بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی _ قونیه ۲۰۲۲

پرچمداران کاروان ورزشی ایران مشخص شدند

ستاد عالی بازیهای آسیایی و المپیک پرچمداران کاروان ورزشی ایران اعزامی به بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی ۲۰۲۲ قونیه را معرفی کردند.

پرچمداران کاروان ورزشی ایران مشخص شدند

با تصمیم اعضای ستاد عالی بازیها، علیرضا کریمی قهرمان ارزنده آسیا و جهان از رشته کشتی آزاد و اکرم خدابنده قهرمان خوش نام آسیا و دانشجویان جهان از تکواندو بعنوان پرچمداران کاروان و فرزانه فصیحی ملی پوش پرافتخار دو و میدانی کشورمان بعنوان حمل کننده تابلوی معرفی کاروان جمهوری اسلامی ایران مشخص و معرفی شدند.
پیش از این و در ادوار گذشته رویداد‌های چند رشته‌ای (بازیها)، هر کاروان یک پرچمدار داشت که با تصمیم کمیته بین المللی المپیک و بمنظور رعایت بحث جنسیتی در ورزش و کاروان‌ها مقرر شد تا در تمام بازی‌ها یک پرچمدار مرد و یک پرچمدار خانم از سوی کشور‌ها معرفی و مشترکا پرچم کشورشان را حمل کنند.

در این دوره از بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی که هفته آینده در قونیه ترکیه برگزار خواهد شد مقرر گردیده تا حمل کننده تابلوی معرفی کاروان‌ها که پیش از این توسط نمایندگانی از ستاد برگزاری انجام می‌شد نیز به نماینده و قهرمانی از هر کشور اعطا گردد که اعضای ستاد عالی ورزش کشورمان این مسئولین را به فرزانه فصیحی دونده دوی سرعت کشورمان واگذار کردند.

گفتنی است: با توجه به اینکه در زمان برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌ها هنوز برخی رشته‌ها وارد دهکده بازی‌ها نشده اند اعضای ستاد عالی، این تصمیم را با در نظرگیری افتخارات ورزشکاران حاضر در دهکده بازی‌ها گرفتند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها