فینال جام حذفی فوتبال ایران؛

نساجی - آلومینیوم؛ نبرد غول‌ کُش‌ها در آزادی برای کسب جام

دو تیمی که اولین صعود خود به فینال جام حذفی را تجربه می‌کنند امشب برای قهرمانی به مصاف هم خواهند رفت.

نساجی - آلومینیوم؛ نبرد غول‌ کُش‌ها در آزادی برای کسب جام

تنها چند ساعت دیگر، دیدار فینال جام حذفی فوتبال ایران بین تیم‌های فوتبال نساجی مازندران و آلومینیوم اراک از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.

دو تیم برای نخستین بار موفق شده اند به فینال جام حذفی راه یابند و با کسب عنوان قهرمانی می‌توانند جواز حضور در مسابقات لیگ قهرمانان را کسب کنند و هرکدام موفق شوند دیدار امشب را به سود خود پایان دهند اولین قهرمانی جام حذفی را تجربه خواهند کرد.

مسیر صعود دو تیم

دو تیم مسیر سختی در رسیدن به فینال داشتند و تیم‌های مهمی را سر راه خود حذف کردند که می‌خوانید:

عبور نساجی از مسیر سخت

photo_۲۰۲۲-۰۴-۲۷_۰۹-۵۴-۵۲

نساجی در مسیر رسیدن به فینال جام حذفی تا اینجا در دور یک شانزدهم نهایی آرمان گهر سیرجان را با یک گل مغلوب کرد. در دور یک هشتم آن‌ها توانستند با نتیجه 3 بر یک از سد گل گهر سیرجان عبور کنند و در دور یک چهارم نهایی بعد از 120 دقیقه بازی با استقلال به تساوی بدون گل رسیدند و در ضربات پنالتی موفق شدند با نتیجه 5 بر 4 آبی‌ها پرستاره را در ورزشگاه آزادی شکست دهند.

نساجی به دلیل تعمیر ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر در دور نیمه نهایی مجبور شد در ورزشگاه آزادی از مس کرمان میزبانی کند و در حالی که تصور می شد این دیدار به ضربات پنالتی کشیده خواهد شد، اما داور در دقیقه 118 بازی یک پنالتی به سود نساجی اعلام کرد و حامد شیری، بازیکن با تجربه نساجی موفق شد از روی نقطه پنالتی دروازه مسی‌ها را باز کند تا برای نخستین بار نساجی به فینال جام حذفی راه یابد.

ساکت الهامی دو فصل قبل نیز موفق شده بود، با تراکتور به فینال جام حذفی راه پیدا کند و در این دیدار توانست استقلال را با نتیجه سه بر ۲ شکست دهد تا برای دومین بار تراکتوری‌ها قهرمان جام حذفی شوند.

غول کش مثل آلومینیوم

photo_۲۰۲۲-۰۴-۱۹_۱۴-۰۵-۰۳

آلومینیوم اراک این فصل را با رسول خطیبی آغاز کرد و نتایج نسبتا خوبی نیز در لیگ کسب کردند، اما اراکی‌ها در نیم فصل دوم لیگ برتر عملکرد ضعیفی داشتند و هیئت رئیسه آلومینیوم خطیبی را به دلیل کسب نتایج ضعیف از سمتش برکنار کرد و مهدی رحمتی جایگزین او در این تیم شد.

آلومینیوم برای رسیدن به فینال جام حذفی راه سخت‌تری نسبت به نساجی در پیش داشت. آن‌ها در دور یک شانزدهم نهایی توانستند فجر سپاسی شیراز را با ۲ گل شکست دهند. در دور یک شانزدهم نهایی در ۱۲۰ دقیقه بازی با سپاهان به تساوی یک بر یک رسیدند، اما آن‌ها در ضربات پنالتی موفق شدند، با نتیجه ۴ بر ۳ از سد حریف خود عبور کنند.

در دور یک چهارم نهایی شاگردان رحمتی در ورزشگاه آزادی دست به کار بزرگی زدند و موفق شدند پرسپولیس را با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب کنند تا یکی از مدعیان اصلی قهرمانی این جام را از دور رقابت کنار بزنند. آلومینیومی‌ها در نیمه نهایی با یک گل خلیج فارس ماهشهر دسته دومی که در این رقابت‌ها شگفتی ساز شده بود را شکست دادند و به فینال جام حذفی صعود کنند.

تقابل جوانی و تجربه

16261060521061

در یک سمت میدان ساکت الهامی قرار دارد (که البته به دلیل محرومیت کنار زمین نیست) و در سمت دیگر مهدی رحمتی، اولی یکی از مربیان با تجربه فوتبال ایران است که تا چند سال قبل دستیار مربیان مطرح فوتبال از جمله فیروز کریمی و یحیی گل محمدی بود و چند سالی است خودش به عرصه سرمربیگری پا گذاشته و عملکرد قابل قبولی داشته که اوج آن قهرمانی با تراکتور در جام حذفی است.

دیگری مهدی رحمتی، از مربیان جوان فوتبال ایران است که چند سالی است کفش هایش را آویخته و به عرصه مربیگری روی آورده و هنوز در ابتدای راه قرار دارد و دیدار امروز می‌تواند نقطه عطف دوران مربیگری‌اش باشد.

باید دید ساکت الهامی در فاصله کم دومین قهرمانی جام حذفی خود را تجربه می‌کند یا مهدی رحمتی جوان در ابتدای مسیر خود با چنین عنوان مهمی می‌تواند تا حد زیادی اعتبارش را در عرصه مربیگری بالا ببرد؟

تقابل به فاصله کم در لیگ

نکته جالب‌ اینکه  دو تیم در 14 اردیبهشت در هفته بیست و پنجم لیگ برتر باید دوباره باهم بازی کنند، مسابقه‌ای که قطعا به اندازه فینال حساس و مهم نخواهد بود. در جدول لیگ آلومینیوم 30 امتیازی است و 3 امتیاز بیشتر از نساجی مازندران دارد و در رده دهم ایستاده؛ دو پله بالاتر از نساجی؛ اما جام حذفی شرایط خاص خود را دارد. 

آزادی، میزبان مهم‌ترین تقابل حذفی

169209265

شاید هواداران فوتبال بخصوص در پایتخت عادت به دیدن بازی فوتبال باشگاهی در ورزشگاه آزادی بدون حضور استقلال یا پرسپولیس نداشته باشند ولی این مرتبه باید آنها نیز همراه بازیکنان و مربیان سرخابی تماشاگر یک فینال در تهران بدون حضور استقلال و پرسپولیس باشند. نساجی ساکت الهامی سرمربی خود را به دلیل دو اخطاره بودن روی نیمکت ندارد ولی آلومینیوم اراک هیچ محرومی ندارد و همه امیدواریم که یکی از بهترین بازی‌های فینال حذفی را شاهد باشیم.

زاهدی‌ فرد، داور فینال

photo_2022-04-26_14-32-53

کمیته داوران محمد حسین زاهدی فرد داور بوشهری را به عنوان داور بازی پایانی جام حذفی انتخاب کرده است. داوری که بازی رفت دو تیم در استادیوم شهدای ساری را هم سوت زد.

در آن بازی که کادر فنی دو تیم اعتراضاتی به نحوه قضاوت داور بوشهری داشتند بازی با نتیجه مساوی یک بر یک خاتمه یافت. در دقیقه 40 این بازی کریم اسلامی روی پاس رضا جعفری تیم نساجی را به گل رساند و در ادامه در دقیقه 75 بازی تیم آلومینیوم اراک صاحب ضربه پنالتی شد که این پنالتی توسط بازیکن تعویضی یعنی میثم مجیدی تبدیل به گل شد.

در انتظار معرفی قهرمان

جام حذفی

امروز یکی از دو تیم آلومینیوم یا نساجی قهرمانی جام حذفی خواهد شد و در پایان بازی کاپیتان یکی از این دو تیم جام را بالای سر خواهد برد و هر یک از دو تیم به این عنوان برسد اولین قهرمانی خود در جام حذفی و اولین حضور در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه خواهد کرد.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها