تساوی پرسپولیس و فولاد، باخت خفیف هر دو تیم است!

کارشناس فوتبال ایران معتقد است تساوی در دیدار پرسپولیس و فولاد می‌تواند، حکم «باخت خفیف» را برای هر دو تیم داشته باشد.

تساوی پرسپولیس و فولاد، باخت خفیف هر دو تیم است!

محسن سیدی درباره وضعیت تیم فوتبال پرسپولیس پیش از آغاز هفته دوم لیگ برتر، اظهار داشت: اتفاقاتی که در نقل‌وانتقالات برای مدعیانی مثل پرسپولیس، استقلال، سپاهان و فولاد رخ داد، انتظار می‌رفت که این تیم‌ها از ابتدا لیگ را با قدرت آغاز کنند ولی این اتفاق حداقل برای پرسپولیس رخ نداد. با خریدهایی که صورت گرفته، توقعات از این تیم بالا رفته و باید کار را به نحو احسن انجام دهد.

او اضافه کرد: «من به این موضوع هم اعتقاد دارم که تیم‌ها به ۳،۴ بازی نیاز دارند، تا در ترکیب آنها هارمونی ایجاد شود، البته این مسئله در لیگ‌های کشورهای مطرح خیلی وجود ندارد. توقعات از تیم‌های بزرگ از همان ابتدای مسابقات بالاست، چون این باشگاه‌ها بهترین بازیکنان و منابع را در اختیار دارند. در ایران هم همینگونه است تیم‌هایی که نقل و انتقالات خوبی داشته‌اند و روند آماده سازی خوبی را طی کرده‌اند باید از ابتدای کار حداکثر موفقیت را کسب کنند. از طرف دیگر عموماً در تیم‌های بزرگ ایران، تیم‌ها در نقل و انتقالات پیش فصل بیش از حد دسخوش تغییر می‌شوند، درحالی که هیچ تیمی نباید تغییرات عده داشته باشد. تیم‌ها باید اسکله اصلی‌شان را حفظ کنند و نهایتاً دو سه خرید داشته باشند. این اتفاق در لیگ ایران رخ نمی‌دهد و معمولا در نقل و انتقالات ساختار کلی تیم‌ها تغییر می‌کند. اینکه تغییرات در تیم‌های بزرگ ایران زیاد است، می‌تواند نگران‌کننده باشد. این تغییرات عمده در نهایت منجر به این می‌شود که تیم‌های برای هماهنگی و نتیجه‌گیری چند هفته در شروع لیگ نیاز به زمان داشته باشند.»

سیدی درباره فولاد،‌ حریف روز جمعه پرسپولیس گفت: جواد نکونام روند رو به رشدی را در مربیگری داشته و امیدوارم بتواند روزی در اروپا کار کند. از پیشرفت مربیانی مثل نکونام و مجیدی لذت بردم. فولاد حریف سرسختی برای پرسولیس است. این تیم در نقل و انتقالات خیلی موفق‌تر عمل کرده است و از سوی دیگر ثبات کاری نکونام نشان می‌دهد که این تیم با شرایط خوبی لیگ را آغاز کرده است. فکر می‌کنم رویارویی پرسپولیس و فولاد می‌تواند با کیفیت و جذاب باشد.

پیشکسوت فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه «اعتقاد دارم مربیان باید از قالب نتیجه‌گرایی بیرون بیایند» اشاره کرد: «اگر بخواهیم نتیجه‌گرا باشیم همین می‌شود که مربیان می‌گویند ۵-۴ بازی اول را شکست نخوریم تا کم کم شرایط بهتری کسب کنیم. با این وجود فکر می‌کنم فولاد می‌خواهد ابتدا شکست نخورد و شاید پرسپولیس نیز همین تفکرات را داشته باشد. اعتقاد دارم با توجه به اینکه هر دو تیم یک امتیاز در بازی هفته اول کسب کرده‌اند، مساوی در این بازی یک باخت خفیف برای هر دو تیم خواهد بود. با تساوی در این بازی دو تیم عملاً ۴ امتیاز از دو هفته نخست از دست می‌دهند و این می‌تواند کار را برای هر دو تیم در ادامه دشوار کند.»

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها