گزارش رویترز از «درگیری داخلی» در تیم ملی فوتبال ایران

خبرگزاری رویترز در گزارشی به تشریح شرایط تیم ملی فوتبال ایران پرداخت و نوشت: این تیم دچار درگیری داخلی است اما می‌خواهد پیروزی ۲۴ سال قبل مقابل آمریکا را تکرار کند.

گزارش رویترز از «درگیری داخلی» در تیم ملی فوتبال ایران

«امیدهای ایران برای شگفتی‌سازی در جام‌جهانی با درگیری داخلی تهدید می‌شود» عنوان گزارشی بوده که خبرگزاری رویترز منتشر کرده است. در این گزارش آمده که ایران امیدوار است تاریخ، ۲۴ سال پس از پیروزی به‌ یاد ماندنی مقابل رقیب ژئوپولیتیک این کشور یعنی آمریکا تکرار شود.

۲ تیم درحالی آماده رویارویی مجدد در جام جهانی ۲۰۲۲ می‌شوند که آماده‌سازی ایران با تیمی چنددسته و درگیری برای سرمربیگری تیم دچار آشفتگی شده است.

انتخاب مجدد مهدی تاج به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران، انتظارات درباره پایان همکاری با دراگان اسکوچیچ را در فاصله کمتر از سه ماه تا جام‌جهانی را قوت بخشید. کارلوس کی‌روش که در ۲ دوره جام جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ هدایت تیم ملی ایران را بر عهده داشت، نامزدی قدرتمند برای جایگزینی اسکوچیچ محسوب می‌شود.

اسکوچیچ ماه گذشته برای مدت کوتاهی برکنار شد و حالا آینده نامطمئنی دارد. او ایران را به ششمین جام جهانی رساند و در ۱۸ دیدار با این تیم فقط ۲ شکست تجربه کرد. او پیش از این در اینستاگرام نوشته بود که مقابل توهین‌ها و فشارها از داخل فوتبال ایران ایستادگی کرد تا ثابت کند توانایی رساندن ایران به جام جهانی را دارد.

این شرایط یادآور وضعیت نیمکت تیم ملی ایران در آستانه جام جهانی ۱۹۹۸ است؛ دوره‌ای که ایران در ۶ ماه سه سرمربی در تیم ملی خود دید. ابتدا ویرای برزیلی نخستین صعود ایران به جام جهانی پس از ۲۰ سال را رقم زد، اما او پس از قرعه‌کشی مرحله گروهی برکنار شد تا تومیسلاو ایویچ هدایت تیم ملی ایران را بر عهده بگیرد.

ایویچ که سابقه قهرمانی در لیگ‌های یوگسلاوی، فرانسه، هلند، بلژیک و پرتغال را داشت، چند هفته پیش از عزیمت تیم ملی ایران به فرانسه از سرمربیگری ایران اخراج شد تا جلال طالبی روی نیمکت این تیم بنشیند. طالبی که سرمربیگری را در کشورهای سنگاپور، آمریکا و اندونزی تجربه کرده بود، اعتبار ایویچ را نداشت اما ایران را به پیروزی ۲ بر یک مقابل آمریکا رساند تا مردم ایران جشن بگیرند.

تیمی که ستارگانی چون علی دایی، خداداد عزیزی و کریم باقری را داشت در دور گروهی جام جهانی فرانسه حذف شد.

تیم فعلی ایران با زوج حاضر در فوتبال اروپا یعنی مهدی طارمی و سردار آزمون، می‌تواند انگلیس و ولز را هم به دردسر بیندازد. این کشور در پنج دوره حضورش در جام جهانی از صعود به مرحله حذفی بازمانده است. با این حال آشفتگی پشت صحنه، تهدیدی رو به افزایش برای امیدهای ایران در راه تکرار نمایش قدرتمند جام جهانی ۲۰۱۸ خواهد بود.

 

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • الف
    0

    سابقه نشون داده. ف تبادل ملی ما در شرایط بحرانی و سختی، عملکرد خیلی بهتری دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها