بزرگترین رسوایی جنسی ورزشی آمریکا/ ویدئو

وکلای بیش از ۹۰ زن و دختر ژیمناست که از سوی پزشک سابق تیم ژیمناستیک امریکا آزار جنسی دیدند، از پلیس فدرال امریکا به دلیل اهمال در وظایفش شکایت کردند.

بزرگترین رسوایی جنسی ورزشی آمریکا/ ویدئو

 به گفته وزارت دادگستری امریکا ، FBI از ژوئیه 2015 اطلاع داشت که نصار به سوء استفاده از ژیمناستیک ها متهم است اما تا دسامبر 2016 از هر اقدامی کوتاهی کرد تا در این مدت این پزشک به 70 نفر دیگه تجاوز کند و تعداد قربانیانش را به 90 نفر برساند.

ژیمناست‌های زن تیم ملی آمریکا که در اردوی بازی‌های المپیک حضور داشتند و در بازی‌های توکیو پس از روسیه دوم شدند، با افشای رسوایی آزار جنسی در اردوی این تیم، شوک بزرگی به ورزش آمریکا وارد کردند.

به گزارش پایگاه یو اس اِی تودی، اگرچه دور جدید تمرینات تیم آمریکا این هفته آغاز شد، اما مسئولان ورزش ژیمناستیک این کشور که مقر آن در شهر ایندیاناپلیس قرار گرفته، هنوز در تلاش هستند تا چهره خود را پاک کنند.

گزارش‌ها حاکیست ۹۰ تن از ژیمناست‌های مطرح آمریکایی در شکایتی به پلیس آمریکا "FBI " مدعی شدند لری نصار پزشک تیم ژیمناستیک آمریکا، آن‌ها را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است.

این افراد با تشکیل این پرونده خواهان دریافت بیش از یک میلیارد دلار غرامت از پلیس آمریکا به علت اهمال و سوء مدیریت در تحقیقات برای پرونده قربانیان آزار جنسی در تیم ژیمناستیک آمریکا شده اند.

لی لی لیونگ رئیس فدراسیون ژیمناستیک آمریکا قبلا در گزارش خود در سال ۲۰۲۰ نوشته بود: ما باید از اشتباهات خود بیاموزیم و آن‌ها را تکرار نکنیم.

در میان مدعیان آزار جنسی نام‌های مطرحی، چون سیمونه بیلز، آلی رایسمن و مک کایلا مارونی و مگی نیکولز (نایب قهرمان جهان) حضور دارند.

وکلای آن‌ها اعلام کردند برای هر یک از شاکیان تقاضای ۱۰ تا ۵۰ میلیون دلار غرامت کرده اند و مجموع غرامت درخواستی به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار می‌رسد.

تا ژوئیه ۲۰۱۵ شکایات متعددی در این مورد به اف بی آی شده، اما پلیس آمریکا از رسیدگی دقیق به آن‌ها و تحقیق جامع خودداری ورزیده است.

شاکیان همچنین مدعی هستند فدراسیون ژیمناستیک آمریکا به این موضوع رسیدگی لازم را انجام نداده است.

سیمونه بیلز و هدا کتب دو دارنده مدال المپیک در مصاحبه‌ای در ماه آوریل گفتند آن‌ها انگیزه‌ای برای ادامه حضور در مسابقات ندارند.

در ماه اوت ۲۰۱۶ تحقیقات نشریه ایندی استار فاش کرد مدیران فدراسیون ژیمناستیک آمریکا با وجود آگاهی از سوء استفاده جنسی در این مورد هشدار لازم را نداده اند و این سیاست دست متخلفان را برای ادامه کارشان باز گذاشت.

یک ماه بعد این روزنامه اعلام کرد دو ژیمناست زن از لری نصار پزشک سابق تیم آمریکا شکایت کرده اند. در ماه‌های بعدی این سال تعداد شکایت از نصار بیشتر و بیشتر شد و در اواخر سال این رقم به ۳۶۸ شکایت رسیده بود.

البته شکایت مربوط به مربیان، مسئولان سالن و سایر دست اندرکاران نیز می‌شد.

ایندی استار نوشت مربیان ژیمناستیک هنوز این اجازه را دارند که با وجود شکایت از آن‌ها در سالن‌های مختلف به مربیگری بپردازند.

در مارس ۲۰۱۷ استیو پنی رئیس فدراسیون ژیمناستیک آمریکا بر سر پرونده نصار از سمت خود استعفا کرد و در سال ۲۰۱۸ این پرونده منجر به استعفای هیئت رئیسه فدراسیون شد. در دسامبر ۲۰۱۸ فدراسیون نامه انحلال خود را در پی زندانی شدن نصار صادر کرد.

به گزارش ژورنال ایالتی لانسینگ، دانشگاه ایالتی میشیگان برای حل و فصل دعاوی شکایت‌ها از نصار ۵۰۰ میلیون دلار هزینه کرده است. اما با گذشت چند سال از افشای این رسوایی هنوز هم ابعاد تازه‌ای از رسوایی آزار جنسی در ژیمناستیک آمریکا در حال فاش شدن است.

نصار حتی یک سال پس از گزارش اول ایندی استار همچنان به کار خود مشغول بود و بازرسان دپارتمان دادگستری آمریکا اعلام کرد، تحقیقات مربوط به شکایت از نصار در سال ۲۰۱۵ از پایه اشتباه بوده و باعث نشده است تا تهدیدات به آزار جنسی از زنان ژیمناست آمریکا کاهش یابد.

در حقیقت گزارش ناقص و اشتباه رئیس سابق اف بی آی در ایندیاناپلیس باعث نتیجه ضعیف قضاوت دادگاه شده است. این گزارش تایید می‌کند که ادارات اف بی آی در دیترویت، لس آنجلس، ماین و پورتلند نیز گزارش‌های اشتباهی به دادگاه ارائه کرده اند.

حجم ویدیو: 7.76M | مدت زمان ویدیو: 00:01:56 | دانلود ویدیو
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها