اتفاق تاریخی برای ژیمناستیک ایران؛ صعود به رده 24 رنکینگ جهانی

سایت فدراسیون ژیمناستیک نوشت:این یک اتفاق تاریخی است برای ژیمناستیک ایران.

اتفاق تاریخی برای ژیمناستیک ایران؛ صعود به رده 24 رنکینگ جهانی

در آخرین رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی ژیمناستیک، ژیمناستیک ایران برای اولین بار به رده بیست و چهارم دنیا صعود کرد. این صعود تاریخی در رنکینگ جهانی در شرایطی رخ داد که ژیمناستیک ایران توانسته در مسابقات مختلف بین المللی خودش را به سطح اول این رشته در دنیا نزدیک کند. این در حالیست که تا پیش از سال 96 هیچ رنکینگی برای ژیمناستیک ایران اعلام نمی‌شد؛ اما پس از گذشت یک سال از ریاست دکتر اینچه درگاهی در فدراسیون ژیمناستیک ایران در رنک 67 دنیا قرار گرفت.

پیش از این دکتر اینچه درگاهی به عنوان یکی از 20 مدیر برتر زن جهان انتخاب شده بود. در مسابقات کسب سهمیه المپیک هم برای اولین بار سعیدرضا کیخا در آستانه کسب این سهمیه قرار گرفت که در نهایت با اختلاف میلیمتری شانس حضور در المپیک توکیو را از دست داد.

شایان ذکر است که علی‌رغم مشکلات و موانع بسیاری که بر سر راه ژیمناستیک ایران وجود داشت در 4 سال گذشته ژیمناست‌های کشورمان مدال‌های باارزش بسیاری در میادین آسیایی و جهانی کسب کردند.

در همین خصوص دکتر اینچه درگاهی بیانیه ای صدار کرد. متن بیانیه به شرح زیر است:

به نام خدا

آفتاب آمد دلیل آفتاب

خانواده محترم ژیمناستیک ایران

با سلام و احترام

بر خود می بالم که امروز شاهد روز پرافتخار دیگری برای ژیمناستیک ایران هستیم. صعود ایران به جایگاه بیست و چهارم رنکینگ جهانی در بین 149 کشور عضو FIG، اتفاق بزرگی برای ژیمناستیک و ورزش کشور محسوب می‌شود. ضمن تبریک این موفقیت بزرگ بر خود لازم می‌دانم از زحمات و تلاش های کلیه روسای هیئت‌های استانی، مربیان، داوران، ورزشکاران و همینطور همکارانم در فدراسیون ژیمناستیک قدردانی کنم.

اطمینان دارم در سایه وحدت، تعامل و همدلی می‌توانیم در سال‌های آینده نیز شاهد موفقیت‌های بیشتری در ژیمناستیک ایران باشیم.

در خاتمه امیدوارم با ثبت‌نام و برگزاری انتخابات فدراسیون ژیمناستیک به شکل قانونی، روند پیشرفت ژیمناستیک کشور همچنان تداوم یابد.

منبع: خبر آنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها