جشن قهرمانی بوندس لیگا با فتح درکلاسیکر

بایرن مونیخ با پیروزی برابر بروسیا دورتموند دهمین قهرمانی‌ پیاپی‌اش در رقابت‌های بوندس‌لیگا را قطعی کرد.

جشن قهرمانی بوندس لیگا با فتح درکلاسیکر

بایرن مونیخ از ساعت 21 امشب در چارچوب رقابت‌های هفته سی و یکم بوندس‌لیگا در ورزشگاه آلیانس آرنا به مصاف دورتموند رفت. 
بایرن مونیخ با پیروزی در این بازی در پی قطعی کردن دهمین قهرمانی متوالی خود در رقابت‌های بوندس‌لیگا بود و از سوی دیگر بروسیا دورتموند امیدوار بود که بتواند با کسب سه امتیاز فاصله‌اش با بایرن را کم کرده و قهرمانی این تیم را به تاخیر بیاندازد. 
دورتموند بازی را هجومی آغاز کرد و با توجه به این که شکست در این بازی برای آنها به معنای دوری دوباره از جام قهرمانی بود، سعی کرد که با تمام وجود به دروازه حریف حمله کند. 
اما این بایرن بود که در دقیقه پانزدهم بازی موفق شد روی پاس گل لئون گورتسکا و با شوت تماشایی سرژ گنابری از روی خط محوطه جریمه به گل برسد.


پس از این گل بایرن تا حدودی بر بازی مسلط شد اما زمانی که دورتموند سعی داشت کنترل بازی را در دست گرفته و به فکر جبران گل خورده باشد، بار دیگر بایرن توانست روی اشتباه خط دفاعی دورتموند به گل دوم دست پیدا کند.
اما کمک داور ویدیویی بار دیگر صحنه گل به ثمر رسیده را بررسی کرده و اعلام کرد که کینگزلی کومان در موقعیت آفساید صاحب توپ شده و این گل مردود است. 
با این حال، این پایان کار نبود و تنها سه دقیقه بعد روبرت لواندوفسکی به عادت همیشگی‌اش موفق شد دروازه دورتموند را روی پاس گل توماس مولر باز کند تا بیست و سومین گلش را در شانزدهمین حضور در کلاسیکر به ثمر رسانده باشد. 

 


بازی در نیمه اول با پیروزی 0-2 بایرن به پایان رسید و پنج دقیقه بیشتر از آغاز نیمه دوم نگذشته بود که کیمیش با خطا روی مارکو رویس این بازیکن را سرنگون کرده و یک ضربه پنالتی به سود دورتموند اعلام شد. 
در حالی‌که ارلینگ هالند و مارکو رویس در زمین بازی حضور داشتند، این امره جان بود که توپ را برداشته و پشت ضربه پنالتی ایستاد و موفق شد گل اول تیمش را به ثمر رسانده و فاصله را به یک گل کاهش دهد. 
در فاصله دو دقیقه پس از این گل بار دیگر دورتموند فرصت به تساوی کشاندن بازی توسط مارکو رویس و روی پاس هالند را داشت اما این بار نویر به‌خوبی متوجه هدف این مهاجم شده و این ضربه را مهار کرد تا مانع از به تساوی کشیده شدن این بازی شود. 


در دقیقه 61 یک صحنه مشکوک دیگر در محوطه جریمه بایرن رقم خورد و این بار تکل پاوارد باعث شد که جود بلینگام سرنگون شود اما کمک داور ویدیویی و داور هم نظر بوده و باور داشتند که این صحنه نیازی به اعلام ضربه پنالتی ندارد. 
بازی تا دقیقه 79 به‌صورت متعادل دنبال شد و این بار هم مانوئل نویر موفق شد ضربه هالند را که با برخورد به اوپامکانو منحرف شده بود مهار کرده و مانع از به ثمر رسیدن گل مساوی شود. 
در آخر این بایرن بود که در دقیقه 83 تیر خلاص را بر پیکر دورتموند زد و جمال موسیالا، ستاره جوان این تیم، موفق شد پاس گل مارسل سابیتزر را وارد دروازه حریف کند تا بازی 1-3 به سود بایرن شده و امید دورتموند برای ممانعت از قهرمانی تیم حریف نقش برآب شود. 
بایرن با کسب سه امتیاز این بازی موفق شد در فاصله سه هفته تا پایان رقابت‌های بوندس‌لیگا دهمین قهرمانی متوالی خودش را در این رقابت‌ها مسجل کند و حسرت دورتموند برای رسیدن به جام قهرمانی 10 ساله شود.

منبع: ورزش سه
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها