بازی دوستانه تیم ملی فوتبال ایران با اسپانیا و برزیل برگزار می‌شود؟

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: مذاکراتی در حال انجام است و هر زمان که بازی با کشوری قطعی شود، اطلاع‌رسانی خواهد شد. دیدار با اسپانیا و برزیل نیز در حال پیگیری است.

بازی دوستانه تیم ملی فوتبال ایران با اسپانیا و برزیل برگزار می‌شود؟

احسان اصولی در حاشیه نشست اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال که در هیات فوتبال خراسان رضوی برگزار شد، در جمع خبرنگاران در مورد بازی‌های تدارکاتی در نظر گرفته شده برای تیم ملی تصریح کرد: دوستانی در این حوزه ورود پیدا کرده‌اند و منتظریم بهترین تصمیمات از سوی کادر اجرایی فدراسیون اتخاذ شود. البته محدودیت‌های موجود را باید لحاظ کرد. بازی تدارکاتی با تیم‌های مطرح پیش از برگزاری جام جهانی برای ما اهمیت زیادی دارد. البته ۲ بازی باقیمانده در انتخابی جام جهانی را باید به خوبی پشت‌سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه پس از جلسه‌ عزل موقت ریاست فدراسیون که در مرکز ملی فوتبال ایران برگزار شد، نخستین جلسه رسمی فدراسیون فوتبال را در مشهد برگزار کردیم، گفت: هر هشت عضو هیات رییسه فدراسیون در این جلسه حضور داشتند و مباحث مختلفی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت. به عنوان مثال موضوعاتی مانند قراردادهای سرمربیان تیم ملی که برخی از آن‌ نهایی نشده بود و نیاز به شور در هیات رییسه داشت را در دستور کار قرار دادیم.

اصولی افزود: درباره زمان برگزاری مجمع فدراسیون با توجه به الزام اساس‌نامه جهت اعلام تاریخ آن تصمیم‌گیری‌هایی صورت گرفت. همچنین در خصوص برخی از پیشنهادهای حامیان مالی و حامیان تیم ملی فوتبال ایران در حوزه لباس رسمی نکاتی مورد بررسی قرار گرفت.

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا در عزل عزیزی خادم از ریاست فدراسیون میان اعضای هیات رییسه اختلاف نظری وجود داشته گفت: هر هشت عضو هیات رییسه در خصوص عزل عزیزی خادم رای مثبت دادند و تمام اعضا در این موضوع به اتفاق نظر رسیده بودند و رای واحد دادند. اختلاف نظر در همه جا وجود دارد و قطعا در فوتبال و اعضای هیات رییسه نیز این موضوع دیده می‌شود. این اختلاف نظر می‌تواند در اتخاذ تصمیم درست موثر واقع شود. در حال حاضر میان اعضای هیات رییسه اتفاق نظر وجود دارد که باید از خرد جمعی تمکین کنیم.

اصولی تصریح کرد: در اساس‌نامه فدراسیون فقط اختیار عزل موقت به اعضای هیات رییسه داده شده و تصمیم نهایی را باید مجمع بگیرد. بر اساس برآوردها و گفت‌وگویی‌هایی که در این مدت با اعضای مجمع داشته‌ایم، فضای مجمع تایید نظر اعضای هیات رییسه فدراسیون است؛ لذا تحلیلم این است که تصمیم هیات رییسه در خصوص عزل عزیزی خادم در مجمع فدراسیون به تایید نهایی خواهد رسید.

وی با اشاره به نظر هیات رییسه فدراسیون درباره اساس‌نامه فدراسیون فوتبال و تاییدیه فیفا عنوان کرد: در مکاتبه‌ای که با فیفا صورت گرفته، درخواست زمان داشته‌ایم و بر اساس آن زمان‌بندی درخواست مهلت برای تصویب اساس‌نامه صادر شده تا در مجلس شورای اسلامی پیگیری‌هایی بابت آن انجام شود. با توجه به رایزنی‌هایی که صورت گرفته، نگرانی به خصوصی در این‌باره نداریم.

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال در خصوص وضعیت حضور تماشاگران در دربی پایتخت عنوان کرد: بر اساس آخرین اطلاعاتی که کسب کرده‌ام، هنوز مجوزی در خصوص حضور تماشاگران در بازی‌های ملی و باشگاهی از سوی ستاد ملی کرونا صادر نشده است. درخواستی از سوی فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش صادر شده اما هنوز به صورت رسمی ابلاغ نشده است. به احتمال زیاد ستاد کرونا در زمان نزدیک به دربی تصمیم خود در خصوص حضور تماشاگران را اعلام خواهد کرد.

اصولی درباره دلخوری بازیکنان از البسه تیم ملی گفت: با همت بازیکنان تیم ملی فوتبال و دعای خیر مردم و حمایت مجموعه‌های مختلف تیم ملی به جام جهانی صعود کرد. مشکلاتی در این میان وجود دارد که در این جلسه در خصوص این موارد صحبت شد تا مشکلات تیم ملی به حداقل برسد. تصمیم داریم برای بازی‌های دوستانه پیش از جام جهانی و برای حضور در این تورنمت بهترین امکانات را برای تیم ملی فراهم کنیم.

وی با اشاره به روند حضور اسکوچیچ در تیم ملی افزود: وقتی یک مربی در تیمی نتیجه گرفته، منطقا باید او را حفظ کرد و با او به کار ادامه داد.

اصولی در خصوص پرونده ویلموتس نیز گفت: مجددا صدور رای پرونده ویلموتس به تعویق افتاده و منتظر رای CAS هستیم.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها