سرمربی سابق تیم ملی تکواندو:

نصف حقوق در جمهوری آذربایجان و امکانات را بدهند، برمی گردم ایران

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو با بیان اینکه حاضر نیست تحت هر شرایطی سرمربیگری تیم ملی را قبول کند، گفت: نصف حقوق آذربایجان، ۱۰ تا ۱۲ اعزام سالیانه به مسابقات و تامین امکانات مورد نیاز شروط من برای قبول سرمربیگری تیم ملی ایران است.

نصف حقوق در جمهوری آذربایجان و امکانات را بدهند، برمی گردم ایران

رضا مهماندوست درباره سرانجام استعفا از سرمربیگری تیم ملی تکواندوی آذربایجان و اینکه آیا دیگر قصدی برای فعالیت در این تیم ندارد، اظهار کرد: فعلا نه. این‌ها خودشان هم راضی به استعفای من نبودند اما من تحت هر شرایطی کار نمی‌کنم. سال‌ها مربیگری کرده‌ام و اول به فکر آبروی خودم و بعد شرایط اجتماعی‌ام هستم. چند سال است به آذربایجانی‌ها می‌گویم آب، لباس و امکانات و اعزام به مسابقات مختلف را نداریم اما در جواب مدام دروغ گفتند، من هم دیگر دیدم ادامه کار در چنین شرایطی فایده‌ای ندارد و بیرون زدم.

*فعلا می‌خواهم خانه‌ام را در آذربایجان بسازم

سرمربی مستعفی تیم ملی آذربایجان، افزود: بعد از استعفا از باکو به شهر دیگری رفتم و در حال ساخت خانه ام هستم. استعفایم را به فدراسیون جهانی هم اعلام نکردم چرا که هر روز می‌گویند به فلان کشور برو و کار کن و من هم چون می‌خواهم خانه ام را در آذربایجان بسازم قصد دارم یک سال مربیگری نکنم. بعد از آن به فدراسیون جهانی اعلام خواهم کرد. بنده جزو ۵ عضو کمیته مربیان فدراسیون جهانی تکواندو هستم و اگر استعفایم را اعلام کنم نمی‌گذارند بیکار باشم.

*موفقیت در تکواندو در گرو من، ساعی یا مقانلو نیست

وی در ادامه درباره ناکامی تیم ملی تکواندو در رقابت های قهرمانی آسیا در نخستین تجربه مقانلو پس از بازگشت به تیم ملی، گفت: درست است که نتیجه ما در این رقابت‌ها اصلا خوب نبود اما تیم‌های دیگر هم بیکار ننشسته‌اند و مدام کار می‌کنند. مدال گرفتن و کسب موفقیت در گرو بودن ساعی، مهماندوست یا مقانلو نیست، بلکه باید امکانات مهیا باشد و تیم ملی هر ماه حداقل در یک رویداد بین‌المللی حاضر شود تا جایگاه بچه‌ها در رنکینگ بالا بیاید و آبدیده شوند و با قوانین جدید هم آشنا شوند.

* باید یک سرمربی مثل گرگ حواسش به تیم ملی باشد

او ادامه داد: به شرطی این وضعیت درست می‌شود که تیم ملی مثل زمان سابق دائم به تورنمنت‌های مختلف برود. یکی از دلایل استعفای من از تیم آذربایجان این بود که دائما حضور در تورنمنت‌های مختلف لغو می‌شد. در چنین شرایطی طبیعی است بازیکنی مثل بیگی در قهرمانی اروپا دور از انتظار ظاهر شود و به حریف ترکیه‌ای ببازد. باید تمام شرایط و امکانات درست باشد و آنوقت یک سرمربی هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد که مثل گرگ بالا سر تیم باشد و همه چیز از مو و لباس بازیکن گرفته تا ساعت خواب، تمرین، ورود و خروج و نظم و انضباط بازیکنان را کنترل کند تا در نهایت تیم ملی به موفقیت برسد.

* برای سرمربیگری ایران هیچ صحبتی با من نشده است

مهماندوست، در پاسخ به این سوال که آیا قصدی برای سرمربیگری در تیم ملی تکواندو دارد یا خیر و آیا صحبتی با او در این‌باره شده؟ خاطرنشان کرد: هیچ صحبتی با من نشده و البته آمدن من هم به ایران سخت است و این نیست که تا بگویند بدوم. من هم بیایم همه انتظار دارند مدال های طلا را درو کنیم اما وقتی می‌بینم شرایط و امکانات مهیا نیست، ترجیحم این است که این سمت را قبول نکنم.

* امکانات را فراهم کنند و حداقل نصف آذربایجان به من حقوق بدهند تا بیایم

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو که افتخارات زیادی در این رشته برای ایران و کشورهای دیگر رقم زده است، در پاسخ به این سوال که آیا شروطی برای بدست گرفتن هدایت تیم ملی تکواندوی ایران دارد یا خیر، گفت: من در آذربایجان ماهیانه ۱۲ هزار دلار حقوق می‌گرفتم، حالا بخاطر عشق به تکواندوی ایران و مردم کشورم قبول می‌کنم که با نصف این مبلغ هم کار کنم. آیا فدراسیون تکواندو می‌تواند حداقل نصف این مبلغ را ماهیانه به من بدهد؟ صد در صد نمی‌توانند از عهده این کار بربیایند. من برنامه ۴ ساله می دهم و می‌گویم به غیر از مسابقات رسمی شامل قهرمانی آسیا، جام جهانی و قهرمانی جهان، در هر سال باید به ۱۰ تا ۱۲ تورنمنت بین‌المللی برویم و با کشورهای دیگر اردوی مشترک بگذاریم. آیا می‌توانند از پس اینکار بربیایند؟

*نگران اعتبار و آبروی خودم هستم

وی افزود: یک مربی حرفه‌ای باید بر اساس برنامه جلو برود و آینده را ببیند. در این راه باید عوامل تعیین کننده مثل امکانات و اعزام و مسائل مالی تامین شود. حالا در چنین شرایطی اگر من مربی آمدم و نتیجه نگرفتم آن وقت می‌توانند من را بیرون کنند اما وقتی می‌بینم امکانات نیست نمی‌آیم چرا که اگر قبول کنم و نتیجه نگیرم، مردم می‌گویند این هم از رضا مهماندوست که نتوانست کاری انجام بدهد. من نگران اعتبار و آبروی خودم هستم و دوست ندارم تحت هر شرایطی کار کنم. ما وقتی می‌خواهیم در مسابقه فرمول یک شرکت کنیم نمی‌توانیم با پیکان یا خیلی لطف کنند با پراید به مسابقه برویم. باید یک ماشین مثل همه شرکت‌کنندگان دست ما باشد تا توان رقابت داشته باشیم، آن وقت در چنین شرایطی یک راننده حرفه‌ای بیاید و پشت فرمان بنشیند.

هیچ صحبتی با من نشده و البته آمدن من هم به ایران سخت است و این نیست که تا بگویند بدوم. من هم بیایم همه انتظار دارند مدال های طلا را درو کنیم اما وقتی می‌بینم شرایط و امکانات مهیا نیست، ترجیحم این است که این سمت را قبول نکنم

* دل باقری معتمد را شکستند/ او یک استثناء بود

مهماندوست در ادامه گفتگو با ایسنا، درباره گلایه‌های محمد باقری معتمد ملی پوش سابق تکواندوی ایران و دارنده مدال های نقره المپیک و طلای جهان از بیژن مقانلو و هادی ساعی، گفت: دل او را شکستند. معتمد یک استثناء در میان شاگردان من بود. خود هادی ساعی ۲ المپیک و چند مسابقه جهانی با من بود اما معتمد چه به لحاظ اخلاقی و چه حرفه‌ای یک استثناء بود. او واقعا بی‌نظیر و خستگی‌ناپذیر بود، اصلا این بچه عجیب و غریب بود. ۶ کیلو وزن کم می‌کرد به او می‌گفتم محمد بیا حداقل یک سالاد بخور اما می‌گفت نه استاد مشکلی نیست. این همه آسیب دید و مشکل برای او بوجود آمد اما یکبار نشد خسته بشود و حرفی بزند.

*مقانلو درباره معتمد عدالت را رعایت نکرد

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو، افزود: معتمد همیشه به همه احترام می‌گذاشت و هیچوقت چیزی از او ندیدم. متاسفانه با او بد کردند و او را از بین بردند. او اصلا اینطور نبود که جواب مربی را بدهد. او انقدر حجب و حیا داشت و سر به زیر بود که نمونه‌اش را ندیدم. ببینید چه کاری بر سر او آوردند که دیگر طاقت نیاورد و حرف‌هایش را زد. او اصلا آدمی نیست که جواب ساعی و مقانلو را بدهد. البته او با مقانلو درگیر بود و ساعی آن زمان کاره‌ای نبود. ساعی مدیر فنی بود و معتمد بیشتر با مقانلو درگیری داشت، چرا که مقانلو حاضر نبود انتخابی بگذارد و اعتقاد داشت که سن معتمد بالا رفته است. نظر مقانلو بر روی اسبقی بود، البته اسبقی هم خوب بود اما او باید انتخابی می‌گذاشت و در یک شرایط برابر ملی پوش تیم را انتخاب می‌کرد، آنوقت اگر معتمد می‌باخت و همه چیز برابر بود مطمئن باشید هیچوقت ناراحت نمی‌شد.

*یک مربی تحت هر شرایطی باید به حرفش عمل کند

وی تصریح کرد: متاسفانه به حرف‌هایی که می‌زدند عمل نمی‌کردند. وقتی یک مربی به ورزشکار می‌گوید تو برای تیم ملی انتخاب شده‌ای، دیگر آسمان هم به زمین بیاید و حتی رییس جمهور هم بگوید نباید حرفش را عوض کند، نه اینکه امروز به او بگوید انتخاب شده‌ای بعد فردا بگوید نه نمی‌گذارم.

* دل من را هم شکستند/به پولادگر گفتم دو بچه مریض دارم اما حقوقم را قطع کردند

مهماندوست در ادامه درباره اظهارات باقری معتمد در گفتگو با ایسنا، مبنی بر اینکه مهماندوست از اینکه پس از استعفایش از تیم ملی پیش از اعزام به المپیک لندن، او از تیم ملی کناره گیری نکرده، نارحت شده بود و گفت: نه این انتظار را نداشتم اما وقتی ما اسم یک تیم را داریم یعنی اینکه با هم هستیم و احساسات و عواطف مشترکی داریم که برای یک هدف می‌جنگیم. تیم بودن این نیست که فقط بیایم تمرین کنیم و برویم. در آن شرایط وقتی خودم را تک و تنها دیدم، بازیکنانی که قهرمان جهان و المپیک بودند همه گفتند استعفای مهماندوست به ما ربطی ندارد و ما سرباز تیم ملی هستیم. البته معتمد این حرف را نزد. کمیته المپیک اصلا بخاطر من و شرایطی که داشتم برای سرمربیان تیم‌های المپیکی حقوق تعیین کرد و دل من را هم شکستند. بارها به پولادگر گفتم من دو بچه مریض روی تخت بیمارستان دارم اما فایده‌ای نداشت و قبول نکرد که حقوق من را قطع نکند.

*اگر در لندن بودم معتمد و کرمی طلای المپیک می‌گرفتند

وی ادامه داد: محمد معتمد هیچوقت پشت سر من حرف نزد و هیچوقت هم پشت سر من حرف نمی‌زند. من اگر سرمربی تیم ملی در المپیک لندن می‌ماندم قطعا هم معتمد و هم یوسف کرمی طلای المپیک می‌گرفتند. انقدر اختلاف بچه‌های ما با دیگر کشورها بالا بود که از ۸ بازیکن ما در تیم ملی ۶ نفر آن‌ها در رده یک رنکینگ جهان بودند و بقیه هم دوم یا سوم بودند. وقتی تمرین می‌دادم از در و دیوار عرق می‌ریخت چون عاشقانه کار می‌کردم. به بچه‌ها می‌گفتم می‌دانم زندگی اردویی با من خلی سخت است اما ۶ ماه طاقت بیاورید بعد به قله افتخار جهان می‌رسید و همان هم شد. بچه‌های ما آنقدر خوب بودند که در هر مسابقه‌ای از تیم ما تست دوپینگ می‌گرفتند.

* ساعی نمی‌تواند معجزه کند

مهماندوست درباره عملکرد هادی ساعی پس از بدست گرفتن ریاست فدراسیون تکواندو، گفت: هر کسی بیاید و رییس فدراسیون شود باز هم این انتقادات وجود دارد. یعنی پروفسور بارنارد هم بیاید و رییس فدراسیون یا سرمربی تیم ملی شود باز هم انتقاد می‌کنند و پشت سرش حرف می زنند. به نظر من او آرام آرام دارد پیش می رود که خوب است. اعزام‌ها کم است و باید پول دست او بیاید. ساعی نمی‌تواند معجزه کند. ما هر ماه باید یک اعزام داشته باشیم تا نتیجه بگیریم. دنیا هم بیکار ننشسته است.

*ساعی حواسش باشد بین ملی‌پوشان اختلاف نیفتد

وی درباره رقابت ایجاد شده بین مقانلو و بسحاق سرمربیان تیم‌های  ملی الف و ب تکواندو برای بدست گرفتن هدایت تیم ملی در رقابت های قهرمانی جهان، خاطرنشان کرد: این رقابت بد نیست اما ساعی باید حواسش باشد که این موضوع منجر به اختلاف بین بچه‌ها نشود و دو دستگی پیش نیاید. خودش باید این قضیه را مدیریت کند.

*نمی‌خواهم خاطرات خوب را خراب کنم

سرمربی پرافتخار تکواندو، در پایان در پاسخ به این سوال که آیا آرزوی سرمربیگری تیم ملی را دارد یا خیر، گفت: اگر نداشته باشم که ایرانی نیستم اما شرایط باید مهیا باشد. نمی‌خواهم خاطرات خوبی که ساخته‌ام را خراب کنم.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • ناشناس
    11

    شما با این اخلاقی که داری هیچ جا دوام نمی آوری! خب شما سرمربی کشوری بشو که هر چه خواستی برایت فراهم باشد ببینیم آنجا چند مرده حلاج هستی!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      هرکاری هزینه هایی داردمثلا ماشین بابنزین انرژی میگیرد اما آیا بدون روغن چقدرراه میرود کسی ادعاکندبدون امکانات موفقیت کسب میکند یاموقتی است که خودش آسیب زننده است یا درغگو

  • وحید
    1

    یکی از وظایف مدیران رده بالای کشور ناامید کردن جوانان و فراری دادن نخبگان و شایستگان هست ، که الحق و والانصاف به خوبی دارن اجرا میکنن.
    و من اله توفیق

  • محب
    4

    هر کی برگرده ایران عقل نداره

  • ناشناس
    16

    مزدور تو خانواده ات را هم می فروشی برای پول

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      جناب مزدور!! جنابعالی در کدام سیاره زندکی میکتی؟؟
      هر کسی سرمربی کشورردیگه بشه مزدورمحسوب میشه ؟؟!!!مزدور اون عرب گردن کلفتی هست که پول بیت المال ایران را میخوره و داخل زیر زمین برا اسرائیل عربده میکشه نه این بنده خدا که رفته جاهای دیگه عرق میریزه وسرمربی گری میکنه و آویزان بیت المال ایران هم تیست'
      تهمتی که زدی باید پاسخگو باشی

    • ناشناس
      2

      نصفش را بدهند می آیم، این طور حرف زدن مانند مواجب بگیرها هست

    • ناشناس
      0

      کسی که برای آزادی سرزمین خودش کاری انجام می‌دهد را مزدور نمی گویند هرچند درکت هم اینقدر نیست در همان اسلام و بیت المالش گفته خرج برای مسلمین برای مقابل دشمنان واجب شرعی هست

    • ن
      0

      مزدور خودتی بی عقل بی اصل و نسب

  • ناشناس
    2

    نصفش که هیچ، یک صدم هم به زور شاید بدن.اونم دو سه ماه

  • کیوان
    0

    اگر برگردی بزرگترین اشتباه را کردی چون اینجا نه تنها به شما بلکه به هیچکس اهمیت نمیدن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها