ملی‌پوش ژیمناستیک:

ایران یکی از شانس‌های کسب مدال تیمی ژیمناستیک کشورهای اسلامی است

ملی‌پوش ژیمناستیک گفت: مسابقات کشورهای اسلامی یکی از شانس های مدال تیمی برای ما است.

ایران یکی از شانس‌های کسب مدال تیمی ژیمناستیک کشورهای اسلامی است

محمدرضا خسرونژاد در خصوص شرایط تیم ملی ژیمناستیک قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا قطر اظهار کرد: حدود ۴۵ روزی است که در اردوی تیم ملی هستیم به یک آمادگی ۹۰ درصدی رسیدیم. در روزهای آینده به قطر اعزام می شویم و اگر خدا بخواهد تا روز مسابقه به پیک ۱۰۰ درصدی می رسیم. وضعیت تیم خوب است. امیدواریم در این مسابقات به نتایج خوبی برسیم و سهمیه قهرمانی جهان لیورپول انگلیس را بدست آوریم. به امید خدا در تک وسیله هم شانس فینالیست شدن و کسب مدال داشته باشیم.

ملی‌پوش ژیمناستیک در ادامه در خصوص شانس کسب مدال در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: در شش وسیله تمام تلاش خود را می‌کنم که در میان ۱۶ نفر اول باشم تا ورودی قهمرانی جهان را بگیرم. در وسیله پارالل و دار حلقه هم سعی می کنم فینالیست شوم. باید ببینیم در فینال چه اتفاقی رخ می دهد. امیدواریم که به مدال ختم شود.

خسرونژاد در ادامه گفت: آخرین رویدادی که تیم ملی ژیمناستیک در آن حضور داشت مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود که ملی‌پوشان در چند مسابقه شرکت کرده بودند. اکنون هم که مسابقات قهرمانی آسیا قرار است در قطر انجام شود. در این مسابقات ۲۵ کشور حضور دارند که ۱۷ کشور با تیم کامل حضور خواهند داشت. مسابقات خوبی است و امیدواریم که نتایج خوبی حاصل شود.

وی در مورد سطح ژیمناستیک ایران در آسیا و فاصله با رقبا گفت: همیشه در آسیا جزو هفت یا هشت تیم برتر آسیا بودیم. در بازی‌های آسیایی قبل هم فینالیست شدیم و جزو ۸ تیم برتر راهی مسابقات فینال تیمی شدیم. البته در فینال به دلیل آسیب دیدگی یک ملی‌پوش هشتم شدیم. در این مسابقات سعی و تلاش می کنیم تا یک نتیجه خوب برای ما رقم بخورد. ۵ تیم اول بطور مستقیم سهمیه مسابقات ورلد چمپیون را کسب می‌کنند. خداراشکر وضعیت تیم خوب است. کیخا تنها با چند هزارم صدم از المپیک جا ماند. وضعیت ژیمناستیک ایران نسبت به قبل تغییر کرده است و روند رو به رشدی را طی کرده است.

خسرونژاد در ادامه در مورد بازی‌های کشورهای اسلامی اظهار کرد: مسابقات کشورهای اسلامی یکی از شانس های مدال تیمی برای ما است. در انفرادی هم هر ورزشکار می تواند در چند وسیله به فینال برسد. من خودم در دو وسیله اختصاصی کار می‌کنم اما شش وسیله کار هم هستم و احتمال اینکه جداگانه هم بتوانم مدال بگیرم وجود دارد.

وی افزود: در بازی های آسیایی جاکارتا هم ما با ۴ ورزشکار راهی شدیم و کمیته ملی المپیک با اعزام یک نفر دیگر موافقت نکرد. در جاکارتا به فینال تیمی رسیدیم اما رباط صلیبی یکی از ملی‌پوشان در مسابقه ما قبل فینال تیمی پاره شد و تیم ما ناقص شد. اگر با ۵ نفر اعزام می شدیم می توانستیم در آن مسابقات هم نتیجه خوبی بگیریم.

ملی‌پوش ژیمناستیک در خصوص فرسوده شدن اسباب ژیمناستیک ایران گفت: همیشه کمبودها هست، اما از کادر فنی تشکر می کنم که با همین شرایط اردوها پیش می رود. تمام وسایلی که در ایران هست دست کم برای ۱۵ سال قبل است. ما از لحاظ سخت افزاری فرسودگی را حس می کنیم. در ایران پیست حرکات زمینی استاندارد نداریم. وسایل سالن های تمرینی با آنچه که در مسابقات می بینیم تفاوت زیادی دارد و این تفاوت ها ۱۰۰ درصد خودش می‌تواند مثل یک مانع در کسب نتیجه باشد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها