگیر تا ورزش و هنر و دین و سیاست و اعتقاد و اینگونه هست که همیشه مردم در روبروی یکدیگر هستند به زبان ساده تر تفرقه بیانداز و حکومت کن خودمون هستش که چهل سال است اجرا میشود

  • ناشناس
    2

    وقتی بازیکن سالاری باشد، سرمربی تیم(اسکوچیچ) را اخراج میکنند، باهزینه های زیادهم خسارت اسکوچیچ و هم قراردادبا کی روش می بندند، کی تاج ازفوتبال ایران اخراج می شود؟

  • متفاوت
    7

    اونهایی که میگن دین ازسیاست جداست تحویل بگیرند وبگویند فوتبال هم از سیاست جداست.انسان موقعی انسان است که در اعتقادات و حرفهایش تناقضی شکل نگیرد.

    نظرات شما -
    • عاطی
      2

      جناب یعنی فوتبال مثل دینه، فوتبالیستها بخاطر حمایت از ملت و مبارزه با ظلم و ستم ابراز عقیده کردند نه مبارزه با دین و سیاست

  • بهرام
    2

    اخراج تاج و کی روش هر چه سریعتر. اولی دزد و دومی دلال و مافیا

  • کیا
    0

    درود بر همه دوستان🙏💚🤍❤️ کیروش یک شخصیت بزرگ و قابل احترام هست و هیچ کسی مثل اون نمیتونه آرامش رو به تیم تزریق کنه!!! ولی متأسفانه فوتبال ما توسط باند مافیایی و دلال های کفتار صفت اداره میشه و دوست ندارند به هیچ عنوان فوتبال از تحت کنترلشون خارج بشه😏خیلی دارن تلاش میکنند آرامش رو از تیم بگیرند و تعدادی از مردم هم همه جوره حمایت میکنند و از آه دامن گیر اسکوهیچ حرف میزنند در صورتی که ۹۵ درصد هواداران واقعی فوتبال مخالف حضور اسکوهیچ بودند.این تیم با کیروش موفق میشه به امید حق👌💯💚🤍❤

  • مهسا امینی
    2

    این شده شعار ملی ،،،،،زن ،،،زندگی ،،،آزادی
    پیشنهاد میکنم همه ی ناشناس ها با نام مهسا امینی پست بگذارند

  • محمد
    2

    کنار نگذاشتن آزمون از تیم ملی ممکنه گرون تموم بشه.

  • رحیمی
    0

    اقا بهرام کیروش دلال و تفرقه انداز را خوب اومدی دمت گرم

  • ........
    0

    برنج، گوشت، حبوبات و سایر اقلام ضروری زندگی مردم هدف نوک پیکان موشک های غربی است پول هایی که قرار بود به صورت موشک فلزی بر سر ما فرود بیاد به صورت بمب های اسکناسی فرود میاد .عوامل غرب مایحتاج ملت را خریداری و از مرزها قاچاقی خارج می کنند احتمالا بیشترشان هم در چاه ها امحا می کنند سربازان نا غیور رشوه خوار ما هم ماشاالله بی غیرت تشریف دارند و مردم هم در صفت ابوموسی اشعری الهی این دردمان را به کجا بریم لععععععععنت بر غربگرایان دیوس

  • ناشناس
    0

    فقط باید این ملی پوشان یادشان باشد هر چه دارند از این مردم و از این وطن است مردمی باشند تا در تاریخ زنده بمانند مرده ان است که نامش به نکویی نبرند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها